Connemara.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Connemara.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 16:15

Zijn er op bokt mensen met (een) Connemara('s)? Ik wil wat meer over het ras weten, maar dan wel van mensen die ervaring hebben met Connemara's.

Mijn lievelingsmanegepony is een Connemara, ze is een valkje, ze heeft bruine ogen en is oud Clown . Ze is best moeilijk maar ik heb gehoord dat ze vroeger is mishandeld en daarom zo moeilijk doet. Ze kan ook echt niet met andere paarden omgaan, maar ik neem niet aan dat dat iets rastypisch is. Lachen

Suus

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:24

Ik sta op een manege (Hippisch Centrum Westland) waar (bijna) alle manegepony's Connemara's zijn. Er zijn er altijd veel gefokt hier, maar de laatste tijd is de fokkerij bij ons een beetje afgelopen. Ik heb sinds een aantal jaren eigen paarden gehad, maar heb wel leren rijden op de Connemara's.

Bij ons was ook de jaarlijkse Connemara Hengstenshow. Kwamen altijd veel jonge hengsten voor de keuring, uit zowel binnen- als buitenland. We hebben nu nog 2 hengsten staan (Marvel van Graaf Janshof en Buachaill O'Eirne), en 2 ruinen die als dekhengst goedgekeurd waren (Bright Moon Westland en Ashfield Silver Ghost). Verder is de goedgekeurde hengst Liberty Westland (v. Marvel) bij ons vandaan naar België vertrokken.

Vertel me wat je wil weten en ik zal eens kijken of ik er een antwoord op heb Haha! Heb me namelijk best wel verdiept in Connemara's en heb ze natuurlijk zelf veel gereden.

Verder kun je zelf natuurlijk ook vast op de volgende sites kijken:

www.connemara.nl
www.deleliaard.nl

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 18:40

Effy schreef:
Vertel me wat je wil weten en ik zal eens kijken of ik er een antwoord op heb Haha! Heb me namelijk best wel verdiept in Connemara's en heb ze natuurlijk zelf veel gereden.

Eh, tja, gewoon hoe de meeste zich gedragen Tong uitsteken .

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:48

Haha, nou zijn meestal wel sociale en lieve dieren. Dat die van jou niet zo goed met andere paarden om kan gaan is dus indd niet echt rastypisch Knipoog Maar dat kan dus inderdaad wel met haar verleden te maken hebben. Erg rot als zo'n beestje niet eerlijk behandeld is en het vertrouwen in mensen en andere paarden kwijt is.

Connemara's zijn vriendelijk en rustig van aard. Ze zijn niet gauw opgefokt en kunnen makkelijk tegen een stootje (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Zijn ideale kinderpony's naar mijn mening. En de praktijk heeft bewezen dat ze ook in de sport hun mannetje staan natuurlijk Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 19:08

Dan is Sharon dus een echte uitzondering Haha! .

Sharon kan trouwens wel lief zijn, je moet haar echt met respect behandelen en niet bang zijn... Ik heb tenminste geen concurrentie, ik heb de hele ponnie om te knuffelen Haha! .

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:22

Ik wou er eentje kopen,maar de fjord overwon toch Vork

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:40

Vind ze wel mooi,maar niet echt mijn type
Ze kunnen toch ook wel vrij goed tegen de kou he?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:20

ik heb er eentje ! hij heeft wel geen papieren , maar ben alle mogelijke rasstandaarden gaan uitpluizen en de rasstandaard van de connemara paste hem helemaal dus ik ga ervan uit dat hij dat ook is ( als iemand heeeel veel van connemara's weet ==> kijk dan in mn profiel en pb me aub of je het ermee eens bent dat het een connemara is.)

het zijn heel lieve dieren en ze kunnen ( ja CAuvraySky) heel goed tegen de kou en de regen omdat ze afkomstig zijn uit het barre ierland.

