Iemand,Shetlandertje?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Iemand,Shetlandertje?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 12:58

Is er hier nou ook nog iemand die omdat hij geen rijpony kon betalen een shetlandertje of een mini pony'tje heeft,of om misschien nog een andere reden?
Want dat is dus ook de reden dat ik er misschien eentje mag. OK dan!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:39

Ik heb een shetje en altijd een leenshetje. Maar niet omdat ik geen rijpony kan betalen maar gewoon omdat ze zo ontzettend leuk zijn. Je kan er mee vd-en, longeren, wandelen en kleine kindjes les op geven Lachen.

Heel veel plezier ermee als je een shetje gaat kopen Lachen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 13:51

Heb jij ook nog een rijpaardje of alleen de shet?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:26

Ik heb twee Shetlanders, omdat ik het altijd al een superleuk ras vond! Ik kan wel een rijpaard betalen, maar heb daar niet genoeg tijd voor (ivm met regelmatig rijden enzo)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:42

mijn eerste pony was een shet,
die heb ik nog steeds,
nu heb ik er ook een haflinger bij,

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:36

ik heb 4 shetjes en ik heb ze niet omdat geen rijpaard kan kopen maar ze zijn veel beter te mannen en ik rij op 1 van mijn shetjes en volgend gaat er 1 onder het zadel. waarom groot als het klein ook kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:48

Ik heb 2 Shetten, en niet omdat ik geen andere kan betalen maar ze zijn ontzettend veelzijdig en ik vind het een gaaf ras. Ze ze beide ohz en voor de kar en ik doe er nog veel meer mee, dus het is absoluut niet dat je er niks mee kan!!!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:23

kunnen jullie ook nog op jullie shetjes rijden gewoon? (en kun je er dan ook mee draven,en galoperen,nee toch?) en als je er dus op kunt rijden,hoe groot ben jij dan en hoe groot is je shetje ongeveer?

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:51

mijn irste paardje was een pony voor me zus en mij
ik kon hem nog niet aan want was ik 9
- toen kreeg ik een shet erbij Ricky
toen kon ik die niet meer aan toen ik 11 was
werdt tie verkocht en kreeg ik
-Summy
en nu heb ik nog een rijpony erbij
dus heb ik een pony+een shet en me zus ook een pony fotos in me profiel

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:54

ik rij wel gewoon op mijn shet hoor draven en galop gaan heel goed ik zou niet weten waarom het niet zo kunnen.
waar ik nu op rij is 1,10 en die ik ga inrijden volgende jaar die is rond een meter ik zelf ben ik 1,65

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:57

Ik rijd Roos van 100 cm, Dennis van 94 en Angel van 107cm. Gaat allemaal even makkelijk. Ik ben zelf 161 en 45 kg.

Roosje is zelfs mijn dresuur-crack aan het worden. Ze loopt beter dan menig paard/grote pony van die zelfde leeftijd Lachen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:03

Ik heb zoiets van, je moet geen shet kopen terwijl je eigenlijk wat anders wilt, omdat je dat andere niet kan betalen.
Ook een shet moet naar de hoefsmid, ook een shet kan ziek worden, en dat kost practisch evenveel als een grotere.
Als je een grote pony niet kan onderhouden, kan je een shet ook niet onderhouden (met uitzondering van mensen die een eigen weitje hebben wat niet groot genoeg is voor een grote pony, maar wel voor een shet, maar ook een shet heeft een beetje ruimte nodig, en dan is de achtertuin dus te klein)

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:04

hm ik heb mijn shet omdat ik haar echt wou

maar als je denkt van ik moet een pony dan MAAR een shet omdat ik het anders niet kan betalen...

nou daarvoor zou ik het niet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:34

Spike is rond de 1.10 en ik ben zelf bijna 160 Lachen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 21:01

Cloverdale schreef:
hm ik heb mijn shet omdat ik haar echt wou

maar als je denkt van ik moet een pony dan MAAR een shet omdat ik het anders niet kan betalen...

nou daarvoor zou ik het niet doen

Nee,joh!!! dat is echt niet de reden hoor,ik wil het liefste een appaloosa of een haffie,maar misschien gaat dat niet kunnen en ik vind shetjes en mini appie's ook super stoer,dus ik dacht als dat andere niet zoud kunnen zou ik een shetje ofzo wel cool vinden OK dan! *LOL*

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:00

ik heb een shetje.. 3 jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen, en ik wil haar NOOIT meer kwijt.. Ben van plan om er voor te zorgen dat ze nog voor de winter samen loopt met een haflinger!

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:15

ik heb een shet en ik krijg een haflinger erbij. maar het is een shetlander en een haflinger omdat we geen goede stal hebben en ze gewoon in de wei staan overdag en 's nachts. we hebben wel een schuurtje hoor! waar ze allebij in kunnen, maar dan kunnen ze vanuit de wei de stal in lopen. maar als het heel hard regent blijft mijn shetlander vaak gewoon buiten staan terwijl ze naar binnen kan.

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:47

het zijn gewoon 2 geweldige (harde) rassen.. ze kunnen echt hardstikke veel hebben, de mijne staat ook zo veel mogelijk buiten hoor, ze vind het zelf ook veel fijner buiten! s'Morgens deed ik de deur van haar stal los, en liep te zelf naar de wei , dan kon ik later het hek dicht doen.. ze is nog nooit weggelopen gelukkig !

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:12

Vergeet niet dat de veearts duur is voor een groot paard, maar ook voor een kleintje! Scheve mond

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:27

Ik heb een Shet (x Arabier) van 1.16 en ik ben zelf 1.65
Rij er nog gewoon op, wel minder als een tijdje terug, maar dat komt ook omdat ik een verzorgster erbij heb.
Het zijn leuke pony's waar je nog best veel mee kan! En naar mijn mening, blijven ze toch goedkoper in de kosten dan dat je een groot paard hebt..

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:10

shetlandertjes goedkoop??! Dacht het niet.. maar ik heb het er voor over Lachen

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:13

ik verzorg een shetje en mag het beschouwen als mijn eigen diertjee.
doe ik ook wel. maar als ik een shet zou kopen zou het niet zijn voor het geld. maar wel voor de tijd denk ik. en omdat ik het gewoon een topras vind Schijnheilig

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:31

Ze zijn inderdaad geweldig! *LOL* Maar het gaat mij ook zeker niet om het geld, want ze zijn naar mijn idee ook gewoon net zo duur als andere rassen... Wat kosten hun minder dan een ander ras.. ze verdienen toch net zo veel zorg als een ander??!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:36

Shetjes zijn net zo leuk als grote paarden...veel plezier met je Shet

brasko1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:51

Shetlanders zijn egt geweldig je kunt er heel veel mee ik heb een verzorgshet die longeer ik vaak en soms ga k met het karretje egt leuk soms ga k ook met haar een rondje lopen ofzo.. dit is ze:

Afbeelding