BWP taxatietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

BWP taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 14:29

Omdat de BWP-ers natuurlijk niet uit de boot mogen vallen, ook een taxatietopic voor hen!

De bedoeling is om hier je paard 'voor te stellen', zodat anderen hem/haar kunnen schatten.
Vermeld (indien mogelijk) afstamming, niveau, leeftijd, geslacht, etc.
Max. 2 of 3 foto's, zodat het een beetje overzichtelijk blijft Lachen

Eerst taxeren, en dan zelf je paard plaatsen, aub!
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 15-05-05 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Re: BWP taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:35

Hier armani dan
Afstammeling:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Leeftijd: 5 jaar (geboren in 2000 moet precieze datum eens nakijken)
Geslacht: ruin
Kleur: bruin
Stokmaat: rond 1m70

Nog niet gestart op wedstrijd maar kan aardig al wat. Erg vriendelijk paard zowel naar mensen als naar andere paarden. Hij is onder het zadel wel eenkennig maar eens dat je zijn vertrouwen hebt, doet hij alles.
*edit* Verkeers- en trailermak
Laatst bijgewerkt door Farjen op 15-05-05 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 14:37

Quinie van de Krehoeve

Geboortedatum: 14-05-1993
Geslacht: V
Kleur: bruin
Afstamming: Township x Jovial d'Aubry
Stokmaat: ong. 1m60
Quiny heeft vroeger Z-springen en M-cross gelopen. Ze is verkeers- en trailermak en we zijn nu de basis van dressuur aan het oppakken. Ze is kindvriendelijk en vrij rustig in de omgang, alleen een beetje hoofdschuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:50

Okeej dan kan mijn kanjer ook niet achterblijven!

naam: Urko
Geb.Datum: 10 juni 1997
Schofthoogte: 1.56
Kleur: Vos
vader: Marne de Darmen (v. Lys de darmen)
moeder: Etoile de Valleé
gesl. : ruin

Aan het lessen:
Afbeelding

Urko:
Afbeelding

Nog niet gestart op Officieele wedstrijden, wel onderlinge, volgend seizoen mogen we starten in de L1. Vrijspringen met gemak over 1.30, onder het zadel met mij maar 1.10 omdat ik niet hoger durf. Dressuur pakt hij allemaal goed op de laatste tijd. Voorheen is hij manege paard geweest dus hij heeft een beetje een verkeerde start gehad. (toen kon hij maar een paar dingen: stap- heel hard galoperen- en bokken)
Hij is 100% verkeersmak, super lief tegen mensen paarden en andere dieren.

Stamboom:

-> Lys de Darmen
-> Marne de Darmen } -> Dirza
Urko }
->Etoile de Vallee } -> Maurin Brise
-> Pagode Boesmolen

Verder zie je nog Pik As, Pik Koenig, FuturistI, PanchoII en Miss Carmen in zijn bloedlijn.

umm ik taxeren benk nie goed maar ik zal toch maar een poging doen: (dus sorry als ik het veelste laag schat Knipoog )
Armani: 3750 euro

Quinie van de Krehoeve: 4500 euro

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:06

Niet erg simpel hihi.

Ik doe een poging: als Armani goed vrij springt en bij keuring in perfecte gezondheid is dan ga ik voor 4 a 5000 euro. Dit omwille van zijn grootte (meeste mensen hebben graag een groot paard) en de potentie in zijn afstamming. Om in die prijsklasse te blijven of hoger te geraken zou hij nu dringend op wedstrijd moeten uitgebracht worden en prestaties moeten kunnen gaan voorleggen.