het zijn goede sporters en lieve pony's, maar de uitzondering bevestigt de regel natuurlijk

mn pony heeft duidelijk in de 2,5jaar van zn leven voordat hij bij ons kwam niet zoveel vertrouwen gehad in mensen ( misschien zelf wat mishandeld Boos! ) en we zijn nu reeds een halfjaar bezig met dat vertrouwen terug te winnen en dat lukt wel redelijk goed, maar het is nog er nog niet helemaal, maar doordat hij nog zo jong is zal dat wel in orde komen :d

oorspronkelijk waren bijna alle connemara's valk van kleur ( net als jouw lievelingspony en mijn schatjuh) maar tegenwoordig zijn die eerder zeldzaam geworden en zijn de meesten nu schimmel.

er is op het internet heel veel info over hun te vinden maar mijn favoriet is ( uitgenomen Paljas natuurlijk)

Galibot d'Enfer http://www.breemeersen.be/all/galibot.php?taal=nl

hij loopt jumpings 135 dus dat zegt genoeg Haha!

als je nog iets wil weten zoek je het op of vraag het gewoon

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:42

Ik heb ook een Connemara pony gehad, echt super pony was (en is nog steeds) dat!
Ze stond eerst 5 jaar in een natuurgebied, ze hebben toen een begin gemaakt met inrijden en daarna ben ik verdergegaan. Ze heeft eigenlijk nooit een stap verkeerd gezet. Ze was altijd superlief, maar wel eerlijk als ik dr onterecht een tik verkocht kon ik een bok verwachten Knipoog
Dressuur was ze goed in, springen kon ze ook, en buiten over wat boomstammentjes was geen probleem.
Ook voorderest buiten was ze superlief. Ze is vanaf het begin af aan braaf geweest, niks was eng OK dan! Op stal en met buitenstaan altijd braaf, kon dr altijd zo pakken ze was braaf met andere paarden en pony's, tijdens dat ze drachtig was en dr veulen kreeg bleef ze ook gewoon super lief en braaf. Tjah niks slecht over te zeggen eigenlijk Haha! En ze zien dr nog eens supermooi uit ook vind ik.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:41

Ik heb jaren geleden wel met de vliegenschimmel Connemara-ruin van mijn zus gereden. Echt een superbeest was dat. Al over de 20 maar nog zo fris als een hoentje. Als het even kon ging hij het liefst met je aan de kletter Lips are sealed en flink hard ook *LOL* !
Maar buiten was het geen zeuwpees ofzo. Hij was nergens bang voor en eerlijk. Zou ook nooit bokken of steigeren.
Hij liep in zijn jongere jaren Z springen.

Sinds deze zomer ben ik ook wel weer een beetje Connemara fan. De combinatie van cool in het hoofd en toch pittig met een buitenrit samen met de geschiktheid voor dressuur en springen spreekt me zeer aan.
ook de ietwat ronde bouw die het paardje van mijn zus had vond ik mooi. Niet te dik maar wel met een fijne zonder zadel rij rug en toch rijtypisch. WIe kan mij vertellen of mijn beeld van de Connemara een beetje klopt?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 18:43

In de topics, die in mn onderschrift staan, kun je zien waar de meeste connemara's goed in zijn ==> Springen.
Ik heb dus ook 2 connemara's, echt fantastische beesten zijn het! In mn profiel zul je dus ook nog veel foto's van ze vinden...

Maar het is niet zo, dat ze alleen kunnen springen. Er zijn vele connemara's die hoog in de dressuur lopen. En het zijn ontzettend betrouwbare beesten. Maar jammer genoeg een vrij onbekend ras!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:05

maartjuh schreef:
In de topics, die in mn onderschrift staan, kun je zien waar de meeste connemara's goed in zijn ==> Springen.
Ik heb dus ook 2 connemara's, echt fantastische beesten zijn het! In mn profiel zul je dus ook nog veel foto's van ze vinden...

