Omdat het Konikpaard steeds meer populair word, leek het ons leuk om een lijstje samen te stellen van Konikeigenaren en hun Konik.
Hier kun je dus jezelf en je Konik/halve Konik even voorstellen met een klein paspoortje en foto's.
Laatst bijgewerkt door KimIndah op 11-04-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
KimIndah
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-14 13:30
Indah
Geboortedatum: 23-10-2013 Geslacht: Hengst/ruin Moeder: KWPN (Argentinus) Vader: Konik (Onbekend) Discipline: Nog even veulen zijn Achtergond: De moeder van Indah heeft een tijd in de opfok op de wei in de veluwe gestaan. Hier is waarschijnlijk een kudde of een hengst, de wei ingebroken en zodoende werd dit wondertje verwekt. De moeder is van een staleigenaar waar paarden in training staan. Hier werkte ik toen der tijd. We wisten pas 4 weken vóórdat Indah geboren zou worden, dat ze dragend was! De staleigenaar had natuurlijk niks aan een halve Konik, maar ik was er maar al te gek van! Deze man heeft dan ook mijn droom werkelijkheid gemaakt en heeft Indah aan mij gegeven.
Dank je wel Eigenlijk is cheyenne van mijn man hoor... Maar dus ook van mij Alleen rijd ik alleen maar op Dante, kan cheyenne haar gangen niet zo goed uitzitten (gooit te hoog op)... Dante heeft hele fijne, vlakke gangen dus die zit 10 x lekkerder
ChefsSpecial
Geplaatst: 11-04-14 15:07
Cheyenne
Geboortedatum: 01/04/2004 Geslacht: merrie Moeder: Paint of Konik (onbekend) Vader: paint of Konik (onbekend) Discipline: western/recreatief Achtergond: Cheyenne heeft altijd op een manege gestaan en dressuur gelopen... Toen manlief en ik gingen zoeken naar een paardje voor hem, zagen we cheyenne... In eerste instantie niet zoveel aan en vooral véél te dik.... Tot hij in haar ogen keek, en hij was verkocht.... Nu 4 hoeven en 2 handen op 1 buik....
Haar mooie hoofdje
Met mij
En met manlief samen, hun eerste zomer samen >3
Avalon87
Geplaatst: 11-04-14 16:19
Dan zal ik mijn mannetjes hier ook even voorstellen.
Loki en Thor
Ik ben de trotste mama/baasje/babysitter van 2 kleuter Koniks Loki (links) en Thor ( rechts)
Om de beurt dan maar.
Loki
Geboortedatum: ergens in 2011 Geslacht: ruin stokmaat: 1.32 Discipline: Nu nog grasmaaier, ik wil graag trektochten gaan rijden met hem. Achtergrond: Loki heeft zijn bokt debuut al gemaakt voordat hij van mij was in dit topic: [LN] Verstoten konik naar de Stichitng Paardenopvang Achterhoek Hij komt uit de Oostvaardersplassen. Hij is als jaarling verstoten door de kudde en opgevangen bij een paardenstichting. Daar heb ik hem weer van geadopteerd. Hij is nu ruim 3 jaar en we zijn hem nu rustig aan het beleren.
Thor Geboortedatum: Maart 2013 Geslacht: Hengst stokmaat: momenteel rond de 1.35 Discipline: Nu nog grasmaaier, ik wil graag trektochten en western gaan rijden met hem. Achtergrond: Loki kwam door omstandigheden alleen te staan en het leek ons wel leuk om nog een Konik erbij te nemen. Viavia in contact gekomen met een boswachter in Belgie, die een overtal had in hengstjes. Toen hebben we hem daar in de bossen uitgezocht. Hij was het meest schuwe hengstje en liet zich niet benaderen, in tegenstelling tot zijn broertjes en zusjes. Maar ik was meteen verliefd op zijn mooie donkere kleur, dus hij werd het. Toen hij 11 maanden was werd hij gebracht. 2 weken later was hij al volledig handtam en nu is hij de grootst knuffelkont.
Cheyenne is net een bonte Konik, ik vind haar geweldig!
Wat een verhaal Avalon! Ik wist niet dat Loki zon sneu verleden had. Krijg meteen medelijden. Gelukkig kan jij m nu bieden wat ie verdient Thor is een echte knapperd. Ik ben heel benieuwd hoe hij uitgroeid! Ook fan van de Avengers toevallig?
