Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Toen hebben we die ook gekocht, omdat er anders niets mee aan te vangen was maar vond het maar een heel gedoe en toen ben ik beginnen te rijden met het gebroken bit met rubber en na enkele maanden ging dit super! (behalve dan bij mijn moeder, daar nam ze nog een loopje bij
) maar dus.. Nuja, ondertussen heb ik haar nimmer, ze is overleden toen haar veulen 7 dagen oud was, nu anderhalf jaar geleden. Succes

jessy schreef:kun je evt. een hackamore proberen? Ik heb er sinds kort een op mijn Fjord omdat zijn wolfstanden in de weg zitten bij het bit.
Citaat:jessy schreef:
kun je evt. een hackamore proberen? Ik heb er sinds kort een op mijn Fjord omdat zijn wolfstanden in de weg zitten bij het bit.
Deze kun je door de DA of paardentandarts laten verwijderen!
Ik ben ook geen voorstander van de hackenmore omdat je hier een hele stille en zachte hand voor moet hebben.

gijsenkim schreef:fjord staat synoniem aan probleem...
Fjorden moet je heel streng en heel consequent aanpakken, anders lopen ze aan alle kanten over je heen......
gijsenkim schreef:fjord staat synoniem aan probleem...
Fjorden moet je heel streng en heel consequent aanpakken, anders lopen ze aan alle kanten over je heen......
Ik moet er altijd wel om lachen, maar eigenlijk is het een vuile stinkerd 

, ze pakken je in, vegen de vloer met je aan..... ze zijn verduveld slim en sterk. Volhardend ook in hun mening. Absoluut geen beginnerspaard, alleen zijn het wel vaak beginners die ze kopen, en dan zie ik weer een lachende fjord rechtsaf gaan terwijl de ruiter in alle macht linksaf wil.......
, en dan kan ik het niet laten om te zeggen dat fjorden speciaal gefokt worden om mensen te plagen of dat ze synoniem staan aan ........

Hij krijgt mij niet boos. Hoewel ik wel af en toe streng moet toespreken 

"