ics keuring in uden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

ics keuring in uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 21:07

hoi,
wie gaat er maandag 16 mei a.s naar de ics keuring in uden ? Haha!
het is voor rastoelating en premiekeuring ! Cool
als alles goed blijft gaan met MACHO dan gaat ik met hem ernaartoe !
hij is nog steeds niet opgenomen in het stamboek, vorig jaar was hij helaas geblesseerd, dus gaan we het dit jaar proberen ! Knipoog
het lijkt me heel leuk om zo'n dag met jetinker mee te maken, ik heb de inschrijfpapieren al uitgeprint !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lijst
ik ben benieuwd wie er nog meer naar toe gaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pellie

Re: ics keuring in uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:36

leuk jacky, ben benieuwd hoe hij het er vanaf brengt. wie keurt er ?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 05:43

goede vraag, geen flauw idee !
zou dat al bekend zijn???????????

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 09:38

gaat er dan helemaal niemand naar de keuring !!!!!!!! Huilen Verdrietig Boos!
wel makkelijk voor mij, kan MACHO hoog scoren !!!!!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Cool

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:42

Heb je al betaald voor de keuring? Zou ik anders mee wachten totdat in Ierland meer duidelijkheid is over het voortbestaan van het stamboek. Op dit moment is het ICS namelijk "stamboeklicentie-loos", en volgens mij mogen ze dan ook geen keuringen houden en/of paspoorten uitgeven.. Maar anders moet je het stamboek en het PVE even vragen..

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 10:19

hoezo,
bestaat een dochterstamboek dan niet onafhankelijk van het moederstamboek ?????????????? Lijst

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:52

jacky2 schreef:
hoezo,
bestaat een dochterstamboek dan niet onafhankelijk van het moederstamboek ?????????????? Lijst
Nop. Als er geen moederstamboek meer is, vervallen ook de stamboeklicenties van de dochters. Theoretisch zou de grootste dochter een aanvraag kunnen doen om moederstamboek te worden. Maar dat kan in dit geval (gelukkig) niet. Zo lang het in Ierland niet rond is kan en mag ICS Nederland niets doen op het gebied van paspoortuitgifte enzo.

Het bestuur zal wel een ander verhaal hebben, maar zoals je op mijn forum kan zien: http://pub1.bravenet.com/forum/show.php ... m=26561346 hebben ze wel vaker een andere beleving dan de werkelijkheid... Kijk alleen maar naar hun verslag van de ledenvergadering (in de aankomende kotsstukken) en die van veel leden (op mijn site, deze is vooral erg duidelijk: http://pub1.bravenet.com/forum/26561346/show/392103 )..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:01

Nou, het bestuur vind bovenstaande stuk voldoende om mij onderstaande brief te sturen:

Mariska Doorn (wat een aanhef alleen al.. )

Naar aanleiding van uw denigrerende opmerkingen over de ICS op het Bokt forum, vandaag door ons geconstateerd, waarin u ook nog mensen ontraadt hun paarden voor keuringen bij de ICS aan te melden, beeindigt het bestuur van Irish Cob Society Nederland in een unanieme beslissing per onmiddellijk uw lidmaatschap.

De gewraakte passage:
Nop. Als er geen moederstamboek meer is, vervallen ook de stamboeklicenties van de dochters. Theoretisch zou de grootste dochter een aanvraag kunnen doen om moederstamboek te worden. Maar dat kan in dit geval (gelukkig) niet. Zo lang het in Ierland niet rond is kan en mag ICS Nederland niets doen op het gebied van paspoortuitgifte enzo.

Het bestuur zal wel een ander verhaal hebben, maar zoals je op mijn forum kan zien: http://pub1.bravenet.com/forum/show.php ... m=26561346 hebben ze wel vaker een andere beleving dan de werkelijkheid... Kijk alleen maar naar hun verslag van de ledenvergadering (in de aankomende kotsstukken) en die van veel leden (op mijn site, deze is vooral erg duidelijk: http://pub1.bravenet.com/forum/26561346/show/392103 )..

Namens het bestuur van ICS Nederland,
Marijke Heijkoop, secretaris.

Het is toch te zot voor woorden... Frusty

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:12

Nou Ja zeg,

Dit is toch gewoon te gek voor woorden, volgens mij is dit een openbaar forum en mag iedereen hier zijn mening geven, kennelijk zijn ze zo bang voor jou Mariska, of ze willen niet dat je toch dit jaar de kas gaat controleren Haha! Haha! .

Kennelijk hebben ze niets geleerd van de afgelopen leden vergadering , ik zou deze brief als klacht doorsturen naar het PVE.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:42

Ik heb hem nu inderdaad ook naar Vonk gestuurd..

