Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

honolulu

Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 17:51

Hee,
hebben jullie dat wel eens? dat je word uitgelachen door mensen met hun mooie paarden,
omdat jij een (misschien niet zo mooie) haflinger hebt ?

Ik was laats aan het rijden in het bos, komen er kinderen langs rijden met hun pony's
en beginen ze me kei hard uit te lachen. deed me niets.. maar toch Lachen

[edit] sorry het staat hier fout, maar wist niet waar ik het neer moest zetten Bloos

Charaz

Re: Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:52

Eh nee daar heb ik nou nooit last van.

binkyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:52

ik ook niet maar laat ze lekker banketstaaf jou haf is hartstikke mooi !

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:53

Nog nooit last van gehad....
Krijg af en toe nog wel 's 'n complimentje dat ik een leuk paardje heb Haha!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:54

Waarom zouden die niet zo mooi zijn? Vind de mijne en natuurlijk ook andere juist wel mooi. Er zouden mensen tegen mij eens iets over moeten zeggen Haha! Knipoog

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:54

Ik heb er ook nooit last van heb geen haflinger maar fjord maarja. Ik heb wel een keer gehoort dat ze samen met een meisje wedstrijden reed op haflinger en fjord en toen zei ook een meisje van je kan toch nooit op zo een paard wedstrijden doen. Nou dat vind ik toch wel raar elk paard kan ver komen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:56

In het verleden wel. Ik heb op een dressuurstal gestaan en daar waren een aantal mensen die het nogal hoog in de bol hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:57

Ik ken het wel, ik was op verschillende stallen niet welkom om in pension te staan met mijn haflinger. Gelukkig sta ik nu op een hele fijne stal. Met als enige een haflinger, de rest zijn quarters

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:59

Gaat echt helemaal nergens over...! Ieder zijn eigen ding toch? Haha!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:00

Integendeel. Maar dat is dan ook een 4-jarige hengst en Spaans gereden.
Mijn ervaring is dat tinkers vaak vragen om belachelijk maken Boos!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:01

Hoezo 'vragen' tinkers daarom? Wat maakt het eigenlijk uit met wat voor paard iemand komt?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:04

Ik heb het nog nooit gehad gelukkig Lachen Sja, alleen kijken ze me op wedstrijden wel eens na..maar je weet natuurlijk niet of dat nou positief of negatief is Tong uitsteken

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:08

Charos schreef:
Hoezo 'vragen' tinkers daarom? Wat maakt het eigenlijk uit met wat voor paard iemand komt?

Omdat ik bij elke buitenrit wel werd gevraagd waarom ik op een koetje reed. Omdat ze vaak worden gezien als lomp, omdat ze vaak kortgelijnd zijn, en koddig.
Maar ik vind alle paarden leuk Vork

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:24

Heb ik eerlijk gezegd geen last van, maar het zou me ook niet uitmaken als ze dat wel zouden doen. Je neemt een paard voor jezelf en niet voor een ander.

True_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:59

Belachelijk gewoon!

Haflingers zijn hartstikke mooie en leuke beestjes, en ik weet niet hoe jou Haf eruit ziet,
maar misschien heeft ie wel een gouden hartje! En dát is hetgene wat telt!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:02

Ik vind dat eigenaren van fjorden en haflingers zichzelf ook wel een beetje in de slachtoffer rol plaatsen soms. Als iemand zich persoonlijk een haflinger niet aanspreekt, dan is dat toch zijn/haar mening. Is niet direct een aanval op je haffie of fjord of op jezelf.

En wie zegt dat die kinderen moesten lachen om jou, en als ze dat al deden hoeft dat toch niet dierct over je pony te zijn ofzo..

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:07

Ik denk dat ik wel begrijp wat ze bedoeld. Ik rijd zelf normaal gesproken ook kwpn paarden, maar toen ik en keer een haflinger reed voor iemand anders werdt ik meteen aangesproken van wat heb jij nou onder je kont? Een golden retriever?? Vonden ze dus heel erg grappig... Verward

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:26

Ik ben het met sony eens. Als je tegen een eigenaar van een kwpn'er zegt dat je liever een schimmel ziet dan hun zwarte of omgekeerd dan zitten ze daar absoluut niet mee. Zelfde geld als je liever een hannoveraan, nrps'er, arabier, andalusier, fjord, tinker of haflinger hebt. Ieder zijn smaak toch. Ze begrijpen je voorkeur voor een Fjord, haflinger of tinker misschien niet maar ze accepteren het wel.

