Dartmoors

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Dartmoors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:05

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:57

Heeft iemand misschien websites of tel nummers van dartmoor fokkers in Nederland? Via google kom ik niet veel verder...en de stamboek site word ik ook niet veel wijzer van.

Wat is een redelijke prijs voor een dartmoor?

En heeft iemand misschien ook ervaring met het uit Engeland halen van een dartmoor? Wat ik dan graag weten wil is waar je het beste kunt kopen en wat ongeveer de kosten zullen zijn van transport.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:07

Kom je echt niet verder op de dartmoorsite van het stamboek? Daar staan toch behoorlijk wat gegevens op. Anders mss het stamboek zelf benaderen?

Clau hier weet wel vaak leuke Dartmoors te koop. En onze pony komt van Stal Richter af. In het noorden van het land zit Francis Otten nog. Ook een heel vertrouwd adres voor een Dartmoor. Als je wil zoek ik haar gegevens op en mail ik ze je via PB. Zo op internet iemands gegevens neermikken vind ik namelijk niet zo kunnen. :+

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:16

Ik vind die site van het stamboek niet erg handig... er staan een paar advertenties van te koop, maar je kunt nergens gegevens/sites van fokkers vinden. Ik kan ze natuurlijk altijd even mailen voor meer info.

Als ik zoek via google krijg ik alleen fam. Otten (www.dartmoorpony.nl), maar misschien zijn zij de enige met een site?! Ik heb ze iig al even gemaild en ze zitten nog redelijk in de buurt dus misschien maar eens een afspraak maken om te kijken.

En Clau had ik al een pb gestuurd ;) Bedankt iig!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:45

Dan zal ze wel gaan reageren. Ze had pech toen wij Prince kochten. Ze kende hem al en had er zelfs kopers voor, maar wij waren eerder. Ik had haar ook al benaderd toen, maar door stom geluk kwam Prince net even eerder op ons pad, dan die van de geïnteresseerden die zij had gevonden. Ik had haar zelfs om info gevraagd over Prince. Een vriendelijke dame. Hopelijk vind je ook snel zo'n vriendje voor het leven!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:21

idefix4 schreef:
Dan zal ze wel gaan reageren. Ze had pech toen wij Prince kochten. Ze kende hem al en had er zelfs kopers voor, maar wij waren eerder. Ik had haar ook al benaderd toen, maar door stom geluk kwam Prince net even eerder op ons pad, dan die van de geïnteresseerden die zij had gevonden. Ik had haar zelfs om info gevraagd over Prince. Een vriendelijke dame. Hopelijk vind je ook snel zo'n vriendje voor het leven!

Wij hadden Prince op 4-jarige leeftijd van Otten gekocht ;) . Klein wereldje toch :D .

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:24

Als er iemand nog een Dartmoor zoekt (deze zijn alleen zonder stamboom, hoewel ik hem wel bijna helemaal voor je kan achterhalen!), ik was gisteren op mijn oude manege die er een paar had genomen. Ze vinden ze alleen toch te klein en te fanatiek, en er bleken er twee drachtig. Nu zoeken ze er misschien iemand voor. Welke is ingereden kort geleden heb ik zelf een oogje op (oudere zusje van Wonder), dus die zal ik niet gauw aanraden ;-). PB me maar!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:34

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:50

Weten we niet, de vader is onbekend. ;)

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:31

Ik ben trouwens op zoek naar een reflecterende deken maat B-pony voor mijn Wonder. Het is voor straat 's avonds, maar ik zit er natuurlijk niet op (loop/fiets ernaast), dus er hoeft niet zo'n zadelgat in! Wie weet er een te koop???

