Ik wil ooit in de toekomst paarden hebben

Ik ben un zo'n hyperfocus periode beland waar ik van alles aan het opzoeken ben over verschillende rassen.
Hoewel mijn favoriete ras een Fries is en ik die graag zou willen hebben, weet ik ook dat ik een paarden allergie heb. Die had ik een aantal jaren geleden nog niet. Maar over de jaren heen is er iets gaan ontwikkelen. Momenteel valt het goed te onderhouden met een creme die ik heb en meteen douchen nadat ik thuis kom van dagbesteding (waar ik veel tussen de paarden zit dus). Ik ben in feite allergisch voor de meeste dieren ben ik ondertussen achter

Maar over het algemeen valt het nu onder controle te houden. Alleen heb ik geen idee hoe dat in de toekomst gaat zijn natuurlijk. Kan van allerlei kanten opgaan.
Ik was voor de aardigheid eens aan het opzoeken of er hypoallergenen paarden waren. En ik kwam op de Curly uit

Nou moet ik toegeven dat ik, toen ik ze zag, meteen de krulletjes superleuk uit vindt zien. Na wat onderzoek lijken ze ook niet moeilijk te zijn kwa omgang en ook niet kwa rijden. Dat zou fijn zijn, gezien dat mijn eerste eigen paarden zouden kunnen zijn.
Ik zag ook al dat je verschillende vacht types hebt. Van voornamelijk krullende manen en een normale vacht tot overal superveel krulletjes

Verder in het opzoeken zag ik wat artikelen die zeiden dat de curly in feiten net zoveel allergenen afstoten als andere paarden en feitenlijk dus eigenlijk niet hypoallergeen is. Datzelfde artikel noemde dat principe ook op voor honden, zoals de labradoodle. Ik heb zelf een labradoodle en ik zelf merk vrij goed dat zij een van de weinige honden is waar ik niet bepaald op reageer. Of het ligt aan mezelf

Zoals je ziet heb ik 1 artikel specifiek gelezen, maar er waren dus wel meerdere artikelen die dezelfde dingen zeiden
Daardoor kreeg ik de vraag: wat is jullie ervaring? Zijn Curlys hypoallergeen of niet? En zit er misschien een verschil in welke vachttype je hebt? Ik weet namelijk dat het bij de labradoodle wel zo het geval is.
Ik ben wel benieuwd. Mocht mijn allergie nog erger worden, dan kan het zijn dat ik dit ras kies (grote kans dat ik er sowieso een zal aanschaffen gezien ze er zo leuk uitzien