Maar het is niet zo, dat ze alleen kunnen springen. Er zijn vele connemara's die hoog in de dressuur lopen. En het zijn ontzettend betrouwbare beesten. Maar jammer genoeg een vrij onbekend ras!

onbekend Verward nou bij bij ons in België allessinds niet

ze zijn SUPER

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 19:46

Springen is meestal het enige wat Sharon niet doet Bloos! .

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:57

Hahaha, dan heb jij een misschien een Connemara die in de omgekeerde wereld leeft Knipoog

En wat betreft de bekendheid van de Connemara, ik denk dat ze in Nederland inderdaad nog steeds niet heel erg bekend zijn maar het is wel in opkomst. Je ziet ze toch steeds meer... Maar eh, laat ze asjeblieft niet té populair worden. Dan krijgen we weer doorgefokte mormels en tig dezelfde bloedlijnen enzo Tong uitsteken

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 07:42

Paljassofie schreef:
onbekend Verward nou bij bij ons in België allessinds niet

ze zijn SUPER

Bij ons is het nog altijd een vrij onbekend ras...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 09:43

Yep nog een connemara liefhebber !!
Ik heb zelf een ex dekhengst, mijn moeder een 20 jarige fok merrie een 3 jarige dochter en een merrie veulen van dit jaar.
Het zijn gewoon super beesten met een goed eerlijk maar sterk karakter

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:50

Wel grappig het zijn altijd een beetje dezelfde die reageren he in topics over Connemara's Haha!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:09

Jamy schreef:
Wel grappig het zijn altijd een beetje dezelfde die reageren he in topics over Connemara's Haha!

omdat er maar weinig mensen een connemara hebben Tong uitsteken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:25

Ja daarom, dat merk je wel zo Knipoog
Ach ze weten niet wat ze missen Haha!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:12

Jamy schreef:
Ja daarom, dat merk je wel zo Knipoog
Ach ze weten niet wat ze missen Haha!

idd Tong uitsteken

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 14:59

ik heb zelf geen connemara, maar een vriendin van mij wel ze heet goldflower op bokt. is echt een leuk paardje Haha!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:13

Effy"]
en 2 ruinen die als dekhengst goedgekeurd waren (Bright Moon Westland en Ashfield Silver Ghost).
[/quote]
Bright Moon Westland is de vader van mijn connemara.
Vreselijke naam, ook die van de mijne, er valt niet veel meer van te maken
dan Moon Lachen.

Hij heeft ook een tijdje op Condor gestaan (Honey Moon Westland)

[quote="Maartjuh schreef:

En niet alleen dat! Ik rijd western met mijn connemara en hij pakt het
echt ontzettend goed op allemaal!
Toch, als ik een buitenritje maak en een boomstam tegenkom, merk ik
echt goed dat het een uistekend springpaard is!
Jammer eigenlijk dat mijn interesses anders liggen Lachen

Wat ik van Moons karakter vind: Lief, betrouwbaar, werkwillig, liergierig.
Verder is het een sober ras.

Meer weet ik eigenlijk niet over connemara's Bloos ik ben meer op de quarters
gericht,..

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:41

Hmmm ja Honey Moon Haha! M'n zusje heeft die zadelmak gemaakt geloof ik. Of dat moet weer een andere Moon zijn, het barst hier altijd van de 'Moons' en de 'Lights' hehe. Erg origineel met namen zijn ze hier niet.

In ieder geval kan ik me Honey Moon nog wel herinneren ja... Mamsje was Sandy Grove Fionn right?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:01

Effy schreef:
Hmmm ja Honey Moon Haha! M'n zusje heeft die zadelmak gemaakt geloof ik. Of dat moet weer een andere Moon zijn, het barst hier altijd van de 'Moons' en de 'Lights' hehe. Erg origineel met namen zijn ze hier niet.

In ieder geval kan ik me Honey Moon nog wel herinneren ja... Mamsje was Sandy Grove Fionn right?

Right Haha!..
En f over dat zadelmak maken..
Ik stuur je een pb.. Anders gaat het zo offtopic !

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:21

Kheb je terug ge-pb't Lachen