Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Toch herken ik die welsh cob er wel in, vooral in het karakter.
stef schreef:Ik vind welsh K's (heet tegenwoordig anders, maar weet even niet de naam) totaal geen welsh uitdrukking hebben. Vind het mooie, sjieke pony's hoor, maar ik zie er totaal geen welsh in als bijv de A/B/C/D secties
Meer mensen die dit vinden?
) en Part Bred. klaasjuhhh schreef:stef schreef:
Ik vind welsh K's (heet tegenwoordig anders, maar weet even niet de naam) totaal geen welsh uitdrukking hebben. Vind het mooie, sjieke pony's hoor, maar ik zie er totaal geen welsh in als bijv de A/B/C/D secties
Meer mensen die dit vinden?
Tegenwoordig heten ze NWR (Nederlands Welsh Rijpony ofzo ) en Part Bred.
Op de welshpony hengstenkeuring stond er op de voorkant een plaatje van een NWR hengst, dat vind ik niet een mooi voorbeeld voor het stamboek, omdat het voor hetzelfde ook een KWPN/ARABIER kan zijn, en welsh A, B, C, D zijn eigenlijk pure welsh.

) 
) sanne_ schreef:De link met het NRPS is vrij gauw gelegd, en dat is ook erg makkelijk uit te leggen. De Welsh NWR voert naast welsh bloed namelijk of Engels, of Arabisch bloed. Om in het NRPS stamboek opgenomen te worden moeten pony's ook een bepaald percentage (ik dacht 25) Arabisch bloed voeren. Dat verklaart deze overeenkomst misschien.
.Er zouden er zo opgenomen kunnen worden in het NWR-register.
. 

Welshfanatic schreef:Hmm, denk ook dat het net is wat jij wilt zien.
Ik zie dat graag, van foto's kan je niet veel opmaken.
Ik hoef ook weer niet dat a-tjes uiterlijk.

stef schreef:ook daar zie ik geen welsh in.
Mis een breed voorhoofd en de kleine oortjes. Je hebt ook hele sjieke cobs en a/btjes, maar bij veel paardjes zie je in de ogen al dat ze welsh zijn, van die grote, sprekende ogen. En dat zie ik hier dus niet (ze zijn wel leuk hoor, daar niet van)

Sybelle schreef:stef schreef:ook daar zie ik geen welsh in.
Mis een breed voorhoofd en de kleine oortjes. Je hebt ook hele sjieke cobs en a/btjes, maar bij veel paardjes zie je in de ogen al dat ze welsh zijn, van die grote, sprekende ogen. En dat zie ik hier dus niet (ze zijn wel leuk hoor, daar niet van)
Zo iets? Niet al te charmante foto maar de enige die ik hier heb. 1.45m hoog, hoofdstel maatje pony, bitje 10,5. Uit een Coed Coch B moeder en Victor.
Vind ik dan..