Wie heeft er een connemara

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niemandweet

Wie heeft er een connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 13:14

Hallo allemaal

Ik vroeg me af wie er allemaal een connemara heeft.
wat voor kleur heeft hij/zij. wat is de leeftijd.
is het je eigen paardje of verzorg?
wat doe je allemaal met hem/haar? ( springen dressuur etc plus niveau)

en als je een fototje hebt zou dat ook leuk zijn..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn paardje heet Tamara.
ze is 19 jaar en zoals je kan zien een schimmel (merrie)
Ze heeft voor dat ik haar eigenaar werd vest veel blessures gehad en dergelijke. Nu gaat het hardstikke goed.
Ik spring en rij buiten en rij dressuur. Ze heeft bijna Z gelopen.. Op 1 winstpunt na ofzo..
Ze heeft echt een heel eigen karakter en kent ze je niet dan rent ze gewoon voor je weg. Met het rijden was ze ook erg druk maar nu ze me langer kent gaat het prima.

Ik heb voor haar een eigen stal plus weide.
Dat is een stadsweide. ze heeft daar een inloop stal met een stuk betegelde grond. daarvanuit kan ze in de bak komen en vanuit de bak kan ze ook in de weide komen.
ze staat nu lekker zonder dek nog steeds omdat het nu net een grote shet is qua vacht.

Komende zomer ga ik haar 1 maand op vakantie sturen naar een groot stuk land met een hengst erbij. Duuuusss een veulentje!!!!!"

dat was t weer..

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:16

helemaal niemand met een connemara???

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:18

Jaja ik heb ook een Connemara,ze heet Goldflower.
Het is een merrie van 4jr (op 14 april word ze 5 jaar)
Haar kleur is valkschimmel,ze word steeds lichter en het zal wel eens een echte schimmel worden.
Al hoop ik dat ze deze kleur houd die ze nu heeft,ze is als valk geboren.
Haar moeder is ook valk,en heet Mayflower.
Haar vader heet Garyhinchfinn,weet nie wat voor kleur die heeft,zou er wel meer over willen weten.
Maar goed ,mn dochter van 11 die rijd er zo afentoe recreatief en wat dressuurlesjes.
Voor de rest heb ik een hele lieve verzorgster,en die rijd haar meestal en springt ook sinds kort met haar,en moet zeggen Gold heeft t springen echt in haar.
Voor de rest staat ze lkkr afentoe in de wei,wandelen paddock enz ze staat op pensionstal Middendelfland tis echt heel relaxe daar voor haar.
Dat was t zo,n beetje,weet nie hoe ik foto moet plaatsen maar staan foto,s op mn pro,en op die van Tahnee.
Groetjes

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 12:46

ik heb op je profiel gekeken!
echt een mooi beestje hoor!!

Tamara was eerst dezelfde kleur als het paardje wat naast haar op de foto's staat. ze is bruin geboren, en werd daarna donker grijs.. toen dat kleurtje van de foto en als laatste schimmel.
Ik zal wel kijken of ik nog wat foto's kan inscannen

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:41

Bij ons op de manege staat er eentje: Kassindra. Haha!
Merrie van zo'n 20 jaar, 1,48 hoog en een super karakter.
De manege eigenaar zegt wel eens dat hij wel 10 van deze pony's wil hebben. Echt superbraaf met iedereen die erop zit, zet geen stap verkeerd, heel erg rustig buiten. Alleen jammer dat ze altijd een beetje een buitenstaander is als ze in de kudde staat.

foto:
http://groups.msn.com/_Secure/0TADfApsUfu**YTg8qhlrlnd30vWer!gxzMO85VQH0SdGF5DjbKt*8fMHbjNCH*Ul*bKwp3rdLvS!NFWLjfnYSJ0c9thK*Wno7zwF9gy93ICdA6v8HbbT4g/DSC03335.JPG?dc=4675505553853151537

Ze heeft niet echt het doorgaanse sportpony model, zoals de meeste connemara's die ik heb gezien. Ze staat wel bij het stamboek ingeschreven.

Groetjes Elizabeth

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 02:33

ik heb een kruising connemara/ engelse volbloed ! super goed paardje !!

heel temperamentvol maar toch eerlijk , ik rijd met haar buitenritjes maar ik denk dat ze zeer geschikt zou zijn voor dressuur want ze heeft prachtige gangen ! zelf rijd ik geen dressuur omdat ik het veel leuker vind om mijn paard te zadelen en lekker een paar uur de bossen in te trekken !

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:50

Ik "heb" ook een connemara. Hij heet Ironbear maar zijn roepnaam is Beer. Beer is nog niet zo lang onder het zadel dus verder kan ik je nog niet veel vertellen. Zie profiel voor de foto's.

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:15

shana schreef:
ik heb een kruising connemara/ engelse volbloed ! super goed paardje !!

heel temperamentvol maar toch eerlijk , ik rijd met haar buitenritjes maar ik denk dat ze zeer geschikt zou zijn voor dressuur want ze heeft prachtige gangen ! zelf rijd ik geen dressuur omdat ik het veel leuker vind om mijn paard te zadelen en lekker een paar uur de bossen in te trekken !

