Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

iepsel schreef:Ik heb het dan over een doordachte kruising. Niet over onzin kruisingen of omdat "de hengst er even gratis opkon"!!!
. Al heb ik het nog nooit meegemaakt, hoor. Ja, hier op bokt lees ik wel eens wat, ach.... lekkerrrr belangrijk!!
bovendien, alle hedendaagse paardenrassen zijn ontstaan uit kruisingen. zonder de arabier en koudbloedjes hadden we echt geen haffies gehad en zonder volbloed en duitse en nederlandse zware warmbloeden hadden we geen kwpn... dus hoezo papieren. de meeste moderne rassen waar mensen steeds over doorzeuren hoe geweldig ze zijn (sorry voor de kwpnruiters onder ons...) zijn eigenlijk ook goed doordachte kruisingen...
)
DresslOver schreef:er zijn wel mooie kruisingen bij, maar veel mensen doen maar gewoon iets om maar iets aparts eruit te krijgen, laatste hoorde ik iets over een welsh x shire.. nou was die shire dan wel de draagmoeder maar dan nog! wat denk je nou serieus..? of een ezel x paard.. das het zelfde als een kat met een leeuw kruisen. doe nou gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg, vaak zijn die paarden helemaal niet gezond, en waarom niet? omdat het niet natuurlijk is! ik vind het zonde van onze mooie paarden!

Nadya schreef:Ik vind ook dat je geen rassen moet kruisen, die echt geen combi zijn. Wel met enig beleid kruisen, maar ik vind mooie kruisingen vaak unieke paarden. Helemaal niets mis mee. Maar jongens, laat mensen toch lekker kletsen....