Quiny is niet echt makkelijk. Qua prestaties zit ze natuurlijk met een mooie achtergrond. Leeftijd is dan weer een minder punt vanwege toch al 12 jaar. Als ze zou verkocht worden, zou het nu moeten gebeuren, dus voor ze nog ouder is. Qua afstamming is ze niet zo interessant gefokt. Er is in een bepaalde periode heel veel gefokt met Township maar daar zijn ook heel veel hevige en moeilijk te rijden paarden uit voortgekomen. Hoogstwaarschijnlijk het volbloedbloed dat opspeelt. De meeste mensen zijn dus niet zo van Townshipbloed. Qua fokken zet dat bloed je ook wat vast aangezien Township geen echte toppers heeft voortgebracht in de springsport, tenminste voor zo ver ik weet. Dat hoeft nu niet echt een probleem te zijn. Van A Lucky One zelf zijn er ook heel weinig toppers maar voor mijn gevoel heeft deze hengst zich dan wel weer bewezen via de nakomelingen van zijn dochters. Qua exterieur neigt Quiny ook erg naar het volbloedtype wat mij bvb persoonlijk als fokker niet zou aanspreken (al val ik als ruiter wel voor het kleinere en fijnere type) ook haar stokmaat is commercieel gezien niet interessant. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze geen grote veulens kan geven. Mijn merrie is ook maar 1.60m maar heeft wel een dochter van 1.68m. Maar dat is voor potentiele kopers altijd een gok natuurlijk.
Alle argumenten op een rijtje gezet, kom ik uit op 3000 euro.

Dan Urko. Marne de Darmen heeft als jong paard goed gepresteerd in de springsport maar is daarna volledig van het toneel verdwenen. Lys de darmen had toen twee gekeurde zonen. Moriaan de Darmen en Marne de Darmen. Als ik me niet vergis, dekt geen van beiden nog voor BWP. Hij voert natuurlijk wel het bloed van één van de bekendste BWP stempelhengsten maar aangezien het een ruin is, ben je daar niet veel mee. Ook zijn stokmaat is commercieel niet interessant. Versta me niet verkeerd, ik ben zelf dol op kleinere paarden, maar de markt over het algemeen niet.
Als hij braaf, correct en gezond is en een mooie sprong laat zien, denk ik aan 3000 euro. Voor een meerwaarde zou hij moeten uitgebracht worden in de springsport en resultaten kunnen voorleggen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:11

Dan misschien ééntje van de mijne toevoegen aangezien ik al heel braaf en uitgebreid getaxeerd heb.

naam: Balte van de Breden Dries
merrie
vier jaar oud
afstamming: Don Renoir x A Lucky One x Fantastique
http://www.allbreedpedigree.com/balte
hier vind je de volledige afstamming.
stokmaat: 1.68m

Dressuurgefokt dus, uit de beste Duitse bloedlijnen.
Wordt momenteel verder zadelmak en aangereden op een dressuurstal. Is heel braaf van karakter, cool en slim. Beweegt goed en gaat van nature vanachter al zitten. Dat zie je mooi op onderstaande foto.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:50

ZOals ik al zei... ik kan niet goed taxeren! Weet niet waar ik moet letten enz.

Lys heet 11 goed gekeurde zonen: waaronder Moriaan en marne... Lys is 2 jaar geleden overleden op 27 jarige leeftijd, maar er is nog altijd KI mogelijk bij tilleman.be

Qoute van site:
Hij heeft 11 goedgekeurde zonen met als voornaamste Karacondo, Gondo van de Landelijke Rijhoeve, Nicos van de Landelijke Rijhoeve, Oberon, Marne de Darmen, Moriaan de Darmen…
9 dochters en 7 kleindochters zijn elite-merrie.

maakt ook allemaal niet uit hoor! Kzal ok een poging doen om de jouwe te taxeren! *heb geen ervaring zoals ik al zei...*

Ummm ik zou zeggen een 4500 euro omdat ze een goede bloedlijn heeft en mooie gangen. ALs ze natuurlijk op uitgebracht word op wedstrijden zal ze veel meer waard worden. Ik hoop dat ik een beetje goed zit... want ik wil niemand verlagen ofzo!
Laatst bijgewerkt door Urko op 15-05-05 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:00

Danku, Anja Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:05

Geen enkele van de gekeurde zonen van Lys dekt nog voor BWP. Hij bewijst zich meer via zijn dochters en die hun nakomelingen.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:17

Daar heb je helemaal gelijk in volgens mij: want Marne zit ook helemaal in Brazielië....

Het maakt ook niet veel uit Tong uitsteken maar weer on-topic
Badankt dat je Urko zo getaxeerd hebt Haha!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:37

Dank u anja Haha!

