van bijna 3 jaar oud,ze is net onder het zadel en ik wil met haar recreatie gaan rijden.Ik was wel is benieuwd naar hoe andere mensen het ervaren om een draver te hebben of te verzorgen en met het paard te rijden.Mijn draver heet urania en ze is een merrie ze is tot nu toe een heel lief en mak paardje,maar ze moet nog wel veel leren ze kan nog niet echt gallopperen en ik wil haar leren over balkjes te springen.
Wat doen jullie met jullie draver en wat is jullie ervaring met rijden en
wat zijn de leuke en minder leuke kanten van een draver.
Die zijn er niet!
Ik heb zelf een 8 jarige draver waar ik endurance mee rij, een vriendin van me rijdt hem dressuurmatig. Wij hebben in totaal vier dravers, een koerspaard en twee fokmerries waarvan er 1 ook bereden wordt. Ik zelf heb de afgelopen 9 jaar alleen nog maar op (onze) dravers gereden.
Veel oefenen, dan wordt dat vanzelf beter. Balkjes kunnen wel helpen, maar gebruik ik in het begin nog niet. verder veel tempo wisselingen, hielp bij die van mij ook erg goed.
en gaat ze met haar staart in de lucht en haar hoofd omhoog rondjes paraderen heel stoer lijkt wel een hengst op zo'n moment.Als ik ooit een ander paard zou kopen wordt het gegarandeerd weer een draver
met de dubbele longeerlijn op advies en met hulp van mijn instructriece. en nu is hij recht.