de meest ideale kinderpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chiwawa

de meest ideale kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 08:52

Ik heb een vriendin van me beloofd te helpen zoeken achter een pony voor haar 8 jarige dochter...
Aangezien ik er zelf nog nooit over heb nagedacht stel ik de vraag hier nog maar es....
Het gaat wel degelijk over pony (zeg dus niet dat die BWP'er van jou super goed is voor kinderen want daar stuurt m'n vriendin haar dochter niet op hoor, zelfs al gaat hij op commando liggen om erop te stappen Knipoog )

Haha!

Chiwawa

Re: de meest ideale kinderpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 09:11

Bestaan er geen ideale kinderpony's dan??? das een tegenvaller Lachen

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:41

Ik vind de welshpony de ideale kinderpony. Ik het begin zullen kind en pony zeker begeleiding nodig hebben maar van een beetje pittige pony leert een kind beter rijden dan van een slome.

melissa19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:53

ik heb zelf altijd een new forrest gehad en die was super braaf mijn kleine zusje reed daar toen ook op.
het zijn lieve,vriendelijke pony`s en zijn lekker stevig gebouwd,

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:53

New Forrest. Toch blijf ik de Fjord altijd wel erg kindvriendelijk vinden. Je hebt natuurlijk in elk ras wel donderstenen, maar wil je echt een rustige pony, dan de New Forrest. Welshponys ook wel, alleen die zijn vaak te pittig vanwege het bloed...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:05

Een Welsje of NRPS is erg leuk voor een wat meer ervaren kind wat niet bang is, en wil scoren op wedstrijden. Deze zijn vaak mooi maar ook wat feller. New Forrest of Connemora is ook leuk, deze zijn denk ik iets braver en doen het ook zeker niet slecht als sportpony's. Verder vind ik voor kleinere kinderen een dartmoor of exmoor ook erg leuk. Shetlanders kunnen leuk en lief zijn maar zijn vaak te eigenwijs. Verder hebben mijn ouders toen ik 9 was (met twee jaar manege-ervaring) een KWPN'er gekocht van 8 jaar oud. Het is misschien niet geschikt voor wedstrijden. Maar ik heb er altijd vrolijk op buitengereden, op mijn 10/11 mijn ruiterbewijs mee gehaald etc. En ik denk dat dit paard minder streken had en betrouwbaarder was dan de meeste pony's. Paard hield er echt rekening mee dat ik klein was. Want als ik haar nu zie kappen op de poetsplaats zou ik haar niet laten poetsen door een kind van 9. Paarden kunnen dus wel geschikt zijn (met als doel recreatie en niet uit je pony groeien).

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:28

New-forest zijn echt goeie !!Zacht karakter enzo , vindt ik goede pony's , welsh zijn ook goede maar vind ik dan betere als je wedstrijd gaat rijden , of als ze al wat ervaring heeft .

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:26

volgens mij licht het niet echt aan het ras maar aan het type pony.

het type pony New-forest. zijn meestal wel zachte ponys.
maar niet allemaal. je hebt ook goede kinder pony`s die gewoon bastaard zijn

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:36

Deze vraag heb ik hier ook pas gesteld.
De DARTMOOR leek me wel een leuke pony, maar die zijn er niet zo veel en erg prijzig. We hebben een WELSHJE gekozen met wedstrijdervaring, maar het is best een vlugge pony. Ik denk wel dat ze hier veel op kan leren. Als ik al zie wat ze in ruim een maand geleerd heeft!
Toch lijkt mij de NEW FOREST ook heel fijn, maar die zijn meestel wat groter. Doen we bij de volgende. Haha! Als het kind niet te zwaar is kan een grote SHETLANDER ook nog wel die al beleerd is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:40

Ik ga 100% voor shetlanders Lachen.

Ik (20 jaar Knipoog ) rijd de mijne nog fanatiek, ze lopen braaf voor de wagen, maar mijn buurmeisje van 4 hobbeld ook lekker op mijn pony's op en neer. Of het nu om mijn 4 jarige merrie of mijn 8 jarige dekhengst gaat, beide even braaf. Wel een grote maatse shetlander, die zijn van zich zelf veel goeiiger dan mini's!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:09

