wat kan ik voor deze pony vragen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

wat kan ik voor deze pony vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 21:32

na lang denken heb ik 2 pony's te koop gezet. als het niet goed staat sorry hier voor

nu vraag ik mij af wat een goede prijs zou zijn voor deze pony
2,5jr nu 110cm zal uitgroeien tot 115cm
moeder was een tinker x welsh en de vader was een shetlander
zijn kleur is zwart met witte aftekeningen(zwart bont)
verkeersmak ook groot verkeer ,trailer mak,braaf in omgang verder natuurlijk nog onbeleerd,wel loopt hij goed naast de fiets en is nergens bang van
kan goed met honden overweg
is nu ongeveer 2 weken geleden gecastereerd(niet om gedrag,maar zo dat hij bij onze merries kon lopen)
hij is gechipt en heeft een paspoort,netjes ontwormd.
loopt in kudde verband bij ons
Afbeelding
Afbeelding

ik heb eventueel ook een mooi bruin clevertuig bij hem tekoop

graag de prijs van de pony en de prijs van de pony met het tuig

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:01

? niemand die mij beetje mee kan helpen

thoraklover

Re: wat kan ik voor deze pony vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:04

Heeft hij een stamboom? Ik heb hier niet zo heel veel verstand van, maar als er een stamboom bij zit denk ik dat je voor deze pony +- 450,- euro kan krijgen.

Muronia

Re: wat kan ik voor deze pony vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:05

een kruising heeft geen stamboom ;).. ik denk rond de 300.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:07

Denk dat je bij 100 euro blij mag zijn als het niet minder is.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:07

ik vind het een mooi beestje hoor, ik weet niet hoeveel ze bij jullie voor t ruinen betalen, maar bij ons meer naar de stad toe moest ik voor mn shet 275 betalen, dus zou dat er wel bij rekenen,,, denk voor t shetje alleen dat je toch wel rond de 4 a 5 honderd kan vragen miss zelfs wel meer.
Heb er niet zoveel verstand van, maar heb nog niet zo lang geleden een shet gekocht,,, en als ik deze gezien had , dan denk ik dat ik 500 er wel voor gegeven had,,,, tenzij hij nog niet geruind was dan zou ik rond de 300 denken....
Maar goed zet een advert en kijk wat ze er voor willen bieden ;)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:09

Leorah schreef:
een kruising heeft geen stamboom ;).. ik denk rond de 300.

:j en dan heb je een zeer goede prijs gevangen. ik zou er eerder nog onder gaan denken.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:10

Niet vervelend bedoeld, maar ik zou het knap vinden als je hem uberhaupt verkocht krijgt. Het is op zijn zachts gezecht een nogal bijzondere kruising en hij is nog te jong om te voorspellen hoe hij het onder het zadel zou doen, maar als ik hem zo kwa bouw zie, zal het geen super sportpony worden. Dus tja.... wat een gek er voor geeft, ik zou zelf persoonlijk al blij zijn met een goed tehuis, zeker gezien de huidige markt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:11

de advertentie staat al,alleen had er vandaag al iemand gereageerd,en deze vroeg wat ik er voor wilde hebben.dus ik ga zo zijn email beantwoorden,want sommige van jullie zitten ook zo rond het bedrag dat ik in gedachte had.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:11

dit slaat nergens op castereren is al veel duurder
kohtje schreef:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:14

het is zeker geen dressuur pony,maar word een zeer goede men pony daar ben ik zeker van,ouders lopen ook aangespannen en hij lijkt ook super kwa karakter op zijn ouders.hij hoeft niet weg,als hij niet verkoch word blijft hij staan en beleer ik hem komend jaar voor,voor de koets
marquez1 schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar ik zou het knap vinden als je hem uberhaupt verkocht krijgt. Het is op zijn zachts gezecht een nogal bijzondere kruising en hij is nog te jong om te voorspellen hoe hij het onder het zadel zou doen, maar als ik hem zo kwa bouw zie, zal het geen super sportpony worden. Dus tja.... wat een gek er voor geeft, ik zou zelf persoonlijk al blij zijn met een goed tehuis, zeker gezien de huidige markt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:14

Zelfs het dekgeld is tegenwoordig al vaak duurder dan wat je ooit voor je veulen gaat krijgen, dus dat helaas geen argument. De paardenmarkt is niet meer zoals 10 jaar terug... ik denk inderdaad dat je blij mag zijn als je een goed tehuis voor hem gaat vinden met buitenlucht, goed voer en leuke vriendjes. Dan is elk bedrag dat je ervoor krijgt mooi meegenomen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:15

keona schreef:
kohtje schreef:

Hoezo slaat dat nergens op? Je pony is nog geen 3, niet zadelmak niks, een aparte kruising die niks toevoegd aan het dier, geen stamboom niks, in deze tijd kan je een goed paard al voor paar honderd euro vragen, ik denk dat je blij mag zijn als je hem uberhaupt verkocht krijgt...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:16

Zeer goede menpony kan je niet zeggen, eerst zien voor de wagen dan geloven ;)

Vaak kost een pony geld, zeker in deze tijden is het moeilijk al je kosten er uit te halen.
Dus ook casteratiekosten.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:18

heej keona .

ik denk dat kothje het niet slecht bedoeld
maar de paardenmarkt ligt nu echt op z,n gat .
je kunt nu voor n 10tje n shetje kopen .
vandaar dat ze zegt dat je mischienw el blij mag zijn als je nog 100 euro ervoor kunt krijgen
omdat het ook nog eens een kruising is .

