Scheer jij je Haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Scheer jij je Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:01

Ik ga haar dit jaar toch geschoren onder de deken zetten, okal hoort het echt niet (sorrysorry) maar ze wordt zó nat, en ze wordt niet droog! Wat doen jullie?

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:04

Ik vidn wle mooi staan bij een haflinger!

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:11

Ik scheer niet

Ik ben in september met arnold begonnen met een zomer deken en heb sinds twee weken een 250 grams er op liggen. Daarnaast staat hij in een loods aan een stal met koeien (over het algemeen iets warmer). Ik zeg niet dat hij heel dun in zijn haar zit, maar ook niet super dik.

Hij begint wel iets harder te zweten, maar het is nog geen ramp!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 16:55

ooh das wel relax Linda-Arnold.

linda_arnold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:40

Die warmte van de koeien(stront) scheelt enorm en als het echt kouder wordt heb ik nog een 350 grams liggen!Zijn benen zijn wel om te lachen hoor!

Hoe heb jij het dan gedaan met dekens?

plutolover

Re: Scheer jij je Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:02

ik heb mijn paard niet onder de deken staan en ga hem ook niet scheren.

die van mij zweet ook.Ik doe hem een zweetdeken om en naar een 20/30 min haal ik hem eraf. dan is hij nog wel bezweet maar niet zo erg als daarvoor.. En als ze een beetje bezweet op stal staan is ook geen ramp.(behalve als het tocht in de stal)

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:17

Hij is al geschoren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:08

Ik ga een streepje over hals doen, denk dat het niet nodig is, maar wil eens kijken hoe het me bevalt. En gezien ik dan toch een scheerapparaat heb omdat ik mijn Tinker moet scheren, waarom niet he

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 04:21

Jazeker scheer ik mijn haftanker .

Anders zweet hij gewoon veel te veel en het is toch echt de bedoeling dat hij zo lang mogelijk 24/7 buiten blijft lopen. Totdat het echt te nat wordt en dan gaat hij 's nachts naar binnen.

Ik scheer 'm in een hoog streeppatroon. Dat betekent in mijn geval de hals kaal en een vrij brede streep. Buik en benen worden ook niet geschoren dus.

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:38

ja die van mij is ook geschoren. Staat lekker onder een dik dek. Maar gaat wel elke dag lang naar buiten.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:34

Nope, 24/7 buiten en hij krijgt dit jaar (voor het eerst) ook GEEN deken op. Veel mensen roepen altijd maar dat zijn/haar haflinger minstens 3 uur nat blijft nà het zweten en dat wil ik eens even gaan bekijken. Stupa wordt 5 keer in de week gereden, waarvan 1 keer vrij intensief les en waarna hij dus ook flink nat is. In de trailer krijgt hij dan zijn zweetdekentje op en gaat daarna (zonder zweetdeken) gewoon de wei weer op (nat dus nog, niet warm meer). Dit doe ik inmiddels 5 jaar (mijn vorige pony dus meegerekend, die kreeg sowieso nooit een dek op) zo en nog nooit een ziek paard gehad Ook geen paard dat 3 uur nat bleef trouwens, vandaar dat ik dit jaar toch even wil kijken of dat nou aan mijn paarden ligt dat ze niet zo lang nat blijven, of dat andere mensen moeite hebben met het onderscheiden van uren

Misschien dat Stupa trouwens volgend jaar zijn dek wel weer opkrijgt, ik vind al dat poetsen als hij nat is van de regen écht een drama. Daarbij krijgt hij heel gauw vlekken/schuurplekken onder het zadel (wat goed past overigens) wanneer hij niet helemaal schoon is. Dan is zo'n deken toch wel verrekte makkelijk.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:48

Mijn haflinger staat de hele dag op stal en wordt bijna elke dag gereden, al is het maar een buitenrit. Ze zit niet superdik in dr haar en dat wil ik ook zo houden. Ze is vrij snel droog na het rijden. Na het rijden krijgt ze een zweetdeken op, die ik meestal na een half uur weer af haal. Sinds vannacht staat ze 's nachts met een 150 gr. winterdeken op. Ze staat trouwens in een buitenstal.
Vorig jaar stond ze in een binnenstal en heeft ze helemaal geen deken op gehad, ze zat niet superdik in het haar, maar ook niet super in het werk!

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:29

ik verzorgde een haflinger en die werd niet geschoren.. die had in de winter een lekker dikke wintervacht .. echt een bolletje wol!

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:21

Nancy is nu (mét haar) na het rijden elke keer kletsnat. Moet dan 2-3 uur wachten tot ze droog is, hannessen met zweetdekens. Helaas is de eigenaar nog niet overgehaald om dr te scheren. Zou voor mij ideaal zijn!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:03

ik ga der vrijdag scheren, en ze staat ook gewoon buiten

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:38

Waarom zou het niet horen?
Ik scheer de mijne ook gewoon.
En in de zomer gaan de sokken er ook af, netals de tastharen, en de oortjes zijn ook altijd kaal .

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 21:20

tastharen doe ik echt niet, vind ik niet leuk kleunt ze der kop overal tegen aan enzo

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:47

arno hebben we ook geschoren!
op me profiel staan ook fotos waarop hij geschoren staat... die zijn uit 2002 gloof ik, zal effies nieuwe maken binnenkort, gelijk rij foto's

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 07:59

ik vind het wel mooier, maar ik doe het niet, al dat gezeul met die dekens, nee niets voor mij, en als teddybeer zijnde hebben ze het ook prima

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:31

Marrepar schreef:
Waarom zou het niet horen?
Ik scheer de mijne ook gewoon.
En in de zomer gaan de sokken er ook af, netals de tastharen, en de oortjes zijn ook altijd kaal .

Omdat dat er allemaal niet voor niets op zit.
Het heeft allemaal een functie.
En het gaat er dus alleen maar af omdat JIJ het mooier vindt.
Daarom.

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:07

heeft iemand er een foto van hoe het lijkt?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:20

Ik heb die van mij ook al geschoren en die staat in de nacht met een 280 grams op en overdag met een bucas smart rain...

Ik heb alleen haar benen en hoofd niet geschoren (en het shabrak zeg maar)

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:25

Marco scheer ik elk jaar al, omdat hij gewoon te nat met rijden is en dit niet erg handig is..... Bovendien vind ik het wel strak staan hoor
Het enige nadeel vind ik dat de kleur altijd minder mooi wordt, die donkere wintervachtkleur vind ik zo mooi.....
Morgen moet Sancho er trouwens ook aan geloven..

gompie5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:35

mijn haflinger is een kruising dus die is heel donker bruin als je haar scheert... echt een hele mooie kleur

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:02

Yvonniej schreef:
heeft iemand er een foto van hoe het lijkt?

in me profiel staan wat foto's van arno.... foto's dat ie niet geschoren is, en foto's waar ie wel geschoren is