Hoi Shana,

Wat leuk dat jij een kruising hebt met een engels volbloed. Die zijn er niet zo veel. Hoe heet die van jou? Weet je ook wie de ouders zijn?

groetjes Isabelle

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:42

Ik heb vroeger altijd op connemara's gereden. Dat is echt mijn Favo ponyras! Ze kunnen echt alles en zijn superveelzijdig! Ik heb helaas geen foto;s digitaal

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:55

Christatjuh schreef:
Ik "heb" ook een connemara. Hij heet Ironbear maar zijn roepnaam is Beer. Beer is nog niet zo lang onder het zadel dus verder kan ik je nog niet veel vertellen. Zie profiel voor de foto's.

Dan ken jij ook Braveheart en Ocean? Hoe is het met hun? Ik kende beer als veulen echt een schat van een beest

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:11

Splinter schreef:
Dan ken jij ook Braveheart en Ocean? Hoe is het met hun? Ik kende beer als veulen echt een schat van een beest

Nee die ken ik helaas niet. Beer staat nu al een tijd in Leidschendam grens Zoetermeer. Ik ben nooit op zijn oude stal geweest. Ik wil trouwens wel snel een keer gaan kijken op zijn oude stal om te zien hoe zijn moeder er uit ziet. Braveheart en Ocean stonden (staan) zeker bij Maquire stables waar Beer ook zijn eerste jaren stond.

Hoe was Beer als veulen??? Ook zo makkelijk?? en heb je misschien ook foto's van Beer als veulen??. De oude eigenaresse van Beer wil of kan me namelijk geen foto's sturen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:18

Jep, heb een connemara.

Hij heet Honey Moon Westland (idd pokkenaam Haha! ) en het is een ruintje van
4 jaar.

Ik doe niks geen dressuur of springen met hem Knipoog, ik rij western met hem.
Heb nog geen wedstrijden met hem gestart, maar als ik dat ga doen ligt
het eraan welke wedstrijd, maar dan start ik of amateur of beginner met hem.

Ben basis met hem bezig geweest, doe nu pleasure en wat trail, en heel
voorzichtig met de beginselen van de reining.

Verder rij ik met hem buiten, en als hij daar een tak ziet, gaat hij er graag
overheen. Maar dat is het handige van trail Lachen ik kan een trailparcours zo
ombouwen tot een springparcours Lachen
Alleen springen doe ik heel af en toe ,voor dee afwisseling en omdat ik weet
dat hij het leuk vind, maar zelf vind het niet echt super!

Foto's in profiel Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:21

bij ons staat er ook een connemara op de manege cosheen reu, ken ik nog 1 die heet galway en nog 1 die heet cosheen katie!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 16:11

Bij mij op stal staan er een heleboel en hebben er een heleboel gestaan. Ook Goldflower en Honey Moon komen bij ons vandaan. We hebben ook wel eens een merrie genaamd Tamara gehad, en die zou ook behoorlijk op leeftijd moeten zijn nu. Ik weet niet of het de jouwe zou kunnen zijn... Ach dondert ook niet Haha! Connemara's zijn super!

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 16:31

Wat grappig..
Ik zal snel foto's posten van een jongere Tamara.
Misschien herken je haar dan wel.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:19

volgens mij was mijn verzorgpony ook een connemara.. misschien kunnen jullie hier wat meer duidelijkheid overgeven.. (en als het kan meer informatie)

Naam: Easter Spooky.
leeftijd (toen -in 1999- 23 volgensmij),
in middels helaas overleden.

Afbeelding

Afbeelding

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:26

ik heb een connemara/appaloosa

Rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:10

Niemandweet schreef:
Hallo allemaal

Ik vroeg me af wie er allemaal een connemara heeft.
wat voor kleur heeft hij/zij. wat is de leeftijd.
is het je eigen paardje of verzorg?
wat doe je allemaal met hem/haar? ( springen dressuur etc plus niveau)

en als je een fototje hebt zou dat ook leuk zijn..

[image]
[image]
[image]
[image]

Mijn paardje heet Tamara.
ze is 19 jaar en zoals je kan zien een schimmel (merrie)
Ze heeft voor dat ik haar eigenaar werd vest veel blessures gehad en dergelijke. Nu gaat het hardstikke goed.
Ik spring en rij buiten en rij dressuur. Ze heeft bijna Z gelopen.. Op 1 winstpunt na ofzo..
Ze heeft echt een heel eigen karakter en kent ze je niet dan rent ze gewoon voor je weg. Met het rijden was ze ook erg druk maar nu ze me langer kent gaat het prima.

