wel of niet kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

booster

wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:21

zou jij een paard van tussen de 15 en de 18 jaar kopen? (leeftijd die ik op het oog heb is tussen die leeftijd)

Beauloveyou

Re: wel of niet kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:23

ik zou het weldoen als hij nog fit is!
anders moet je het niet doen als hij niet meer fit is

Beauloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:24

ten minste dat zou ik gedaan hebben!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:29

het is een merrie die ik nu huur ze ( 2 maanden nu) ze heeft me in die 2 maanden zoveel vertrouwen terug gegeven in paarden en onder het zadel.
ze zeide is 18 jaar maar eigenaar d8 een jaar of 15/16 pas hij gaat haar papieren zoeken voor mij.
op het begin was ze niet vooruit te krijgen maar nu ik haar iedere dag rij is ze in zeer goede conditie.
1 nadeel ze heeft een oud liteken op haar achterbeen waardoor ze rechtsom gekruist galopeert maar last ervan heeft ze niet.
ze is verkeersmak tot bepaalde hoogte ( ze is bang voor vrachtwagens maar volgens mij hebben ze daar nooit iets aan gedaan want ik laat haar kijken en ruiken aan loders trekkers etc en ze reageert al vele malen minder erop) ik ben meer een ruiter die in de binnen of buiten bak het liefst rijd en maar zelden zin heeft in een buitenrit een keertje bos is leuk maar niet iedere week.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:34

Aangezien je er het leuker vind om in de bak te rijden zou ik het niet doen. Over een paar jaar kan je haar volgens mij niet echt meer trainen voor wedstrijden of iets en moet je het toch rustiger aan doen. In de bak zou mij dan heel erg gaan vervelen. Dan zijn buitenritten nog leuk om te doen met haar, maar als jij daar niet van houdt.... Succes met je keuze!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:35

Als je er gek van bent en de prijs is er naar, kan je het heus wel doen. Je moet toch altijd geluk hebben. Voor hetzelfde geld gaat deze nog vijf jaar mee. Je kan er ook 1 van acht kopen en die kan ook zo wat oplopen, waardoor je hem na twee jaar weg kan brengen. Ik vind het belangrijker dat je plezier aan elkaar hebt, elkaar kent, dan dat er zonodig weer een 3 of 4 jarige aangerukt moet worden.

Het oudste paard dat ik ook heb gekocht was 10 en daar heb ik ook de meeste plezier van gehad. Lekker hoor, zo'n ding waar je mee kan lezen en schrijven en dat alles al eens een keer gezien heeft.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:40

JosineS schreef:
Aangezien je er het leuker vind om in de bak te rijden zou ik het niet doen. Over een paar jaar kan je haar volgens mij niet echt meer trainen voor wedstrijden of iets en moet je het toch rustiger aan doen. In de bak zou mij dan heel erg gaan vervelen. Dan zijn buitenritten nog leuk om te doen met haar, maar als jij daar niet van houdt.... Succes met je keuze!

ik wil er ook geen wedstrijden mee rijden rijd meer recreatief.
op zijn tijd een buitenritje met haar zal ik zeker wel doen maar niet elke week.
evt miss nog een veulentje mee fokken als dat mogelijk is ( heeft 4 jaar geleden nog een veulen gehad) (als ze door de DA goed gekeurt wordt voor dat)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:43

Ilzas schreef:
Als je er gek van bent en de prijs is er naar, kan je het heus wel doen. Je moet toch altijd geluk hebben. Voor hetzelfde geld gaat deze nog vijf jaar mee. Je kan er ook 1 van acht kopen en die kan ook zo wat oplopen, waardoor je hem na twee jaar weg kan brengen. Ik vind het belangrijker dat je plezier aan elkaar hebt, elkaar kent, dan dat er zonodig weer een 3 of 4 jarige aangerukt moet worden.

Het oudste paard dat ik ook heb gekocht was 10 en daar heb ik ook de meeste plezier van gehad. Lekker hoor, zo'n ding waar je mee kan lezen en schrijven en dat alles al eens een keer gezien heeft.

ze heeft me in 2 maanden zoveel vertrouwen terug gegeven.
ze is onder tussen me dinnetje geworden ik aan haar ook gehecht geraakt ( had me voorgenomen dat niet te doen maar niet gelukt :D ) maar van de week hoorde ik dat er een aantal paarden weg gingen en begon de eigenaar ook tegen mij over haar.
ene kant denk ik ja je kan inderdaad een jong paard kopen maar risico blijft eraltijd bestaan en haar ken ik en met haar heb ik een band opgebouwt en haar weg denken kan ik niet ongeacht haar leeftijd