Zeg je tegen de gemiddelde Fjord of Haflingereigenaar dat je liever een kwpn'er ziet. Dan voelen ze zich onmiddelijk gediscrimineerd. Iedereen MOET hun fjord of haflinger leuk vinden. Je mag absoluut niet zeggen dat je een kwpn'er leuker vind want dan zijn ze beledigd.

Veel mensen die zo aangebrand reageren zijn volgens mij gewoon jaloers omdat ze zelf eigenlijk ook liever een kwpn'er zouden hebben.

De reden dat ze dan toch voor een haflinger of fjord of tinker hebben gekozen omdat ze goedkoper zijn, bekend staan als rustiger, gezegd wordt dat ze 24 uur per dag op wei kunnen, minder blessuregevoelig zijn etc.

Want als je echt trots bent op je eigen paardje kan het je toch helemaal niet schelen wat een ander van hem vind.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:22

Nou ik vind de KWPN'ers lelijk doorgefokt nerveus en blessuregevoelig!

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:30

Dat ben ik met lindsey eens als je echt om je paard geeft haalt het niks uit. Sommige mensen kijken me raar aan dat ik als eerste paardje Rosa heb genomen in plaats van een sportpaard wat ik altijd wilde. Ik ben er toch zelf supperblij mee als ze commentaar hebben geven ze het maar. Ik hou toch van Rosa dat is toch genoeg

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:16

Nog nooit last van gehad.... Alleen maar postief.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:39

tjah, tinkers word om gevraagd voor opmerkingen?
hebben ze dan een bordje om met: maak een opmerking tegen mij?!

beetje raar niet?
ik heb nog nooit last van gehad met m'n tink, en ook al zeggen ze dat, nou moeten ze lekker zelf weten

mensen hebben altijd wel commentaar en om nou te zeggen dat speciaal tinkers eromvragen vind ik niet terecht.

als je met een paard loopt is het al meteen: is dat je nieuwe hond? Vork

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:18

tis ook niet echt dat mensen het direct menen hoor! een meisje bij ons op stal heeft eensuper lief paard, maar moeder's mooiste is het niet, daar maken we geregeld opmerkingen over, maar niet om gemeen te zijn, gewoon om een beetje te plagen. hetzelfde geldt voor schimmels die steeds in de mest gaan liggen waardoor baasjelief elke dag bijna wel kan gaan wassen...
en ja, over haffie's en fjorden worden ook opmerkingen gemaakt, maar ik vind ze wel supergaaf, ook al maak ik er af en toe spottende opmerkingen over... je moet t gewoon niet te serieus opvatten. de enige die echt gemeen doen en het menen zijn kinderen die door hun ouders zijn opgevoed met het beeld dat ze beter zijn, die zijn er echt. en die krijgen dan een raspaardje vna papa en mama en dan zijn alle anderen minderwaardig... niks van aantrekken hoor!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:54

Heb er eigenlijk ook geen last van gehad.
weleens van die schooljongens die wat roepen over knol ofzo.. maar die doen alleen maar stoer tegen elkaar dus proberen op te vallen Clown dat hoor ik gewoon niet Knipoog

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:02

lindsey schreef:
Veel mensen die zo aangebrand reageren zijn volgens mij gewoon jaloers omdat ze zelf eigenlijk ook liever een kwpn'er zouden hebben.

De reden dat ze dan toch voor een haflinger of fjord of tinker hebben gekozen omdat ze goedkoper zijn, bekend staan als rustiger, gezegd wordt dat ze 24 uur per dag op wei kunnen, minder blessuregevoelig zijn etc.

Dit gaat natuurlijk nergens over! Ik heb zelf ook meegemaakt dat mensen mij en mijn fjord "minder" vinden, omdat hij een andere manier van lopen heeft als hun geweldige "dressuurpaard". Je kiest niet voor een bepaald ras omdat hij goedkoper zou zijn, je kiest voor een ras omdat je voorliefde daar naar uit gaat of omdat het paard waar je gek op bent "toevallig" dat ras is!