Ik heb voor haar een eigen stal plus weide.
Dat is een stadsweide. ze heeft daar een inloop stal met een stuk betegelde grond. daarvanuit kan ze in de bak komen en vanuit de bak kan ze ook in de weide komen.
ze staat nu lekker zonder dek nog steeds omdat het nu net een grote shet is qua vacht.

Komende zomer ga ik haar 1 maand op vakantie sturen naar een groot stuk land met een hengst erbij. Duuuusss een veulentje!!!!!"

dat was t weer..

Hoi Nancy,

Wat een leuk idee om connemamara baasjes te zoeken. Nou ik heb er ook een hoor. Nou ja een eigenlijk zijn het er vier. Ze zijn alle vier bij mij geboren en dat is wel heel erg leuk. Drie van de vier heb ik zelfs geboren zien worden.

Ze heten Rory Fiona, die wordt over een paar maandjes drie jaar, haar volle broer Rory Ryan wordt vier, dan is er nog een nichtje Rory Cinderella en haar driekwart broer Rory Rasputin. Nu moet ik alleen nog leren hoe ik foto's Cheese! op deze site zet dan kunnen jullie ze ook zien. Het zijn echte schatten net als alle connemara's.

Heel veel groetjes en een dikke knuffel voor jullie connemara's

Isabelle

PS Berichtje voor de eigenaresse van Iron Bear, als je mij je adres mailt dan stuur ik je nog wat foto's van Beer met zijn familie. Mijn mailadres is i-mail@zonnet.nl

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:32

Wij denken een connemara te hebben. Hij heeft geen papieren, maar als ik naar sommige fokhengsten kijk heeft Henzo daar idd heeel veel van weg, maar de connemaras die hier dan worden laten zien, zijn dan weer veel meer rijtype. En de persoon waar we hem van hebben zegt dat ie wel een connemara is.

Henzo is een imponerende ruin, zeer laat gecastreerd, tis een grote knuffel, maar met rijden toch wel een met wat gebruiksaanwijzingen.
Henzo is een valk, en hij is nu rond de 12 jaar. Hij rijdt heerlijk echt heel erg lekker, en hij heeft de gewoonte om inplaats van te stappen heel verzameld te gaan draven, en dan ook echt met zn achterhand er onder.
Vorig jaar heeft hij leren springen, maar er wordt niet 'serieus' met hem gereden, hij is een buitenrit pony, lekker over het strand crossen doen we meestal. Ook gebruik ik hem voor strandrit begeleiding, ten eerste omdat ik geen vreemde op zijn rug kan zetten, en ten tweede omdat ik hem vertrouw, ondanks zijn reputatie weet ik dat hij zich altijd zal gedragen, en mij probeert te helpen.

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:21

Rasp schreef:
PS Berichtje voor de eigenaresse van Iron Bear, als je mij je adres mailt dan stuur ik je nog wat foto's van Beer met zijn familie. Mijn mailadres is i-mail@zonnet.nl

Heb je gemaild. Alvast bedankt!!! Echt super!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:43

Hier een paar fotos van een connemara hengst waar henzo echt op lijkt
foto1
foto2
foto3

Het zou echt zo een echte zoon van die hengst kunnen zijn, die hele houding en uitdrukking is hetzelfde:P alleen de kleur, henzo is iets lichter en heeft duidelijkere appeltjes

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:21

WOW dat vind ik een mooie connemara. Henzo is wel een knappert dan zeg . Heb je geen foto van Henzo?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:53

Ik heb niet echt een duidelijke foto, hij gaat niet graag op de foto:P Hij gaat altijd heel stom doen als je een foto wilt nemen Tong uitsteken En henzo is idd wel een knappert:P vindt ik dan teminste hahaha, alleen er moeten wel wat kilootjes afgewerkt worden:P Hij staat altijd in een hele grote wei en hij wordt alleen door mij in de zomer bereden... Dus hij heeft altijd een enorme grasbuik en absoluut geen conditie. Maar daar gaan we vanaf volgend jaar verandering in brengen, we gaan deze meneer serieuser trainen, en hiervoor zoek ik nog een zadel!!! (wintec kunstof met verwisselbare boom 17 inch)
Volgende foto proberen we ff weer op adem te komen na een flinke galop op het strand, maar meneer wou eigenlijk nog wel een keertje dus die zat te trekken als een gek. (hier zie je dus ook waarom ik een normaal hoofdstel en een goed zadel nodig heb) Uhm ik zal is een filmpje van hen online zetten Haha! dan zie je hoe hij loopt dat is grappig, hij zwemt namelijk:P Net als een paso. Miss issie wel kruizing. Want hij is wel vrij breed voor een connemara
Afbeelding

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:16

Mooi dier zeg!!!!
Succes met het trainen en het zoeken naar een zadel.

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:26

[quote="Toydoll"] en hij heeft de gewoonte om inplaats van te stappen heel verzameld te gaan draven, en dan ook echt met zn achterhand er onder.[quote]

Dat doet Tamara bij mij nou ook echt altijd.
Vanaf dat ze is losgewerkt tot dat we klaar zijn met rijden.