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:16

Het Dartmoorforum moet open blijven want er is geen andere! Ik roep bij deze alle Dartmoorliefhebbers op om hun leuke verhalen te vertellen! Ik heb er nog een!
Wonder is nu ruim 2,5 en bijna 3. Al hele dame en dat vindt ze zelf ook, zeker nu Welshje-A Pippi van 1,5 er kort geleden bij is gekomen, is ze de grote strenge zus die het wel even regelt. Ze loopt sinds de winter (was zomaar een ingeving van mij) weer naast de fiets! Een tijdje ging het niet, want ze staakte soms erg en had ontdekt dat als je je dan even goed scharp zet, de fiets met baasje eraan ook vanzelf stopt. Erg irritant, mijn arm werd steeds langer en je wordt er chagrijnig van. Zweepje er ook nog bij met één hand dat werd niks, aangezien ze een tijdje iets tegen zwepen had. Ze vond ze te opdringerig en viel je dan aan (deed ze toen alleen als je haar gaat pesten met een zweepje, langzamer introduceren dus). Half jaartje later maar weer eens een keer fietsen en ze vind het nu geweldig! Lekker draven, daar zit tenminste tempo in. Ik ben tenslotte al bijna 3 dus baasje loopt veel te langzaam. Actie! Ik keek net op Google maps en het stukje dat we doen is heen+terug toch al 1,2 km! In delen natuurlijk, maar bijna helemaal in draf! Echt moe was ze niet. Ze wordt zelf steeds ietsje sterker om vast te houden, dus ik denk dat we maar eens langzaam een bitje ga uitzoeken. Ik zit te denken aan een dubbelgebroken dun bitje (past vast wel in kleine mondje) of een kleine Myler? (moet uit de US komen las ik bij het Rambo Micklem multibridle forum!). Een hoop dure apparaten zou je zeggen maar ik kijk nog even. Dat Rambo hoofdstel kun je nl. omdoen en het bit nog niet laten werken (gewoon in de mond leggen dus). Ook kun je zowel bitloos effect + bit half om half laten werken, of helemaal bitloos. Kun je in een simpele handeling allemaal aanpassen. Lijkt me hartstikke handig! Ik zit alleen flink te internetten nu naar de maat (heb nl. vakantie hihi, tijdens school-werkdagen deze luxe niet). Zou Wonder ponymaat (de kleinste) passen? Ze heeft een hetmaat-hoofd (halster en soort-van-hoofdstelletje), maar een kleingemaakte cob-kaptoom kan ook, ook vliegenmasker.
Wat passen jullie Dartmoors allemaal? Shetlandermaten / pony? ... En bitjes? Ik ga ook meten binnenkort, maar wil weleens een ander horen. Ik denk dat Wonders mondje te klein is voor een nekelgebroken bit (verhemelte).
Iemand nog een leuke tip wat prettig/handig/fijn harnachement betreft?

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:19

xxxclau schreef:
Ik ben trouwens op zoek naar een reflecterende deken maat B-pony voor mijn Wonder. Het is voor straat 's avonds, maar ik zit er natuurlijk niet op (loop/fiets ernaast), dus er hoeft niet zo'n zadelgat in! Wie weet er een te koop???

Mijn zusje is modeontwerpster en dus erg handig met de naaimachine. Ze is bezig mijn kado gekregen fleecedekentje (A/B-maat) in geel-reflecterend na te maken! Foto's volgen zodra klaar! Lekker veilig voor op de fiets! Doen we beide een geel hesje om :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:37

Clau: Prince heeft een gewoon gebroken trensje in de mond. Dubbelgebroken kan als onprettig worden ervaren, omdat sommige pony's vrij hoge verhemeltes hebben. Ik heb een keer de tandarts gevraagd wat ie ervan dacht.
Onze Prince heeft een nieuw talent laten zien!

Wij moeten gaan verhuizen, dus eerst maar weer wat zekerheden inbouwen. Mochten we een 2e pony overwegen, dan wordt dat eind van het jaar pas. Eerder zit het er zeker niet in. Grote kans, dat het dan een PRE wordt. Sabrina kan tzt zo verder op Desje.

Marjolein: Prince doet fanatiek mee aan vrijheidsdressuur! Hij schudt de bol op commando, knikt ja, kan de jambette en dat allemaal voor onze kleine meid. Die dat dus trots aan iedereen laat zien! :j Prince is veelzijdig, bijzonder lenig, leergierig én talentvol hiervoor, dus als de kinderen niet meer óp hem passen, kunnen ze ernaast gaan lopen. Van de week is Sabrina weer gaan galopperen en laatst met de bixiespringwedstrijd had ze de 4e prijs van de 7. Met de bixie proef was ze een leuke middenmoter. Het gaat steeds beter!

