Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hij loopt best goed voor een (vul zelf maar in, fjord, haf..)

Ik ben het er wel mee eens, de gemiddelde .... (<een van de genoemde rassen) loopt over het algemeen niet echt goed.
1 (14%)
Ik vind het een kortzichtige opmerking, maar het is ook niet gek dat sommige mensen een heel ander beeld hebben van dit soort paarden omdat je ze vaak niet zo vraai ziet lopen.
6 (85%)

Totaal aantal stemmen: 7

Sunshine1

Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:34

Vinden jullie dit een misplaatste opmerking, of niet?

Wat vinden jullie ervan als mensen bijvoorbeeld zeggen:
Hij doet het best aardig voor een haf....
Hij loopt leuk voor een fjord......
Voor een tinker kan die best goed springen.....

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:36

ik vind het dom..
vooral bij fjorden en hafjes..
bij ons op de manege staan 2 fjorden en hafjes,,, en die lopen allemaal Beter dan de rest van die saaie knollen

_girl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:37

ja sommige mensen zeggen dat ja.. maar oke die ene Fjord of die ene Haf springt beter als de andere.. dat is wel zo ja, maar oke ik erger me er ook wel aan ja.

Saika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:43

Het geeft aan dat mensen in principe niks verwachten van het ras en dat alles wat het paardje laat zien mooi meegenomen is. Ik vind het erg kortzichtig en jammer. Kreeg dit ook veel te horen in de les van mijn vorige rijvereniging, daar ben ik dus ook met lessen gestopt.

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 10:02

@ Sythaa jou uitleg past idd precies bij wat die mensen denken.
Ik krijg het ook vaak te horen..
soms vraag ik dan: hoezo... voor een fjord? dan zijn ze meestal stil

Jillyken

Re: Hij loopt best goed voor een... (fjord, tink, haf etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:24

Het valt me op dat, bij echt ieder topic dat je plaats als er een fjord, tink, haf ofzo aan het werk is, deze reactie krijgt

"Ik hou niet zo van fjorden maar deze vind ik wel erg leuk"

En die "hij loopt best goed voor..."

Vind ik ook wat misplaatst, da's weer de eeuwige discussie denk ik, 't is toch niet omdat het een fjord, haf, tink ofzo is dat ze niet kunnen lopen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:25

Ha, ik heb al zo vaak een filmpje gezien van een zgn. koudbloed die toch de piaffe ed. kon!! Ik heb een keeri n een boek gelezen: Koudbloeden zijn stevige, alleen voor het trekwerk geschikte paard???? Onzin.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:28

bij fjorden en haffiejs zie je het vaak staan maar op mijn fries krijg ik ook reacties die in die richting komen bijv. als ik aan het rijden ben hoor ik ineens
zou je geen kar kopen dan is het plaatje compleet
zo die loopt lekker voor een fries
oohw heey een fries kan dus ook diep lopen
das ook heel erg hoor ik haat het als je paard zo beoordeelt wordt omdat het een bepaald ras is

terwijl mijn paar 12 is nu en ze is een jaar onder het zadel en ze kan al ontiegelijk veel dus ik vind het allemaal onzin wat over koudbloedige paarden wordt gezegd

linkalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:31

Mee-eens ! ik vind het gezeur,, Misschien vroeger,, lang geleden toen ze haflingers/fjorden/tinkers enz,, voor het trekwerk gebruikte
Maar nu egt niet meer,, je hebt enorm veel aan een haflinger/fjord/tinker enz ze zijn sterk heel veelzijding ! en super lief

Als iemand dat tegen mij zegt,, vraag ik altijd ; hoeso ? goed voor een haflinger ? ,, Haflingers/fjorden/tinkers enz kunnen net zoveel als alle andere rassen,,
Okee niet alle haflingers/fjorden/tinkers enz kunnen dat maar kunnen alle paarden van die andere rassen dat wel allemaal ? NEE

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:24

ik irriteer me er eigenlijk mateloos aan... maargoed, zelfs hele goede vriendinnen die m'n paard echt leuk vind zegt het..

Ik heb zondag 2kamp (dan strijden 2 rijverenigen tegen elkaar om de grote cup)

nou...

vorig jaar werden ik en m'n vriendin allebei hard uitgelachen, haha moet je die nou zien die rijd op een fjord wat belachelijk vonden ze

maar ondertussen was het 1 van onze fjorden die wel won van al die dure sportgefokte pony's van duizenden eu's

zal nog wat worden zondag..

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:54

Ik vind dat echt zo belachelijk die opmerkingen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:22

ik rrijd weleens op een haf, en als je nog maar in je teugels knijpt gaat ie al stilstaan, ze lopen hartstikke mooi en luisteren perfect, beter dan sommige warmbloeden!!!!

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:27

Soms ben ik het er wel me eens. Mijn (huur) Hafje is behoorlijk breed en compact gebouwd. Het is dan onzin om te denken dat hij net zo makkelijk en lichtvoetig over een hindernis zeilt als een ander paard. En als hij het dan gewoon netjes redt; ja, dan doet hij het gewoon heel erg goed voor een Haflinger!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:32

Ik denk dat zo'n opmerking voortkomt uit mensen die ze vergelijken met een Krack of Jazz of zo....

