Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

).
Leo_ke schreef:Waarom die dieren niet met rust laten..?
Jnien schreef:Leo_ke schreef:Waarom die dieren niet met rust laten..?
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Laat zo'n prachtig dier gewoon wild! We hebben toch paarden genoeg om mee te rijden?
beautylover schreef:die zijn bij mijn vorige stal een paar keer komen oefenen(was de dochter van die stalbaas daar).
ik heb ook gehoord dat hij kniebeschermers aan moest omdat de zebra soms de neiging had om te gaan trappen.
ook de stal uit laten gaan was een ramp dacht ik.
hij stond anders wel stil op de vrachtwagen
Jnien schreef:Leo_ke schreef:Waarom die dieren niet met rust laten..?
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Laat zo'n prachtig dier gewoon wild! We hebben toch paarden genoeg om mee te rijden?
Lemonlover schreef:In een bit stond een verhaal over een zebra en een man die erop ging rijden ( belgisch stuntteam ) : Met bodyprotector, handschoenen , kniebeschermers en motercrosslaarzen maakte Ivan Peeters zijn eerst rit op zebra Zorro. Peeters, de stuwende kracht achter het stuntteam The Thunderguys uit het belgische Neerpelt, legt uit dat een zebra de perfecte moordenaar kan zijn . Het dier grijpt zijn belager met zijn kaken, zo sterk als een nijlpaard, en traptvervolgens met zijn achterhoeven naar voren om het klusje af te maken. ,, als je erop zit , bijt hij naar je knieen, als je voor hem staat gaat hij door zijn knieen en probeert hij je in je scheenbeen te grijpen. Dat doet hij nu allemaal niet meer.'' Want het experiment slaagde en inmiddels, na 3 jaar , heeft Ivan Peeters voldoende vertrouwen van het dier gekregen om voor het karretje te spannen en onder het zadel te berijden. Het duo laat zich inhuren voor shows.