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:52

Als jij echt dol op haar bent, moet je het gewoon doen.
Gewoon lekkere ritjes in de bak en af een toe een buitenrit, prima toch?
Ik heb ook een 21 jaar oude pony verzorgd, die springt, racet, dressuurt nog en maakt ook nog lange buitenritten.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 08:53

ik ga vanavond even met de eigenaar praten of je over de prijs eens kunnen worden en ff haar papieren in kijken

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:01

Als je blij bent met je paard, de prijs realistisch is en je er niet te veel mee wil zou ik het gewoon doen. Ik heb zelf net een 12 jarig paard gekocht (heerlijk ingereden voor mijn niveau) en les op een 18 jarige arabier die zeker nog niet afgeschreven is. En zoals anderen al zeiden, met een jong paard kan je ook wat krijgen, dus het is geen garantie.

Succes

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 09:05

ze kan opzich best wel wat een goed leerpaard zijn voor mij.
ik rijd haar ong een uur per dag dresuur er een beetje mee in de buiten of binnen bak.
2 maanden geleden zat er weinig glans over haar en geen spieropbouw.
en nu glanst ze hellemaal en begin je al wat spieren te zien.
ze vindt het ook kei leuk om te doen allemaal

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:09

ach, ik zou het doen!
ik heb een arabiertje van 19, met zoveel power,volledig gezond! als er niets mee gebeurt kan die nog 10 jaar mee! we rijden bijna op M niveau en het gaat prima!!! we nemen af en toe een sprong, ik spring nu 1 meter maar ze kan hoger, alleen ik durf dat niet!

als je haar laat keuren en na laat kijken is er toch niets aan de hand?
met een jong paard ka je idd ook wat krijgen, dus dat maakt echt niet uit.

en trouwens, IMO is 18 of 15/16 nog niet oud hoor!

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:10

ik zou het gwn doen is het dat paard dat in je profiel staat ?(erg mooi dier trouwens)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 09:12

ik weet als ik haar klinisch laat keuren dat ze voor haar linkerachterbeen afgekeurt gaat worden ( ze loopt er totaal niet kreupel op) maar dat komt door dat litteken rechtsom galopeert ze gekruist.
maar dat maakt me niks uit.
voor de rest zal ze goed gekeurt worden.
het is geen top paard maar wel een maatje voor het leven voor mij.
en evt kan ik met haar nog een keer een veulen fokken

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 09:13

Quartusje schreef:
ik zou het gwn doen is het dat paard dat in je profiel staat ?(erg mooi dier trouwens)

ja dat dat paard.
me reusje van 170 hoog ( ben maar 1.67 dus voor mij een reus)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:18

ik zeg doen!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 14:28

ik ga vanvond praten.
en komen we overeen doe ik het

LoveFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:40

Als je van haar houdt, moet je het gewoon doen! :)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:47

Als ik je goed begrijp heb je door haar weer vertrouwen gekregen etc.....
Dus waarom zou je het niet doen! Ik zou het meteen doen!! Je hebt een vriendin voor het leven :D
Ik ben benieuwd of je met de eigenaar tot een overeenkomst komt! :D

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:33

nee want je weet maar nooit hoe lang je nog ermee kan rijden

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 21:12

heb de eigenaar gesproken heb even de papieren mee gekregen dat ik de afstamming etc weet en hoe oud ze persies was 1 deze dagen gaan we aan tafel zitten om over de prijs te praten

lxrissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:14

Ik zou het ook doen als ik jou was.
Aangezien ze jou je vertrouwen terug heeft gegeven, zijn jullie inderdaad maatjes voor het leven. Daarnaast zou ik het super vinden dat mijn maatje lekker rustig oud kan worden bij mij. Dat ik zeker weet dat ze het goed heeft en rustig van haar oude dag kan genieten.

Mocht ze te oud en te slecht worden om nog op te rijden, wat met een beetje geluk en goede verzorging nog een heeeeeeeele poos kan duren, dan kun je altijd nog op zoek gaan naar een jonger paardje erbij... Succes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:15

Oef mooi dier zeg! Mocht je over de prijs eens worden, dan had ik het gewoon gedaan. :)
Je kan er nog jaren plezier van hebben en ja een paard van 4 kan ook zo ineens afgeschreven zijn voor de sport!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:19

zou haar wel klinisch laten keuren ondanks dat je weet dat ze afgekeurd word op haar been maar overkruist galoperen komt ook vaak uit de rug dus wel laten keuren want door een litteken doet ze dit niet alleen en misschien zit er wel een grotere beschadiging achter, als je er over twee maanden niets meer mee kunt, kun en wil je dan de kosten ook nog dragen, hoe gek je ook op haar bent maak wel een verstandige keuze en geen emotionele.