Het erge vind ik nog wel dat ik duidelijk wel de waarheid spreek (spreekt het bestuur ook niet tegen).

In plaats van dat het bestuur nu even rustig wacht totdat alles in Ierland op orde is.. Nee ze schrijven meteen weer een berg keuringen uit, en laat de mensen maar betalen (ojee mag ik natuurlijk niet zeggen, maar ben toch al geroyeerd nu Haha! ) en als iemand er dan iets van zegt, hup royeren die hap.

Het huidige bestuur kan echt beter gewoon de eer aan zichzelf houden en aftreden, zoals zij nu ONZE vereniging leiden is buiten elke normale verenigingsvorm.. Het is een regelrechte dictatuur. En dat zal ik overal waar ik kan ook vertellen. Ik ga 100% voor ONS ras en ONS stamboek, maar dit bestuur, daar Misselijk ik van!

On topic: Ik ga denk ik wel naar de keuring (als die er al komt), maar zonder paard maar met een goed verhaal.. Haha!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:07

Hoe klant-vriendelijk zeg! Ze zouden toch ook moeten weten als je het lef hebt "kritiek/commentaar" te geven dat je nu ook heftig om je heen zal schoppen ... Zoiets had véél meer overgevlogen zonder hun reactie als ermet vrees ik ... Kan dus alleen maar zeggen dat ze errug dom (bezig) zijn en dat dit meer gehoor zal krijgen dan je meningsuiting die aan hun beslissing is vooruit gegaan (wat overigens je RECHT is en mét recht is!!!). Blijkbaar heb je een gevoelige snaar bespeeld Schijnheilig

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:14

Ze hadden ook kunnen weten dat die brief op Bokt kwam en richting Vonk... Het is weer een lekkere chaos dus.

Ik ben er trouwens niet in Uden. Misschien wel bij de keuring van het NTS later dit jaar in Uden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:52

O Mariska toch, wat heb je nu dan weer gedaan? Het is toch ook altijd wat met jou! Wil je die arme bestuursleden niet zo achter de vodden zitten. Die mensen doen ook gewoon maar hun werk!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 20:27

oooooooooo,jee MARISKA,
ik ga me schuldig voelen !!!!!!!! Verdrietig Huilen Ach gut
het was maar een onschuldige topic,
ik dacht lekker kletsen voor de keuring, net als bij de hengstenkeuring ! Cool
niet dus !!!!!!!!!!!!!!! Huilen

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:11

He Mariska,
Neem je wel je betalingsbewijs mee naar de keuring in Uden??
Straks mag je er niet in!!!! Heeft Marijke weer een nieuwe zwarte lijst gemaakt met namen van mensen die niet gewenst zijn!!! Pling *LOL*
Ben toch erg benieuwd wie er keurt??? Haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:35

jacky2 schreef:
oooooooooo,jee MARISKA,
ik ga me schuldig voelen !!!!!!!! Verdrietig Huilen Ach gut
het was maar een onschuldige topic,
ik dacht lekker kletsen voor de keuring, net als bij de hengstenkeuring ! Cool
niet dus !!!!!!!!!!!!!!! Huilen
Nee joh, jij moet je vooral niet schuldig voelen!! Eerder een excuus van mijn kant jouw topic een iets andere kant op te sturen, maar vond het toch on-topic genoeg om toch even te reageren. Als ze iedereen die zoiets schrijft als ik hierboven meteen de vereniging uitschoppen, dan snap ik niet dat ze niet iedereen die op mijn forum post meteen royeren...

Ik hoop voor iedereen dat er snel duidelijkheid komt uit Ierland, en/of dat het PVE de ballen heeft het ICS bestuur aan te pakken.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 23:39

Mariska_28 schreef:
Nou, het bestuur vind bovenstaande stuk voldoende om mij onderstaande brief te sturen:

Mariska Doorn (wat een aanhef alleen al.. )

Naar aanleiding van uw denigrerende opmerkingen over de ICS op het Bokt forum, vandaag door ons geconstateerd, waarin u ook nog mensen ontraadt hun paarden voor keuringen bij de ICS aan te melden, beeindigt het bestuur van Irish Cob Society Nederland in een unanieme beslissing per onmiddellijk uw lidmaatschap.

De gewraakte passage:

Namens het bestuur van ICS Nederland,
Marijke Heijkoop, secretaris.

Het is toch te zot voor woorden... Frusty

Wat zijn het toch een stelletje ramdebielen bij dat ICS!! Dit is ECHT te zot voor woorden. Zo maken ze mooie reclame voor zichzelf. Toevallig staat er een meisje met een tinker bij ons op stal en die wilde haar tink ook keuren bij het ICS. Ik ben blij dat ik haar nog heb om kunnen kletsen.