Een Haflinger of Fjord is nu vaak niet zo'n bewegingsmonster als een KWPN-er (uitzonderingen uiteraard daar gelaten)

Ik heb persoonlijk ook alleen maar op een lastige Tinker en Haf gezeten, niet voorwaards ed, dat lag aan de training uiteraard, maar ik kan dus niet zeggen hoe het voelt een fijn lopende Haf of Tinker onder me te hebben.

Als ik zo iets zou zeggen, bedoel ik het niet neerbuigend maar echt als oprecht compliment !!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:37

delerium schreef:
Soms ben ik het er wel me eens. Mijn (huur) Hafje is behoorlijk breed en compact gebouwd. Het is dan onzin om te denken dat hij net zo makkelijk en lichtvoetig over een hindernis zeilt als een ander paard. En als hij het dan gewoon netjes redt; ja, dan doet hij het gewoon heel erg goed voor een Haflinger!

Dus .... als je een slechte KWPN tegenkomt: Oei, hij is wel heel slecht voor een KWPN?? Onzin, haflingers zijn net zo leuk !!!Leuker zelfs!!!!!!!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:40

Heeft het er iets mee te maken dat ik het dier wel of niet leuk vindt dan ????

Ik vind, vooral Hafjes vaak erg leuk, maar ze bewegen niet zo als een (gemiddeld) KWPN, en dat is wat IK persoonlijk graag zie qua beweging. Neemt niet weg dat ik die Haflinger of Fjord wel mooi kan vinden.

Ik ken ook KWPN-er die idd echt slecht lopen. Als mijn mening gevraagd wordt, zal ik dan ook zeggen dat ik em slecht vind lopen.... Maar dan nog kan het best een leuk paard zijn.....

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:07

ik ben het met ludora eens.

Een kwpn'er beweegt over het algemeen een stuk makkelijker. Als je dan een haflinger tegenkomt die net zo makkelijk beweegt dan beweegt ie goed, en zeker voor een haflinger..

Is het volgens jullie dan ook een misplaatste opmerking als iemand zegt: "hij is best koel in zijn hoofd voor een kwpn'er"

Ieder ras heeft zijn raskenmerken, en natuurlijk.. uitzonderingen bevestigen de regel..

*ik heb trouwens zelf een kwpn'er en een haflinger ;")*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:18

het ligt gewoon aan de 'dikte' van het paard, niet het ras!

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:23

Ik vind dit ook altijd echt 'foute' opmerkingen
Alsof alle fjorden/hafs/tinkers lompe werkknollen zijn!
Maar ja, aan de andere kant doen veel mensen ook alsof alle wpn'ers dé sportpaarden zijn,
wat natuurlijk ook niet zo is...
het ligt toch gewoon aan de ruiter!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:24

Haha
wij hebben een 5 jarige superfjord loopt m1 dress en is erg luxe geboud , mar tog zeg ik altijd als mensen er wat over vragen hij loopt egt super voor een fjord en dit is me eigen paard.!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:25

Tja ach dat gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:06

ah joh.. ze zijn gewoon jaloers

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:09

inderdaad!
dat vind ik best dom!
want als ik nou een shet heb die heel goed loopt of wat dan ook.
stel je voor ik heb een hele dikke arabier die heeft alleen op het land gelopen en je vergelijkt het met een fjord haf.of een tinker lopen die toch nog beter dus ik vind het klingklare ONZIN *het moest er effe uit!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:28

Jillyken schreef:
Het valt me op dat, bij echt ieder topic dat je plaats als er een fjord, tink, haf ofzo aan het werk is, deze reactie krijgt

"Ik hou niet zo van fjorden, maar deze is wel erg leuk"

Vind ik ook wat misplaatst, da's weer de eeuwige discussie denk ik, 't is toch niet omdat het een fjord, haf, tink ofzo is dat ze niet kunnen lopen

Die opmerking van "Ik hou niet zo van fjorden, maar deze is wel erg leuk" zou ik juist een compliment vinden, ik zou zelf ook geen fjord ofzo willen hebbenm gewoon omdat ik meer van die bloederige paardjes hou(om te zien) maar er zijn er genoeg hier op bokt die ik er geweldig uit vind zien en waarop ik echt jaloers ben hoe ze lopen!

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 17:31

MyWishMax schreef:
Jillyken schreef:

"Ik hou niet zo van fjorden, maar deze is wel erg leuk"

Die opmerking van "Ik hou niet zo van fjorden, maar deze is wel erg leuk" zou ik juist een compliment vinden, ik zou zelf ook geen fjord ofzo willen hebbenm gewoon omdat ik meer van die bloederige paardjes hou(om te zien) maar er zijn er genoeg hier op bokt die ik er geweldig uit vind zien en waarop ik echt jaloers ben hoe ze lopen!

dat klinkt wel harststikke leuk!