Ik vraag me al een hele tijd af waarom dravers zo goed koop zijn vergeleken veel ander paarden/pony's.
Als je op Marktplaats of Bokt markt kijkt gaan veel dravers gewoon weg voor 800/900 euro.
Ik zie ook vaak bij gevraagd advertentie's staan dat mensen veel paarden rassen leuk vinden, behalve (bijv.) koudbloeden of Dravers. Waarom? Wat is er niet leuk aan Dravers?
En als je op zoek bent naar een leuk recreatie paard, zouden jullie dan een Draver aanraden? en waarom wel/niet?
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord(en), Ik weet zelf namenlijk niks van Dravers

dus ligt aan de eigennaar waarom hij zo goedkoop is...
Ik zit echt met verbazing sommige reacties te lezen
Dravers zijn ontzettend leuke paarden waar je écht wel wat mee kan. Ik spring met de mijne, rij dressuur, ben klasse III startgerechtigd in endurance en rij nu TREC in binnen- en buitenland.
Ik moet diegene die al die Dravers afkeurt nog tegen komen
Er wordt niets 'afgekeurd'. Een paard koerst (als ze eraan toe komen, soms blijkt in de training al dat het niet genoeg talent heeft) en ze starten op winsomklasse. Als een paard dan wat geld verdient, moet hij naar een andere winsomklasse, die soms te hoog gegrepen is. Niet elk dier heeft evenveel talent natuurlijk. Training per maand kost wel zo'n 600 euro, dus dan kan je je misschien wel voorstellen dat iemand zo'n dier niet nog even een paar maanden laat staan.