Mbt hoofdstel en harnachement ben ik nog steeds van plan om een hoofdstel zelf in elkaar te bouwen voor hem. De gespen liggen al klaar nu nog bruin leer. Ik heb al gezien, dat er geen fatsoenlijk hoofdstel te koop is. Dan moet je een deel pony hebben en een deel shetlander, maar de shetties hebben een grotere neus en dus zit alles bij Prince op het 'laatste' gaatje. Ik vind dat bijzonder irritant.
Op Prince zijn rug ligt een maatgemaakte Silhouette. Een fijn zadeltje! Qua prijs vergelijkbaar met een standaard Stubbenponyzadel, dus niet een overdreven veel duurder. Met de gedachte dat Prince nog zeker een jaar of 8 dienst zal doen hier, vonden we het wel gepast om ook voor hem te zorgen voor een net zadeltje. Een A-pony heeft daar naar mijn mening net zo veel recht op als een paard. Past echt nog steeds prima. Sinds hij dat zadel op de rug heeft, blaast hij zich niet meer op. Duidelijker kan je als pony niet zijn hè?

corriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:59

Wij zijn op zoek naar een lieve, brave fijn te berijden Dartmoor. Liefst wat grotere B pony met ervaring voor onze dochter van 8.
Ze rijdt nu ruim 2 jaar op een Dartmoor/Welsh van 1.13 m.
Wie weet er een leuke pony die te koop is of te koop komt?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:08

Dat is het nadeel van de Dartmoor hè? Als een gezin er één koopt, moet het gek gaan willen ze hem weer verkopen! Hopelijk vind je een heel leuke!
Onze Sabrina is ook 8 en onze Prince is volgens mij 1.20 m. Zij kan nog wel een poosje vooruit met hem. Als het niet meer past, hoop ik dat ik onze Pre zo ver heb, dat ze daar verder op kan. Da's een E-pony hoogte. Ze draaft nu ook al af en toe op hem.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:14

Oww Dartmoor's zijn zooo schattig! :+: Als ik er ooit een pony bijkoop word het zekers een Dartmoor! :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:14

Ze zijn én schattig én ontzettende kindervriend. Wij hebben een gouden pony. Op de club heeft hij het ras dusdanig gepromoot, dat er nu een 2e bij loopt. :j Fedo heet ie.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:32

Hey, even wat leven in de brouwerij...

Zie hier... Dartmoortje Prince (het vosje) en Falabella Machonito in actie!!!

Afbeelding

Hier zoeken ze geloof ik iets. :+
Afbeelding

Hey! Allebei stippels!
Afbeelding

Ff lekker titte!
Afbeelding

Afbeelding

En ja, ook de foto met Michelle is gelukt!

Afbeelding

Of cowboy Bas...

Afbeelding

Afbeelding

Zo weer mijn tax bereikt met foto's... hihi!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:21

Aaaah! Wat een héérlijke foto's zeg! :+: wat een droepie is het ook! Heerlijk hoofdje!

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:36

Goed dat je het topic open houdt! Ik had even geen vermeldenswaardig nieuws, dus kwam er niet toe.
Wat een prachtige foto's. Prince is echt een mooie Dartmoor.
Ook die volledig opgetuigde PRE is prachtig.
Hoeveel heeft dat op maat gemaakte zadeltje voor Prince je eigenlijk gekost? Als Wonder ooit onder het zadel gaat, zou ik nl. ook graag een goeie aanschaffen. Tenzij het echt héél duur wordt samen met ook nog een op maat gemaakt tuig.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:41

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:10

Volgend jaar wil ik voor Prince maatgemaakt tuig maken. Ik zal eens uittellen wat de kosten zijn. Mss kan ik het voor jou ook maken? Bij Prince zit ook alles op het bovenste gaatje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:16

Ik heb vorig jaar in opdracht een Dartmoor gekocht, Richters Jaspero. Een hele mooie, pikzwarte Dartmoor. Ik geef een meisje van net 7 les met hem en het gaat heel erg goed. Hij is wel pittig, maar een leuke kinderpony en een perfecte pony om echt te leren rijden.

Zal eens kijken of ik een foto kan vinden :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:20

Wat een leuke foto's weer :).

Ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil. Wel weer een hele gave dartmoor merrie gezien die ik het liefst zo op zou halen. Maar met 8 pony's (waarvan 2 op knappen, komende week uitgerekend) word het echt te gek.

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:20

idefix4 schreef:
Volgend jaar wil ik voor Prince maatgemaakt tuig maken. Ik zal eens uittellen wat de kosten zijn. Mss kan ik het voor jou ook maken? Bij Prince zit ook alles op het bovenste gaatje.

Ik ben benieuwd!! Hoeveel heeft het zadeltje je toen gekost?