Quiny zou ik ook rond 3000 euro zitten. Ik houd dan het meeste rekening met de ouderdom en haar grootte.
Ik ben nl iemand dat niet op de kleinere paarden valt Tong uitsteken

Urko: Hij heeft een ideale leeftijd vind ik. Je vind weinig paarden van 6-8 jaar te koop die volledig goed gekeurd zijn.
Zijn grootte is zoals teigetje zegt, commercieel niet erg interessant.
Die 1m10 dat hij springt, is dat een parcours of één hindernis? Als ik dit weet, zal ik de prijs plaatsen Tong uitsteken

Balte: vind ik erg moeilijk want ik vind haar een prachtpaard en heeft mooie bewegingen (weet ik nog van andere foto's)
Maar aangezien nog maar zadelmak en licht aangereden is vind ik het moeilijk.. 3000 euro ongeveer nu nog? Heb er echt geen idee van Haha!
Eens ze de basis onder de knie heeft zal dit natuurlijk nog stijgen

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:19

Als je weet dat een kennis van me maanden gezocht heeft naar een pas ingereden dressuurpaard en de gemiddelde prijzen rond de 10.000 euro zaten Haha! Haha! Knipoog
Onlangs stond er op Kapaza een Don Renoir te koop, drie jaar en net zadelmak, een ruin, 8000 euro. Knipoog

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:24

ik rijdt NOG geen wedstrijden. Wel onderlinge dresuuur wedstrijd en daarmee ben ik nu L1 startgerechtigt. Ik ga wel officieele rijden, en dan ga ik zeker springen met hem!
Neehj gewoon 1 2 of 3 hindernisjes omdat ik niet in mijn eentje de hele bak vol ga bouwen voor een heel parcours!

En nog vind ik altijd: "Een paard is waard wat een gek er voorover heeft" Knipoog

btw: kep mun topic met de springfoto's weer gevonden:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=368060&hilit=

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:19

Teigetje schreef:
Als je weet dat een kennis van me maanden gezocht heeft naar een pas ingereden dressuurpaard en de gemiddelde prijzen rond de 10.000 euro zaten Haha! Haha! Knipoog
Onlangs stond er op Kapaza een Don Renoir te koop, drie jaar en net zadelmak, een ruin, 8000 euro. Knipoog

Toen ik nog op zoek was naar een paard, heb ik ook op paarden gereden van vier jaar en 8000 euro en meer. Een kennis van mij heeft ook een paard te koop, rond 10 000 euro en ik vind helemaal niets speciaals aan dat paard, niet qua bewegingen, niet qua springtechniek. Het is maar wat de gek ervoor geeft Haha!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:23

Dookie schreef:
Teigetje schreef:

Toen ik nog op zoek was naar een paard, heb ik ook op paarden gereden van vier jaar en 8000 euro en meer. Een kennis van mij heeft ook een paard te koop, rond 10 000 euro en ik vind helemaal niets speciaals aan dat paard, niet qua bewegingen, niet qua springtechniek. Het is maar wat de gek ervoor geeft Haha!

Dat zei ik ookal Tong uitsteken en weetje.. in heeeel veel gevallen klopt het wel Tong uitsteken

Beardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:08

Ik zal mijn BWP'er ook maar eens aan deze taxatie onderwerpen. Ze is een 10-jarige merrie Scarlett.

v Touch of Fairway XX
vm Carneval

Ze is een hele uitdaging, maar ik zou geen dag meer zonder haar kunnen.
Ze heeft altijd klasse M gereden in de cross, maar wegens een zware rugblessure mag ik geen wedstrijden meer rijden.

Braaf in de wei vorige zomaar
Afbeelding

Deze winter voor haar nieuwe stal
Afbeelding

Afbeelding

Ehm om de rest te taxeren daar ga ik mij niet aan wagen. Ik ken niet veel van afstammingen. En ik wil niemand beledigen.
Groetjes
Katrien

Beardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:45

Wel ik zal mijn toch maar eens aan de taxatie wagen he. Maar jullie zijn gewaarschuwd, ik ken er niet veel van.

