Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nee dankje zou ik liever naar een tinker kijken, zelfde type, koudbloed, rustig, maar wat minder enorm groot en zwaar en sterk... momopaws schreef:Nouja... dat klinkt ook meteen zo hard, "als het om het geld gaat". Ik wil gewoon niet voor verrassingen komen te staan. Hoe zit het eigenlijk met het tuig? Heb je voor een shire/clydesdale speciaal groter tuig nodig? Dit zijn misschien domme vragen maar ik wil liever domme vragen stellen en dan veel weten in plaats van opeens met mn mond vol tanden staan.
Weet iemand toevallig een shire/clydesdale stal in nederland? Of een pagina met veel informatie?

Waar zijn deze rassen (clydesdale, tinker, shire) over het algemeen goed in? Dat ze geen 1 meter gaan springen met die zware botten en bouw, dat snap ik nog. Of natural horsemanship bijvoorbeeld? Het zijn alle drie trekpaarden dus dat spreekt wel een beetje voor zichzelf... haha.

momopaws schreef:Nou nee niet echt... Maar ik zou niet in de situatie willen zijn dat ik denk: ach ik maak even een sprongetje. En dat Knollie daarna kreupel is omdat ie zn eigen gewicht niet op kan vangen, of dat ie zelfs niet van de grond komt en de hele sprong sloopt. Ik wil echt proberen zo veel mogelijk stomme foutjes te vermijden.

maar zodra die dan idd doorheeft dat we een sprongetje gaan maken of balkjes lopen dan gaan die oren naar voren kop er voor en word ie sterk en gaat ie dribbelen haha.