Persoonlijk vind ik dat het ras niet uitmaakt. Je hebt vreselijk drukke welshjes, maar ook slome. Je hebt shetlanders die echt kleine draakjes zijn, maar ook ontzettend lieve. Als je echt een leuke kinderpony wil moet je niet op zoek gaan naar een ras, maar gewoon naar een leuke pony. Voor een meisje van 8 (ik weet niet hoe groot ze is natuurlijk) zou ik voor een ponytje tussen de 1.10m en 1.35m gaan. Hangt er ook een beetje van af hoe stevig de pony is. Ze moet er nu mooi oppassen, maar over 2 jaar (neem ik aan) ook nog... Iig succes met het zoeken naar een leuke pony!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:03

Waar je bij kleine kinderen aan moet denken is dat ze niet altijd klein blijven! Als je een kleinere pony koopt zijn ze er na een paar jaar uit gegroeid en is het erg pijnlijk als de pony weg moet. Daarom zou ik j een grotere pony aanraden. De New Forest, Connemara lijkt mij wel geschikt.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:52

Ik denk dat het ook gewoon aan de aard van het beestje ligt.
Zelf heb ik een merens en dat zijn volgens veel mensen geen kinderpony's, toch rijden mijn broertje van 9 jaar en nog een meisje van 9jaar op haar en ze doet precies wat er van haar gevraagd wordt.

Hier zit m'n broertje erop:

Afbeelding

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:13

welshjes !!!!!!:D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:50

New Forest pony's heb je in de kleine en in de grote maat.
Vanaf de 1.25m ongeveer dacht ik zijn ze er...

Als je echt voor een betrouwbaar ras wil gaan is dat toch wel 1 van de meest betrouwbare. Bovendien zijn ze robuust, dus sober in onderhoud.

Maar elke pony is een individu...dus gaan kijken en uitproberen is het beste, ten slotte moet het tussen kind en pony ook 'klikken'

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:54

wat dacht je van een shetlander?
of wil ze dat niet> maar je hebt ze ook in grote maten ...
of een new forest...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:47

Toen ik klein was reed ik altijd op haflingers en fjorden. Ik kon er altijd goed mee uit de voeten. Ze waren allemaal 100% te vertrouwen en rustig van aard. Dat vind ik het belangrijkste bij kinderen.

Tegenwoordig rijd ik alleen nog maar op tinkers. Ik heb er zelf ook een gekocht. Vroeger zag je die natuurlijk nooit. Ik denk dat de tinker ook een ideale kinderpony is. Lekker rustig, betrouwbaar en vlot.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:07

Ik zou gaan voor een new forest.
Zelf heb ik een tinker, maar dat zijn in mijn ogen absoluut geen kinderpony's. Echt niet.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:30

Ik heb een New Forrest gehad. Kreeg hem ook op mn 8ste, maar ik reed al 4 jr en was niet bang (na 5keer vallen nog niet). De pony was braaf, maar tsja soms even lekker dollen.

Het ligt denk vooral aan de pony!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:39

de dartmoor pony Haha! (zie onder in mijn onderstukje link naar foto's)
en als je echt een grotere pony zoekt dan een new-forest. echt allebei super betrouwbare pony's.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:57

Het ligt idd niet aan het ras maar aan het karakter van de pony.
Mijn dochtertje(nu net 9 jaar) heeft wat jaartjes terug leren rijden op onze tinker.
Hij doet alles voor haar!!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:17

Daar heb je eens een juiste opmerking Sanloveskyl!
Hier is geen speld tussen te krijgen Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:54

Mjin shetlander is een ideale kinderpony, maar die zijn schaars. Ik zou eens naar een New Forest kijken als ras belangrijk is

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:47

Ik zou denk ik het liefst voor een Welsh pony gaan. Ja, het zijn felle pony's. Maar wel braaf en eerlijk. Mijn kennis heeft ook een Welsh voor de kinderen, en dat gaat echt goed.
Eerder hebben we een NF gehad, maar die kon zich eigen te sterk maken.

Welshen zijn eleganter, vaak lekkerder te sturen. Alleen dus soms wat voorwaarts. Maar daar zijn ze snel aan gewend, en dan is het alleen maar fijner voor de kinderen. Beter dan een pony vooruit schoppen, omdat die niet wil lopen.

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:10

een pony met een rustig en lief karakter, het ras lijkt me daarbij niet zo belangrijk.
Ik denk dat het meisje alleen al blij is als haar pony lekker knuffelig is.
Je kan nu wel zeggen een Shetlander of iets anders, maar alle shetlanders zijn anders.
Ik zou niet gaan zoeken naar een bepaald ras, maar gewoon naar iets wat op je pad komt.

succes!