Sonja schreef:Ik zie een onderlinge wedstrijd inderdaad als trainingsdag voor grotere wedstrijden ja, dus daar probeer je zo goed mogelijk te showen, net als op een gewone show.
Ik denk dat als je dat niet doet, je ook alleen maar bevestigt wat heel veel mensen al denken: dat die koudbloeden alleen maar prutswerk kunnen laten zien...
Ik snap niet dat, en ken ook geen, mensen die zo'n vooroordeel hebben.
Misschien omdat er op de vereniging waar ik wel eens fotografeer, Wfpt Vrouwenpolder, ook aardig wat verschillende rassen meelopen in de (officiele) wedstrijden.
En ergens, aan zo'n vooroordeel moet je gewoon lak hebben.. Tenminste, mij kan t niet schelen wat ze over mijn koudbloed denken. We doen alleen maar ons best.
Citaat:
Overigens heb je op een onderlinge wedstrijd toch ook gewoon klasseindelingen? Dus dan hoef jij met je vierjarige die nog aan het begin van de carrière als westernpaardje staat niet "tegen" mijn Milena te rijden...
Dat mag ik hopen dat ik niet tegen jou moet..
Ik ga dan niet voor de winst, maar tegen jou heb ik al helemaal geen schijn van kans! 
Als er natuurlijk weinig animo blijft, ze gingen uit van een minimalen opkomst van 10 combinaties, dan heb je natuurlijk ook kans dat je alleen in je klasse zit. En dat is ook niet bepaald leuk.
Citaat:
Als het geen wedstrijd is, dan moet je 't geen wedstrijd noemen. Maak er dan een koudbloedenoefendag van, of een koudbloedenponysportdag oid. Heb je meteen ook geen officiële westernjury nodig, wat weer een hoop geld scheelt...
Maar volgens mij werd er JUIST een oproep op het westernforum geplaatst om ook de wat serieuzere westernruiters attent te maken op deze dag. En die komen denk ik echt niet om alleen een beetje te fröbelen, dat kunnen ze thuis ook. Die willen op een oefenwedstrijd een serieuze trainingsmogelijkheid voor hun paarden. Anders gaan ze echt niet een paar uur reizen met hun paarden.
Deze oproep werd geplaatst op WN-AM zodat alle westernruiters van deze wedstrijd op de hoogte werden gesteld. En wie weet zijn er wel een aantal stille westernruiters die dit ook als een opstap naar meer of dit inderdaad gewoon als een trainingsdag/wedstrijd zien.
Maar niet als een weet ik veel watvoor show. Misschien zit ik wel helemaal fout met dit antwoord, dat is aan de TS om mij te verbeteren.