Armani schat ik rond de 3500 euro omwille van de jeugdige leeftijd en geen wedstrijdervaring.

Quinie schat ik 4500 euro. omwille van de vroeger prestaties en laten we realistisch blijven 12 is niet oud.

Urko denk ik ook rond de 3000 euro.

Balte schat ik dan weer rond de 4500 euro en dit om haar afstamming en mooie uitstraling.

Bij deze vier zou mijn persoonlijke voorkeur toch meer uitgaan naar Quinie.

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:08

Ik ga ook eens een gokje wagen Clown
ik wil ook niemand beledigen ofzo maar ik probeer maar te schatten hé Bloos
Armani:€3500 omdat het nog een jong en mooi paard is
Quini:€4000 omdat ze wellicht veel ervaring heeft
Urko:ik denk iets rond de € 3500
Balte:€4500 omdat ze een bekende afstamming heeft en ook mooie gangen enzo
Scarlett:€3100 omdat ze een rugblessure heeft (?) ik weet natuurlijk de ernst niet maar mss heeft ze toch beperkingen.En het is niet echt mijn stijl van paard maar vind het wel een knapperd Bloos

En nou men eigen Bwp'tje :
Uriel van 't Dexterhof
-geslacht : ruin
-geboortedatum :22/04/1997
-afstamming : v : capital , vm eroli
-aftekeningen :fijn blesje en 1 witte voet
-kleur :donkerbruin
-prestaties : springen : parcours 1 m en enkele sprong 1.30 (vrijspringen weet ik niet)
Hij kan goed dressuren maar ik ben er nog niet mee op concours geweest , zijn vorige eigenaars wel

de foto's :

http://groups.msn.com/urieliseenscheetie4life/uriel.msnw?Page=1

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:09

vm : neroli Lachen

Beardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:52

Oei, ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest. Het is niet het paard met de blessure, maar ik zit vast met mijn rug.
Voor alle duidelijkheid, mijn meiteke is kerngezond.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 14:55

Beardie schreef:
Bij deze vier zou mijn persoonlijke voorkeur toch meer uitgaan naar Quinie.

Ik voel me vereerd Haha!

Oké, ik ga ook eens een gokje wagen ...
Armani: €4000 - €4500
Urko: €3000
Balte: €4500, mooie gangen (voorzover ik het me nog herinner van een jaar geleden Tong uitsteken), goede afstamming, ...
Scarlett: €3000, hoe groot is ze eigenlijk?
Uriel: €2500 - €3000
Ik ben hier echt niet goed in, ken niet veel van afstammingen, dus ik kan er helemaal naast zitten Bloos

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:49

ik krijg ook een bwp. dus ik weet nog niet echt veel van zijn papieren en presentaties want dat hebben ze me allemaal gezegt mar was zo blij dat ik het niet allemaal meer weet dus zodra ik meer over hem weet komt het er bij

hier alvast iets:
naam: Nobel du herby
geslacht: ruin
geboortedatum: 08-07-1997
aftekeningen: alleen een kolletje
kleur: bruin
schoft hoogte: ong 1.82
hij is springen gefokt maar er zit volgens mij ook dressuur bloed in.
maar als het goed is, is hij niet helemaal bwp maar zit er ook nog iets anders in maar dat weet ik niet meer wathet was maar dat horen jullie nog wel.
paar fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:43

Mijn meiteke is 1.68 groot

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:55

Waarom 2500-3000 Verward

Jaimpiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:09

Haii ik heb ook een BWPertje:P

Even voor stellen:
Naam: Oberon van het merelsnest
Vader: Lys de darmen
Moeder: Chiquita
Vader Moeder: Cardinal
Geboren op: 23-4-91

Hij is bruin en Ik rijd nu sinds kort met hem wedstrijden we zijn momenteel L1 met 6 wp's hij is ZZ/Zwaar door gereden. Hij was tot zijn 6e geloof ik Hengst maar is nu een lief schattig ruintje haha van 1.68 hoog!

Foto's

Afbeelding

Afbeelding
Staat een beetje gek want hij wou naar achter haha

Afbeelding

Kus Jaimy