Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Billy schreef:Wat doe je als die bijt, een kogel door zn kop?

het is fijn dat mensen gewoon reageren om wat je vraagt , niet omdat er een ander toppic bij word gehaald
Annemariet schreef:Er zit wel degelijk verschil in karakters van bepaalde rassen (lees bv. de paardenencyclopedie eens!)!
Arabieren zijn pittiger dan Fjorden en zo kan je doorgaan.
Verder zijn Friezen erg rustig van aard, leren snel, zijn niet snel bang of schrikkerig. Fjorden kunnen nog wel eens dwars zijn en een eigen willetje hebben! Verder veel succes met het zoeken van het voor jou juiste paardje!
Wanja schreef:Annemariet schreef:Er zit wel degelijk verschil in karakters van bepaalde rassen (lees bv. de paardenencyclopedie eens!)!
Arabieren zijn pittiger dan Fjorden en zo kan je doorgaan.
Verder zijn Friezen erg rustig van aard, leren snel, zijn niet snel bang of schrikkerig. Fjorden kunnen nog wel eens dwars zijn en een eigen willetje hebben! Verder veel succes met het zoeken van het voor jou juiste paardje!
Misschien moet je mijn verhaal nog eens goed lezen, want dat wordt namelijk niet beweerd.
Tevens denk ik dat je nooit moet afgaan op alleen de karaktereigenschappen die worden toegeschreven aan bepaalde rassen, want vaak klopt dit niet. Mijn Fjorden zijn niet dwarser of eigenwijzer dan de Friezen die ik voorheen gereden heb. Dat soort beweringen zegt dus niet alles
De fjord die jij beschrijft klinkt ook erg lief. Alleen de fjorden hebben soms ook weleens kuren horen, maar ze zullen nooit echt gemeen zijn. 
dressagelady schreef:Pff je doet je pony weg omdat hij de baas over je is?
En je denkt dat een fjord dat niet wordt?
Ik zou het probleem bij jezelf zoeken en niet bij je pony.

ik moet wel eerlijk zeggen fjorden zijn snelle leerlingen hoor