tinker geiten sik er aan, of eraf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

tinker geiten sik er aan, of eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 20:26

Wie knipt nog meer het sikkie van zijn tinker?
Bij roos gaat ie er echt af,ook haar oor pluimen.
Voor een meid vind ik het persoonlijk lelijk ,bij een vent vind ik het wel wat hebben.

Roosje gaat dus sikloos door het leven
Afbeelding

Jellie

Re: tinker geiten sik er aan, of eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:28

Bij mijn meid laat ik het er juist aanzitten. Vind ik persoonlijk mooier maja smaken verschillen

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 20:29

Zo is het
Over smaak valt niet te twisten.
Maar vroeg me zo af,of anderen hem er ook af halen.

Misschien ben ik wel de enigste

Knip ook haar boeg pluimpjes eraf

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:32

Ik laat alles lekker zitten, behalve de hele alnge haren boven haar ogen, want die gaan in de ogen zitten, groeien krom naar beneden.. Verder heeft ze niet zo heel veel gezichtsbeharing.

Sik en snor heeft ze gewoon nog

Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:33

Nee, je bent niet de enigste hoor. Een stalgenootje van me haalt het wel weg bij haar Tinker. Ook knip ze de sokken wat bij...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:50

ik laat bijna alles zitten, alleen heb ik gisteren een klein stukje bij zijn oren weggehaald dat zag er niet uit !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:53

Ik laat t ook allemaal zitten, ziet er zo lief uit vind ik

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:23

Ik laat ook alles zitten.. totdat het er echt niet meer uitziet en dan nog ben ik voorzichtig Ooit is alles eraf gehaald (met de keuring) en toen waren anderen wel heel enthousiast, maar ik hou meer van het robuustere natuurlijkere uiterlijk en miste zijn sik van 20 cm lengte...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:27

Ik laat alles zitten, maar soms ben ik er niet snel genoeg bij en gaat mijn moeder met haar schaar aan de slag: ze vindt die sik en oorpluimen maar niks
Gelukkig houdt Tinkerbell er niet van zodat mijn moeder het algauw opgeeft

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:28

Bij die van mij zit ook alles er nog aan.. super vind ik het!
zoiets dus:
Afbeelding

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:38

Ik vind het hoort gewoon bij een tinker. Alleen jammer dat ze op een keuring (NSvT) liever zien dat het geknipt wordt. Bij mijn tinks laat ik alle haren gewoon zitten, vind het gewoon stoer uitzien.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:50

Ik laat ook alles zitten bij Blackstar. Haar snorharen heeft ze zelf gekortwiekt door te stofzuigen op het grasland . Baard is nu in de zomer korter dan in de winter, vind het ook wel stoer. Alleen heel af en toe oren bij knippen, want dan hangen er wel erg grote plukken uit. Maar ook hooguit 2 keer per jaar, heeft ze een hekel aan, moet dan ook een praam gebruiken.
Nee voor mij niet al te veel knippen zeg maar.

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:56

Ik knip niks af bij mijn Tinker. Ze heeft al niet zo extreem veel haar, ik ben blij met ieder sprietje! De manen krijg ik nooit lang, want als ze ze niet kaal jeukt in de zomer, worden ze er wel afgegeten door haar weidemaatje. Binnenkort ga ik maar weer eens antibijt proberen, maar ik ben bang dat het niks uithaalt. Is dat ook een kwestie van aanleg, hoe lang de manen worden? Mijn Tinker is nu bijna 5 en toen ik haar kocht had ze manen die tot ver onder de nek kwamen. Wel sprietig en dun trouwens. In de winter krijgt ze nu best een mooie dos, maar in de zomer is het schuren geblazen, snif!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:58

Ik laat ook alles lekker groeien, ik vind dat juist zo leuk bij een Tinker

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:25

Ik heb 5 jaar lang alles laten groeien incl. haar oorpluimpjes. Die vond ik juist zo schattig
Maar een maand of 3 geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en haar oorpluimpjes en d'r winterbaard bij gewerkt en ik moet zeggen: het staat er best wel goed
Deze zomer ga ik nog weer met d'r naar de keuring dus dan werk ik alles nog weer even bij maar daarna laat ik het weer lekker aangroeien. Tenzij die winterbaard me teveel gaat irriteren met het hoofdstel om doen. Haartjes die knel komen te zitten bij het aansnoeren enzo Lijkt me ook niet echt prettig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:52

Ik trim de baard en sik wel wat korter, die zit anders echt in de weg bij de keel- en neusriem. Vind het ook niet echt charmant, zo'n lange piekerige baard.

