Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M_i_R schreef:Leuk koppie heeft je paardje, Zo op het oog lijkt het front wel wat tuiger-achtig maar heb je ook foto's van de zijkant? Ikzelf heb ook een tuiger merrie. Kijk anders voor 'lotgenoten' even in het grote tuigpaardentopic
Het tuigpaard.. alles behalve standaard!! deel 3!

_kajo_ schreef:Ik heb een kwpn tuigpaard. Er staat een foto van ons in mijn profiel. Ze stond te koop als luxe schimmelmerrie. Maar het luxe kun je dus wel weglaten. Ben toendertijd gevallen voor haar bombproof karakter en ach dat het een tuiger was maakte niet zo veel uit.

dat is dus ook mijn aanpak in dergelijke gevallen. Heel veel praten
Nu weet ik niet of jouw merrie ook voor de kar heeft gelopen, maar de mijne wel en het praten tegen haar is nog altijd de beste oplossing in stressvolle situaties. Ontploft is de mijne nog nooit, ze knort, briest, hupst, en springt opzij maar een volslagen ongecontroleerde actie hebben we eigenlijk nog nooit gehad. De ene keer dat ik eraf ben geknikkerd stond ze na een rondje sprint met de staart op de rug naast me te snorken met een blik alsof ze werkelijk niet kon begrijpen wat ik daar nou deed en hoe ik daar terecht was gekomen

Onbekende afstamming, maar ik heb een kopie van beide ouders en er zit o.a. Ahoy en Allegro in.
Het was toen vreselijk warm
)

LecyTinker schreef:@Martina1 , hoe ga jij daar mee om, dat ze steeds bevestiging nodig heeft? Ik vond het heeel erg moeilijk in het begin, omdat ik maar zat te wachten totdat ze een keer zou ontploffen. Maar heb haar nu al dik 5 weken en nog niet 1 ontploffing gehad. wel heel erg kijkerig op buitenrit. Maar hoewel ze een heeel klein beetje afstandelijk is, is het een schatje
Mijn aanpak als ze iets spannend vindt is doen alsof mijn neus bloed, en zeker niet bevestigen dat het eng is. Doorgaand praat ik haar langs enge obstakels heen (ze kent commando's als 'door' (als ze dreigt terig te vallen in tempo omdat ze weer eens wat ziet), 'verder' (indien ze een commando onvoldoende opvolgt), 'meer' (verruimen ed), die ik ook op zulke momenten kan gebruiken. Zodra ze ook maar een beweging de goede kant opmaakt beloon ik haar uitvoerig waarna ze meestal daarna in één keer doorloopt