Stelletje mierenneukers daar zeg. Hier zakt werkelijk mijn broek van af. Jek!

pffff Bloos

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 06:21

Het heeft toch geen zin om naar een keuring te gaan, ze hebben er geen gekwalificeerde keurmeesters met een diploma, degene die er waren willen namelijk niet meer keuren zolang de fam. Heikoop aan het roer staat, er is alleen alleen een intern opgeleide met jury en we weten allemaal dat je dan gekeurd wordt naar eigenaar ipv paard.

Ik ga zeker mijn geld niet meer verspillen aan keuringen van het ICS.

Ik wacht op keurmeesters met papieren en Ierse keurmeesters en voor de rest kan het me niet meer boeien.

Ik heb een klacht ingediendt aangezien het bestuur hetzelfde doet als waar ze Mariska van beschuldigen, en ik ben benieuwd wat het antwoordt is, voorzover ik kan bedenken worden ze dan zelf geroyeerd Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:55

Nou Mariska.. dat heeft M. Snel gelezen en haar conclussies getrokken hihihih jee zeg.. wat een afgang( van M.H.)

maar meen je dat nu echt dat ze betalingsbewijs willen zien VOOR je de keuring op komt?? ook voor gewoon kijkers van de keuring??

het is toch een openbare gelegenheid? kennonen.. wat een gezeur allemaal

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:06

gezien de onhoudbare situatie door dit falende bestuur duurt het imo overigens te lang voordat men in Ierland tot actie komt.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 08:07

Cayusejuhh schreef:
Nou Mariska.. dat heeft M. Snel gelezen en haar conclussies getrokken hihihih jee zeg.. wat een afgang( van M.H.)

maar meen je dat nu echt dat ze betalingsbewijs willen zien VOOR je de keuring op komt?? ook voor gewoon kijkers van de keuring??

volgens mij was dat een GRAPJE hoor !!!!!!!!!!!!!! Hyper! Haha! Haha! Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:08

Frusty Mijn hemel, wat een stelletje.... euhm, tja, een stelletje wat? Ik heb er eigenlijk geen woorden voor

Maaruhm was het niet zo dat een lid alleen geroyeerd kan worden door middel van een meerderheid bij een ALV? Schijnheilig

In ieder geval kom ik ook niet naar de ICS keuring in Uden.
Ik denk dat ik niet eens gewenst ben, alhoewel ik betwijfel of ze me kunnen herkennen Clown

En zoals ik al maandag tegen Wendy zei: wat dat gedoe betreft ben ik blij dat ik destijds voor het NST heb gekozen (Fayette zou in de beginperiode als zgn. Crossbred zijnde niet eens opgenomen zijn bij het ICS. Later natuurlijk wel Tong uitsteken) en dat ik al snel weer uit de Tinkervereniging ben gestapt toen ik het al mis zag gaan Afbeelding

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:14

Cayusejuhh schreef:

Ik hoop toch niet dat ze dat echt bij keuringen gaan invoeren!!Op 20 maart was de Algemene Ledenvergadering en voordat je naar binnen mocht moest je langs Marijke en iemand anders ( ken ik niet bij naam) die daar zaten met een HELE LANGE lijst met namen van mensen waarvan zij vonden dat ze niet naar binnen mochten!!!!!!!!!!!
Je haar te lang , je schoenen te smerig, je mening niet willen veranderen!!!!! Verzin het maar en het was voor hun een aanleiding om je de toegang te weigeren, puur en alleen omdat zij mensen die een andere mening hebben dan de familie Heijkoop wilden uitsluiten van de vergadering Schijnheilig ! Gelukkig mocht uiteindelijk iedereen naar binnen, maar toen was de vergadering al wel 1 1/2 uur te laat begonnen.
Vandaar dat ik dat had geschreven, was een spottend geintje!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:21

Waar precies is de keuring in Uden(ligt langs ons dorp) voor mij een makkie..

Dat moet je toch tenminste 1x in je leven mee gemaakt hebben zo'n nep keuring..

Heeey Maris welkom bij de club van gedupeerde..
Je kon er de klok op gelijk zetten dat je uitgeschakeld zou worden.
Foei je mag niet zomaar de waarheid verkondigen hoor stoutert.
Dat kon je toch weten in al die jaren, na wat er allemaal is gebeurt.
Leden van ics moeten dom gehouden worden dat weet je toch!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:58

Dan zou ik maar een kogelvrij vest aantrekken Monique als je gaat kijken Knipoog

Ik hoop dat er nu eens echt actie ondernomen gaat worden want die kan toch niet langer meer zo? Ze maken het ICS totaal kapot. Ik kan me niet voorstellen dat deze situatie nog lang blijft bestaan.