en wat vinden jullie van het ras? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en wat vinden jullie van het ras?
, van boven de 30. Ik kan helaas geen 2 paarden betalen, en aangezien Loeki bij mij dood mag gaan, heb ik voorlopig (helaas) nog geen paint of quarter.

Cassidy schreef:Het zijn en blijven hele aparte paarden. Als je het geluk hebt om een goed gebouwde Paint tegen het lijf te lopen waar het character ook nog van klopt en de vachttekening mooi is, heb je een lot uit de loterij.
dan heb ik niks gezegd. 

Kais"]
[quote="Cassidy schreef:Het zijn en blijven hele aparte paarden. Als je het geluk hebt om een goed gebouwde Paint tegen het lijf te lopen waar het character ook nog van klopt en de vachttekening mooi is, heb je een lot uit de loterij.

Kais schreef:Misschien hebben ze liever quarters bij cutting omdat ie dan opvalt tussen de koeien![]()
Het kan zijn er gewoon minder mensen die van bont houden, ik was eerst ook gek op bont, maar waarschijnlijk alleen maar omdat het 'anders' was. Ik ben er nu achter dat ik meer van '1-kleurige' paardjes houd.
Of misschien leveren de AQHA wedstrijden qua prijzengeld meer op

LindavanVugt schreef:Als je graag een keer een Paint (of quarter) in het echt wil zien, dan kun je me pb-en en dan ben je altijd welkom![]()

Cassidy"]
[quote="Kais"][quote="Cassidy schreef:Het zijn en blijven hele aparte paarden. Als je het geluk hebt om een goed gebouwde Paint tegen het lijf te lopen waar het character ook nog van klopt en de vachttekening mooi is, heb je een lot uit de loterij.

. Ik fok dus met een hengst die de minderheden van mijn merrie zou kunnen verbeteren en andersom......en als ik meerdere kanshebbers heb waarvan de een een aparte kleur heeft of bont is, ga ik voor die om mijn fokprodukt een extra tintje mee te geven, we blijven wel een beetje commercieel denken natuurlijk,
.
, maar helaas (helaas?) heeft hij geen vlekken. Hij zal het op Paint shows dus niet ver schoppen ...
. Overo's fokken is nog interessanter dan het fokken van tobiano's, omdat een overo nooit homozygoot kan zijn voor bont (dan is hij nl. lethal white).
. draumpje schreef:maar is dat niet gewoon omdat een breedingstock paint veel meer kans op een bonte nakomeling heeft , of in ieder geval de genen voor bont doorgeeft wat dus niet gewenst is bij de quarter
lijkt mij al een heel goede reden

!!