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:19

ik zeg toch ook dat je met 100 euro heel blij mag zijn ;)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:19

ik vind t onzin als je er bijna niets voor krijgt, want toen ik op zoek was waren er weinig die zeiden hier heb je een gratis pony,,, en de meeste vroegen best pittige prijzen.
Dus niet te laag inschatten, want hij is echt wel wat waard, je kan hem ook leuk voor een karretje doen, als ik nog niet geslaagd was dan had ik het zeker er wel voor gegeven ,, mja misschien ben ik wel die gek die t er voor geeft ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:20

keona schreef:
kohtje schreef:

kosten hebben niets met de waarde te maken
Ik heb 5 jaar geleden een net nog geen 3 jarige gekocht, palomino bont met maanoog voor veel minder dan de kostprijs (koopsom, castreren en 1x enten). Eigenaresse had hem pas een maand of 3.

100 euro is wellicht wat weinig maar voor 300 euro kun je rond deze tijd een 3 jarige koopen met papier.
die van jou zou er dus ergens tussen in zitten maar vind maar eens iemand die een 2,5 jarige wil. Dit maatje is vaak pas gewild als ze >5 jaar zijn, liefst tegen de 10 jaar aan. Dit omdat er kleine kindjes op gaan en men er dan vanuit gaat dat ze makker zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:21

Vragen kan altijd.. maar of je hem kwijt raakt is een 2e.
En daar moet je voor jezelf een overweging in maken.
MOET het dier weg, of MAG het weg.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:22

keona schreef:
het is zeker geen dressuur pony,maar word een zeer goede men pony daar ben ik zeker van,ouders lopen ook aangespannen en hij lijkt ook super kwa karakter op zijn ouders.hij hoeft niet weg,als hij niet verkoch word blijft hij staan en beleer ik hem komend jaar voor,voor de koets
marquez1 schreef:

Als hij niet echt weg moet, dan zou ik hem lekker houden. Voor die paar centen die je er voor krijgt, kun je er zelf nog een hoop plezier van hebben. Zeker met het feit in je achterhoofd, dat het altijd gissen blijft waar paarden/pony's in het lagere segment blijven..........

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:23

over hoe de ouders voor de koets lopen zegt niks over hoe hij voor de koets gaat lopen.
we hebben een friese merrie gehad beide ouders waaren zeer brave menpaarden.
maar haar kreeg je echt niet voor een koets hoor,
en dat is bij meerdere erkende trainigs stallen geprobeerd.

denk dat je met 100 euro al heel tevrede mag zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:24

als hij niet weg gaat voor een net bedrag blijft hij lopen en beleer ik hem komend jaar,heb al een tuig voor hem gekocht van clever.verder kost het me toch niks als hij er bij blijft lopen,dat hij niks toevoegd dat is waar maar het is een ruin en dan kun je er niet mee fokken.en ik durf met zekerheid te zeggen dat het een goede men pony word ik ken hem en ook zijn karakter,vader en moeder zijn/waren van j en deze liepen binnen 1 week in de wagen,en dat zal bij hem ook zo gaan.daar ben ik niet bang voor.ik ken mijn pony en ook zijn karakter
goldflower schreef:
ik vind t onzin als je er bijna niets voor krijgt, want toen ik op zoek was waren er weinig die zeiden hier heb je een gratis pony,,, en de meeste vroegen best pittige prijzen.
Dus niet te laag inschatten, want hij is echt wel wat waard, je kan hem ook leuk voor een karretje doen, als ik nog niet geslaagd was dan had ik het zeker er wel voor gegeven ,, mja misschien ben ik wel die gek die t er voor geeft ;)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:34

keona schreef:
als hij niet weg gaat voor een net bedrag blijft hij lopen en beleer ik hem komend jaar,heb al een tuig voor hem gekocht van clever.verder kost het me toch niks als hij er bij blijft lopen,dat hij niks toevoegd dat is waar maar het is een ruin en dan kun je er niet mee fokken.en ik durf met zekerheid te zeggen dat het een goede men pony word ik ken hem en ook zijn karakter,vader en moeder zijn/waren van j en deze liepen binnen 1 week in de wagen,en dat zal bij hem ook zo gaan.daar ben ik niet bang voor.ik ken mijn pony en ook zijn karakter
goldflower schreef:

Daarom als ze er niets voor willen geven dan lekker houden,, ik zou hem zo van je overnemen maar heb al een grote en een kleine en hier is de stalling iets te kostbaar om er nog 1 te nemen,, maar vind het echt een snoepie... :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:37

even nog iets recht zetten,want krijg hier een belachelijk bericht in mijn pb.van een bokker die ariebren heet.
dat ik mijn pony eens naar de smid moet laten gaan,maar deze man ziet dus niet dat er modder op de voetjes zit,waardoor het lijkt of hij plat voeten heeft die lang zijn.mijn pony staat keurig netjes op zijn voeten en de smid komt er met regelmaat bij.ik vind zo een opmerkingen erg vervelend,vooral omdat het niet waar is enmensen dus niet eens een foto goed bekijken voor ze wat schrijven.

MIJN PONY'S LOPEN BUITEN DAAR IS DUSOOK MODDER

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 22:41

goldflower,dank je.het is ook een fijne pony.als hij niet weg gaat dan niet dan blijft hij nog wat en ga ik in het voorjaar aan de slag met hem.voor kinderen zoeken ze inderdaad een oudere brave pony,maar ik zie hem he liefste bij een volwassend dieer mee gaat mennen.