Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, ze staan erom bekend dat ze voor verschillende doeleinde te gebruiken zijn... en koppig, Nope niet bepaald tevens staan tinkers erom bekend om hun makelijke en rustige karakter en mensevriendelijkheid, ken ook veel mensen die niet bepaald veel 'lef' hebben met rijden en juist daarom ervor hebben gekozen een tinker te kopen (ik bedoel natuurljk de Irisch cobs die van oringine breed en soms en tikje een lompe uitstraling hebben
)
.
er zullen vast andere redenen voor zijn. bestaat er zo'n topic dan?

Jillyken schreef:Ik vind het best leuke dieren, maar ik heb er nog nooit op gereden ofzo, het spreekt me op de moment ook niet echt aan, zoveel behang en soms lijken ze ook wel wat op een koe![]()
Maar ik heb helemaal niks tegen tinkers, en zou er best een keertje op willen rijden maar mijn hart ligt bij een ander ras
Ik hou niet zo van bont, en ik hou ook meer van elegantere paarden. Al vind ik sommige best mooi. Maar het karakter spreekt me over het algemeen ook niet zo aan. 

Citaat:van alle tinkers die ik van dichtbij gezien en meegemaakt heb, heb ik er niet 1 gezien die echt lekker relaxed en rustig etc is, zoals een tinker hoort te zijn.ik denk dat die beesten ontzettend doorgefokt zijn, ze moeten steeds sierlijker en hoger etc etc.... vind het jammer want van oorsprong schijnen de tinkers hele sobere, rustige en relaxte paarden te zijn.
Citaat:Over smaak valt niet te twisten toch?
Als je trouwens eens op het Subforum Tinkers kijkt, zul je zien dat er ook een heleboel mensen zijn die wél van Tinkers houden.
Alleen al het feit dat ze als enige ras een eigen subforum hebben gekregen zegt al genoeg toch.....