Van
Geplaatst: 11-04-14 18:33
Wolf Geboortedatum: april 2009 Geslacht: merrie Discipline: endurance Achtergond: Wolf komt uit de maasplassen. Ik heb haar gekocht toen ze 2,5 was
belindaap88
Geplaatst: 11-04-14 19:48
Kaiyo Geboortedatum: onbekend, jaar 2006 Geslacht: ruin Discipline: recreatief dressuur/buiten, zou uiteindelijk met hem wel TREC willen rijden. Nu zijn we nog vooral bezig met grondwerken. Achtergrond: onbekend, vorig jaar zomer gekocht bij een pony manege, waar hij niet tot zijn recht kwam.
Van wat mooi dat zwarte randje om wolfs oortjes Ze heeft een hele mooie kleur!
En Belindaap wat is Kaiyo een knapzak zeg. Hij heeft echt een stoere bouw! Hoe oud was hij toen hij geruind werd?
belindaap88
Geplaatst: 12-04-14 19:02
Thanks ! Ik weet niet wanneer hij geruind is, heb zelf het idee dat dit wel laat is gebeurd. Hij vertoont soms hengsten gedrag... laten weten dat hij er is (hinneken, blazen ), macho gedrag als er een nieuwe merrie staat (vooral toen de merries aan de overkant van de fokkerij opeens op het land stonden, dat was heftig haha). Kan ook onrust zijn als er wat nieuws is natuurlijk, normaal is hij vrij introvert.
Ik zou nog steeds heel graag willen weten waar hij precies vandaan komt, maar helaas had mijn zoek topic over zijn achter grond geen reactie (of tenminste niet van iemand die hem voor de manege al kende).
Ja je ziet t ook aan zijn hals dat hij niet op jonge leeftijd geruind is hihi
Het is indd wel jammer dat je niet weet waar hij nu vandaan komt. Ik vind al jammer dat ik niet weet wie Indah's vader nou is. Zou het echt leuk vinden om die te zien
KimIndah
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-14 19:13
Ik Spam nog een paar fotootjes
kelz
Geplaatst: 15-04-14 13:17
Oehh wat een lekkerding KimIndah!
Olina
Geboren op 18-0-2010 Geslacht: Merrie Schofthoogte ongv 1.30m
Olina is geboren in de Groenlanden. Ze zou in 2013 naar frankrijk gaan met een groepje voor begrazing dit ging helaas niet door. Door teveel Koniks zou Olina met dat groepje naar het sl....huis gaan, of ze daar ooit zijn aangekomen is onbekend en is Olina een jaar even "kwijt" geweest tot ik haar van een soort handelaar gekocht heb Ze heeft in 2012 en 2013 een veulentje gehad..
Nu is ze basis beleerd en gaan we dit rustig verder door zetten en misschien als ze het goed doet en leuk vind keer western wedstrijdje rijden. Verder gewoon lekker recreatief en misschien mocht mijn zoontje interesse hebben een mooi maatje voor hem later
Hoop binnenkort nog keer echt mooie foto`s te kunnen delen hier
BootsScoot
Geplaatst: 23-04-14 19:47
Oke omdat het zo leuk is kom ik er ook maar ff bij!
Bootstrap Bill roepnaam Boots
geboren: 01.06.2013 Geslacht: Hengst Schofthoogte: weet ik niet exact Achtergrond: Moeder is een konik en papa een bonte D pony hengst
Ik werk voornamelijk NH gericht, en de bedoeling is dan ook dat ik dit met Boots van kleins af aan ga doen. Daar ik mezelf toespits op grondwerk met name Parelli/vrijheidsdressuur vanuit de scootmobiel zal Boots van kleins af aan met mijn " beperking " opgroeien en leren op een net iets andere manier samen te communiceren. De trefwoorden bij ons zullen dan ook plezier, wederzijds respect en vertrouwen worden. Hier nog een foto van mijn manneke. Ik ben super blij met hem!
@Bootscoot, knap hoor! Net als Silke Vallentin. Zo'n respect heb ik daarvoor!
BootsScoot
Geplaatst: 24-04-14 15:53
nadine_yvana schreef:
@Bootscoot, knap hoor! Net als Silke Vallentin. Zo'n respect heb ik daarvoor!
Ja silke is een voorbeeld voor mij ze doet het super. Ik ben nog op zoek naar een oude scootmobiel want die ik nu heb is nieuw en dat is minder gunstig om mee door de bossen te crossen gezien ik m dagelijks gebruik voor bvb boodschappen edg.