Ook de pluimen onder haar buik worden wat weggeknipt. Niet alles eraf, maar wel het ergste.

Oorpluimen blijven zitten, heb echt ruzie als ik die wil wegknippen. Doe ik alleen als ze verdoofd (praam) is.

Een snor heeft Chub gelukkig niet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:29

Bij Lonan scheer ik de baard er af en ook de oren hou ik bij, snor heb iker ook 1 keer afgeknipt en sindsdien is hij snorloos, verder knip ik niks bij.

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:03

Nee geen schaar of scheerapparaat of iets bij mijn tinker in de buurt ~~}
--> dat haar hoort er gewoon, net als bij bv ijslanders en ook nog andere rassen...

--> vind het er persoonlijk dus best maf uitzien --> zoveel sok en manen en dan de rest kortgewiekt

Oké mochten er echt lange slierten uit t oor komen met modder en zooi eraan, dan zou ik daar mischien wel iets aan doen (maar dan wel zo dat je het bijna niet ziet of zo)

In de zomer heeft Sayla niet zoveel haar (sik/ oren enzo), maar in de winter is ze lekker pluizig dan gaat de neusriem gewoon een gaatje losser en hou ik mijn hand er bovendien tussen met vastmaken, zodat er geen haren tussen kunnen komen

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:49

Ha ha en ook in de winter gaat zelfs die bontjas uit.

Vind het erg mooi staan bij Lonan,fris koppie zo

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:36

Ik heb laatst wel toen het zo warm was de sik een beetje bij geknipt zodat hij niet heeel erg lang is maar hij is nu nog lang het paard van teuntje111, aan de snor komt niemand!! nu in de zomer vacht is het eenkleintje maar straks in de wintervacht is hij super, ook zijn oren kom ik niet aan.
De sokken knip ik wel bij zodat ze niet over de grond sleuren wel netjes recht tot aan het randje van de ijzers, verder in de winter knip ik ze wel ietsje korter zodat ze niet steeds in het water hangen als het drassig is, zo blijven ze nog wat langer droog.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:18

roosa schreef:
Ha ha en ook in de winter gaat zelfs die bontjas uit.

Vind het erg mooi staan bij Lonan,fris koppie zo

ha ha ja dank je wel roosa dat vind ik zelf ook, de eerste keer was het gewoon een heel ander paard, zijn hoofd komt nu veel beter tot zijn recht,
Ik vind het met baard echt afschuwelijk en die komt er ook niet meer.

Maar ieder zijn eigen mening bij sommige tinkers vind ik een paard wel mooi, maar die hebben dan vaak grote hoofden.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:57

Bij Rhona knip ik ook niets, vind ik echt zonde! Ik heb laatst haar manen moeten bijwerken omdat een ander paard er een flinke hap uit had genomen, en dat vond ik echt vreselijk!
Snorretje heeft ze nu helaas niet meer, die is afgesleten tijdens het grazen, maar ook dat vind ik helemaal geweldig. Heerlijk al dat haar!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:01

allen als er van die vieze vet vlokken aan hangen wordt dat geknipt meer niet

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:35

Ik vind zo'n snor juist gaaf

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:47

Belle word ook getrimd. Baard doe ik met een klein scheerapparaat en oren knip ik die plukken uit. Verder knip ik de staart weleens af als die te lang word en de manen snij ik bij als ze te lang worden.
Snor heeft ze alleen 's winters die mag blijven, vind het wel grappig zo'n krulletje