is er uitgekomen dat de tinker en de ijslander het best bij me zullen passen
het word mijn eerste paardje..voor het meeste buitenritjes, af en toen een sprongetje.. en een beetje dressuur..
tinker of ijslander?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het word mijn eerste paardje..
Hinke schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je op een tinker uberhaupt kunt rijden:ze zijn zo ontiegelijk lomp, ik kan me niet voorstellen dat je daar soepel mee kunt springen of een dressuurproef mee kunt rijden(maar zoveel weet ik niet van tinkers).
Als je niks over tinkers weet moet je er ook niet over oordelen. TS, neem eens een kijkje op het Subforum van de Tinkers daar vind je een en ander aan informatie. Vooral over dingen die bij Tinkers voorkomen en allerlei andere dingen. Wellicht ook een idee voor Hinke, kan je gelijk je kennis bijspijkeren
Hinke schreef:Ik ben het er niet mee eens dat je gewoon naar een geschikt paard moet zoeken en niet moet kijken naar het ras: karaktereigenschappen zijn heel erg rasspecifiek (je kunt wel naar een arabier gaan kijken als je een rustig paard zoekt maar dat heeft 99 van de 100 keer geen zin).
Mijn ouders hebben een ijslander en het is het allerbeste braafste paardje wat ze ooit hebben gehad. Ze zijn koel in het hoofd, maar toch ijverig en snel, en ze zijn sterk en sober(er bestaan ook hele temperamentvolle ijslanders, die moet je misschien niet hebben als beginner). En ze kunnen springen en zijn soepel genoeg voor dressuur.
Wat die gangen betreft:als je voornamelijk recreatief rijd hoef je die gangen niet te onderhouden hoor: Als je niet van stazitten houd moet je een natuurtolter nemen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je op een tinker uberhaupt kunt rijden:ze zijn zo ontiegelijk lomp, ik kan me niet voorstellen dat je daar soepel mee kunt springen of een dressuurproef mee kunt rijden(maar zoveel weet ik niet van tinkers).