Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nado schreef:Drottning, je zult het vast al wel kennen, maar er is een website met al dit soort informatie: www.icelandic-horses.com . Onder het kopje 'informatie' vind je 'hengsten ter dekking'. Daar vind je alle goedgekeurde hengsten. Als je dekt met een niet goedgekeurde hengst moet je ten eerste een behoorlijke boete betalen en moet je best veel moeite doen om het veulen in het stamboek ingeschreven te krijgen. Derhalve zou ik daar zelf niet aan beginnen.
Nado schreef:Drottning, je zult het vast al wel kennen, maar er is een website met al dit soort informatie: www.icelandic-horses.com . Onder het kopje 'informatie' vind je 'hengsten ter dekking'. Daar vind je alle goedgekeurde hengsten. Als je dekt met een niet goedgekeurde hengst moet je ten eerste een behoorlijke boete betalen en moet je best veel moeite doen om het veulen in het stamboek ingeschreven te krijgen. Derhalve zou ik daar zelf niet aan beginnen.
)
evie20 schreef:De boete op het dekken met niet gekeurde hengsten hebben ze afgeschaft. Groetjes.
Glossi schreef:Macliza, ik geloof dat de boete omhoog is gegaan omdat ze dit willen voorkomen. Dacht dat ik in de IJP las dat de boete dit jaar 350 euro zou zijn???
jorik schreef:ik moet zeggen dat ik de logica wel in kan zien van de boetes. een hengst kan dan wel in het stamboek staan, maar dat betekend niet dat hij ook goed genoeg is om het ras zo goed mogenlijk te houden. dat moeten jullie als ijslanderhouders toch weten. ze willen het ras zo mooi en goed mogenlijk houden. en geen hengsten die wel int stamboek staan, maar niet sterk of goedgenoeg zijn om voor verbetering van het ras te zorgen.zo hou je dat alles 100% blijft, en steeds beter word.
??? Glossi schreef:Whaha wanneer komen we met z'n allen in opstand???
Tja, de andere afweging die de fokkers maken is of we er met z'n allen uiteindelijk mee gediend zijn. Die discussie zoek ik niet, daar komen we nooit uit, zeker niet op I-net, maar ik was gewoon erg nieuwsgierig hoe het stamboek dit juridisch wil dichttimmeren. Gewoon de kale feiten dus, niet de belangen. ikke schreef:Glossi schreef:Whaha wanneer komen we met z'n allen in opstand???
![]()
Tja, de andere afweging die de fokkers maken is of we er met z'n allen uiteindelijk mee gediend zijn. Die discussie zoek ik niet, daar komen we nooit uit, zeker niet op I-net, maar ik was gewoon erg nieuwsgierig hoe het stamboek dit juridisch wil dichttimmeren. Gewoon de kale feiten dus, niet de belangen.