Lelijk hoofd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lelijk Hoofd

Ja
45 (29%)
Nee
106 (70%)

Totaal aantal stemmen: 151

SGBoogie

Lelijk hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 16:00

De fokker zelf vind dat hij een lelijk hoofd heeft, te groot zogezegd..
Kan iemand dat beamen of zeurt ie nou gewoon?
Het is een ApHC, met verweg wat quarterbloed

Afbeelding
Afbeelding

Het blijft voor mij nog altijd een mooie kerel :j
Laatst bijgewerkt door SGBoogie op 30-03-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Re: Lelijk hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:02

misschien dat een stand foto meer zegt...dan zie je de verhouding tov. het lijf beter :)

SGBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 16:03

zoiets?
Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:03

Het is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten ;)

Trouwens met alleen een hoofd kun je niet rijden zeg ik altijd :Y) de rest wat er achter zit is belangrijker.....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:05

Ik denk dat hij niet zo zeer een opvallend groot hoofd heeft, maar dat het beeld vertekend omdat hij een lange, wat ielige hals heeft in verhouding met zijn lijf :) (tenminste dat lijkt zo op de standfoto)
Wat vind je zelf?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:07

Voor een warmbloed sportpaard kan ik me voorstellen dat ze het hoofd niet luxe genoeg vinden, persoonlijk vind ik een wat meer robuust hoofd juist erg mooi (als het bij het lichaam past). Lijkt mij puur een kwestie van smaak dus. :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:07

Afgeleid van die stand foto zeg ik ook dat het paard een groot hoofd heeft. Maar wellicht wordt dat beeld iets vertekend omdat er nog weinig spieren op het dier zitten en hij nog wat iel is.

Ik denk dat als het paard een tijd goed getrained wordt dat grote hoofd niet eens meer opvalt.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:08

Ik vind het geen lelijk hoofd..

Maar ik vind het zowiezo "raar" om te zeggen dat een dier lelijk is, want elk dier is mooi en dan kijk je niet alleen naar de buitenkant..

SGBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 16:11

Hij was daar al een halfjaartje op rust, van tijdens de training heb ik deze foto:
Afbeelding
hij staat dan wel naar beneden, dus weet niet of je het dan ziet zo..
ik vind dat zn hoofd beter past dan een kleiner hoofd als menig quarter, wat hij dus ook niet is.
Maar hij werd er wel door vergeleken..

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:12

over smaak valt niet te twisten! Ik vind het niet waanzinnig groot! maar denk voor een warmbloed paard idd misschien niet helemaal luxe!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:20

Hij heeft een kleine voorpluk, veel wit in het oog waardoor het oog wat minder groot en sprekend lijkt, een vrij brede kaak en een (nu nog) wat iele hals. Daardoor lijkt zijn hoofd misschien wat groot, maar ik denk echt dat dit allemaal helemaal bij trekt hoor.
Ik vindt het een knap dier. Gave tekening, en hij lijkt al lekker gespierd zeg! Hij gaat vast en zeker leuk uitgroeien. :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:23

een grof hoofd. (appys staan nu eenmaal niet bekend om de fijne koppies ), maar zeker niet lelijk.
vriendelijk ook..

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:26

vind dat ie een mooi hoofd heeft, wel wat groot idd, maar ach :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:27

alesha schreef:
Ik vind het geen lelijk hoofd..

Maar ik vind het zowiezo "raar" om te zeggen dat een dier lelijk is, want elk dier is mooi en dan kijk je niet alleen naar de buitenkant..

Blablabla ;)
Net als dat elk mens mooi van binnen moet zijn, schoonheid van binnen komt etc.... En toch zie ik regelmatig héle lelijke mensen en dieren hoor :j

Ik vind t paard zwaar in de kaak, hoofd is aan de grote kant, maar ach, k heb het weleens erger gezien. Vind m verder wel heel leuk getekend :j

SGBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 16:45

Qua karakter valt er niks over te zeggen, dat zeker. Hij is zowat bomproof geboren ;)
Heb hem niet gekocht vanwege z'n hoofd, maar vanwege z'n karakter en de leuke stipjes ofcourse! :+

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:05

Echt lelijk? Nee, dat niet. Maar niet mijn type paard :) .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:07

Ik zie gewoon een paardenhoofd, maar lelijk is ie beslist niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:08

SGBoogie schreef:
Qua karakter valt er niks over te zeggen, dat zeker. Hij is zowat bomproof geboren ;)
Heb hem niet gekocht vanwege z'n hoofd, maar vanwege z'n karakter en de leuke stipjes ofcourse! :+

En daar gaat het toch om, van een mooie tafel kun je niet eten luidt het spreekwoord.

Enne, tja, ik ben niet kapot van zijn hoofd. Er zijn mooiere hoofden. Ik vind wel zijn ogen heel lief en daar zie je toch een stuk karakter in terug. <3

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:08

Hoofd is idd groot, oog zit wat hoog in het hoofd, maar lelijk vind ik hem niet hoor!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:10

Het hoofd is wat grof in vergelijking met de hals, maar lelijk vind ik het niet hoor. En hij heeft mooie stipjes!

SGBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:44

Dankjewel allemaal :D, heb al zovaak negatieve dingen over hem gehoord, in mijn ogen gewoon afgunst ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:48

SGBoogie schreef:
Dankjewel allemaal :D, heb al zovaak negatieve dingen over hem gehoord, in mijn ogen gewoon afgunst ;)

afgunst denk ik niet, smaak is persoonlijk, daarbij jij moet er blij mee zijn en fijn kunnen rijden....dat je je druk maakt om wat een ander er van vindt zeg :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:55

Het knulletje is zo te lezen net 3? Zo ja dan zwaar hij waarshcijnlijk nog wel wat uit en in combinatie met training zal zijn hooguit iets te brede hoofd (kaken en voorhoofd) wat minder gaan opvallen. Ik vind het zelf een leuker koppie dan zo'n klein iel hoofdje. Het zal hooguit wat lastiger worden om een goed passend hoofdstel te vinden.

Onze tinker had toen hij nog jong was ook een naar verhouding veel te groot breed hoofd met een ramshoofd en erg brede kaken. Een soort torpedo hoofd en op anderhalf jarige leeftijd was het net een kistkalf kwa koppie. maar nu hij uitgegroeid is en er hangt een mooie voorpluk op lijkt het goed in verhouding.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:10

Het klopt, hij heeft geen mooi hoofd. Maar als het voor de rest een erg goed sportpaard is, dan maakt het niet uit. Alleen voor de verkoop wordt het moeilijk. Want de meeste mensen kopen een paard op zijn uiterlijk. Een goede ruiter kijkt hier dan weer doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:11

Ik vind het wél een leuk paardje :j