Esme_27 schreef:Hoe is hij in de wei? Of bij longeren?
Dit kan gewoon een typisch probleem zijn van niet goed aan het been rijden. Niet dat ik daar nou super verstand van heb maar Nuala deed het in het begin ook. Ik heb toen les genomen en toen is het opgelost.
Ik gaf een keer zacht been, geen reactie? Hard been! geen reactie? Knal met de zweep! Dit iedere keer weer, steeds beginnen met zacht been en bij geen reactie heftiger. En dit heel snel achter elkaar, niet 1 pas wachten of hij versnelt, nee hij moet direct versnellen.
Tussendoor niet aandrijven, als jij niet drijft moet hij gewoon doorlopen. Anders dan verliest het beengeven zijn waarde.
Bij Nuala was het na een half uur consequent dit volhouden helemaal over, ik hoefde mijn been maar ligt aan te leggen en ze sprong vooruit.
Uiteraard niet inhouden dan he als hij versneld maar juis teugel geven.
wel lief dat je er aan denkt maar daar ligt het niet aan. heb al ruim met haar 1 jaar les. maar ze is voordat ik haar kreeg verkeerd ingereden. ze vind het op die hand moeilijk.(behalve galop aanspringen) ze hebben altijd die andere kant alles gedaan en links gegalopeerd. Maar komt wel goed hoor met mn meisje!!(pubelia)