Ik heb enkele weken terug 2 leen mini's gehad en nu viel me iets heel erg op.
Ik sta op een pension/manege/fokkerij (KWPN/QUARTER vooral). Normaal is mijn shet de op ena kleinste op stal, we hebben nog een manege shet van ca 90cm.
Op het moment dat ik nu wat met mijn leenmini's ga doen reageren de kinderen: aaaahhhh, wat schattig, mag ik helpen, mag ik poetsen, mag ik wandelen etc...
De volwassene echter reageren met: Wat moet je dáár nou mee? Veel maken er een geintje van, maar een aantal komen echt over alsof deze paardjes te min zijn voor ze... "ja, als ik nou een grote tuin zou hebben zou ik ze wel grappig vinden als grasmaaier, maar verder"
Dat je er niks mee hebt kan natuurlijk, ik heb zelf bijv helemaal niks met friezen of fjorden, maar ik laat mensen met een fjord/fries wel gewoon in hun waarde en ga ook niet roepen als ze dressuur willen rijden van joh, knoop toch voor de kar, waar ie hoort (das ook zo'n vooroordeel)
Mensen schijnen te denken van oh, je kan er niet op rijden, dus kan je er niks mee. Ik bespaar mezelf dus ook de moeite om uit te leggen dat je er genoeg mee kan (behalve rijden dus)
Ook als je het over dekgelden hebt (reken even vanaf 500 euro) of over aanschafprijzen wordt je nogal raar aangekeken.
Ik heb van de week een schitterend paardje in de USA zien staan, 7500 dollar... Tja, ik heb het niet, maar als ik het zou hebben had ze met een maand (quarantaine

Veel mensen weten niet dat je met mini's in europa behoorlijk wat shows kan lopen, dat die shows onderverdeelt zijn in diverse klasses, etc etc.