welk ras voor onzekere ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paard2009

welk ras voor onzekere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:43

ik zoek een heel lief paard of e pony voor mijn dochter van elf jaar ,ze kan best onzeker zijn en wil geen paard die te vlug is en zeker niet bokt of steigerd ,we hebben inmiddels al genoeg meegemaakt met paarden,weet iemand welk ras nuchter is en goed met kinderen is en dus tot 1.60 hoog is??puur voor recreatie.gr ret

Sjolvir

Re: welk ras voor onzekere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:45

Zou niet voor een specifiek ras gaan, in elk ras zitten braverds en mallerds.
Zoek dus de braverd en dat zal niet meevallen, maar ze zijn er echt!
Eentje die al wat gezien heeft en wat ouder is, lekker doorgereden etc.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:50

oke bedankt ja zover was ik al maar we hadden een zgn kinderpony mr bleek levensgevaarlijk dus vind t egt heel meoilijk er zijn mr weinig mensen te vertrouwen ,mr bedankt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:54

Blijft toch lastig, probeer pony uit en laat hem desnoods in (uiteraard met toestemming eigenaar, die ook mee kan)
en probeer hem op vreemd terein uit.
(zegt nog niet altijd alles, maar in zijn eigen achtertuin kent 'ie alles zowie zo al)

Heeft je dochter een goede instructeur? eventueel die meenmenen. Die kent je dochter, weet hoe ze rijdt etc.

Brave paarden zijn goud waard, dus mocht je er een vinden, die super braaf is, maar misschien niet moeders mooiste.
En wel helemaal goedgekeurd wordt en laat hem eventueel voor hoe hij er uit ziet iets te duur zijn laat dan niet zijn uiterlijk of
gangwerk de doorslag geven.
Braafheid is onbetaalbaar! Zeker als het je kind betreft en haar plezier in paardrijden.
(zeker voor kind dat iets onzeker is, vertrouwen op je 4-beninge vriendje is dan goud waard)

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:58

ja klopt ik heb te impulsief gekocht en uiterlijk telt al helemaal niet meer bij ons haha,als ie mr lief is mr t moet geen tamk zijn want daar houden we echt niet van ,mijn kind is dol op haflingers friezen en kwpn ,als ze mr lief zijn zegt ze ,ze is niet heel klein dus moet hij niet te klein zijn ,mr bedankt gr

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:00

Zoek een paardje boven de 8 die al goed doorgereden is. Die hebben al wat meer ervaring en het puberige is er al uit.
Daarbij ben ik van mening dat braaf niet ras gebonden is.
Want opzich zou je kunnen zeggen dat koudbloeds wel koel in de kop zijn maar ook daar zitten gekkerds tussen en zeker voor kinderen kunnen die weer erg sterk zijn.
Dat is ook weer met warmbloeds zo er zit meer bloed in en zijn vaak wat gevoeliger maar ook daar zitten paarden tussen waarbij je een bom kan afteken en een kind alleen mee het bos in kan sturen.

Oftewel het enigste juiste antwoord is volgens mij zoeken, zoeken, zoeken, zoeken naar een pony/paard dat bij je eisen past maar niet naar een specifiek ras :)

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:15

ja met onze eerste pony ook nr leeftijd gekeken was een welsh van 9 jaar en we hadden m gereden en hij was egt zuper cool in zn hoofd,daar was geen bos en dus konden we hem niet egt uitproberen mr wel op de weg,ook super braaf ,je hoefde m niet eens vast te zetten bleef gewoon staan er waren meer geinteresseerden dus kon ook niet zeggen van nou ik probeer m een tijdje,we hadden hem en rustig met m wezen wandelen effe de tijd gegeven om te wennen aan nieuwe stal en vriendjes en plek en toen t bos in want we hadden geen bak,steigeren en steigeren en toen agterovergeklapt tegen een boom en de pony bovenop mn kind gevallen ,dus ik heb er hulp bij gehaald maar t mocht niet baten en toen er ook achter gekomen dat ie hing in halster en bang voor water we hebben heel wat mee gemaakt met hem,na een tijdje verkocht aan een dressuur meid en eerlijk gezegt dat ie dus steugert in t bos ,heb t ook laten zien mr zij vonden t geen probleem want ze gingen nooit t bos alleen in ,wel een hoop geld op verloren terwijl de vorige eigenaren zeiden als t niet gaat nemen we m terug ,niet dus.maar ja dan weet je een beetje waarom mn dochter onzeker is ,heb r weer op de menege gezet en ze moet weer van onderaan beginnen.we hadden erna een leuke pony op proef die was ook niet mak en daar heb ik mn enkel door gebroken dus alleen mr pech ,ik ben nu geopereerd en hersteld en wil nog steeds een lief paard voor ons 2 .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:20

vandaar die 1.60 max, daar pas jij ook op.
(was jij dat toen van die topic met jonge welsch en doorgewinterde andere pony, waar jij niet op paste?
zei het onder een andere naam?)

Zal niet meevallen, maar ze zijn er wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:22

Zou je een beetje op je spelling en zinsopbouw willen letten? :)
Dit leest zo lastig..
Beetje een aparte spelling voor een volwassene.

Een betrouwbaar en braaf paard moet je heel goed voor zoeken, maar ze zijn er zeker.
Hoe lelijk ook, zo'n paard is heel veel waard omdat het zo braaf is.

Froukje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:46

waarom moeten brave paarden altijd lelijk zijn, ikzelf heb een fries 1.65 m fors gebouwd, niemand zou op het eerste oog zijn of haar kind erop zetten, maar daar kon ik zo ieder kind op naar buiten sturen en hij zal geen stap verkeerd zetten, helaas is ie met pensioen, maar met hem kon ik lezen en schrijven.

Het ligt gewoon aan het paard zelf, karakter, hoe is de vorige eigenaar met het paardje omgegaan enz. enz. Een paard wordt blank geboren, en tuurlijk is er verschil of je een arabier koopt of een fries qua uiterlijk en ook zeker karakter, maar in ieder ras zitten gewoon hele brave paarden en deze hoeven echt niet lelijk te zijn.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:47

Ras speelt geen rol in alle rassen heb je eerlijke paarden en beuzakken. Uw kind is 11 en ik zou zeker geen pony kopen mocht ik kinderen hebben. Ofwel zoek je een ouder paard dat de jaren van verstand bereikt heeft ofwel zoek je lang en liefst met een ervaren paardeman als ondersteuning iets in de richting van een jonge kleinere draver die echt veel te slap uitvalt voor zijn doel. Als hij nog nooit gekoerst heeft kan je hieraan een prachtig paard hebben voor niet veel geld. Je moet natuurlijk geen dressuur of springwonder verwachten van zoiets maar vertrouwen kan je erop opbouwen. Laat je vooral niet misleiden door mooi of papier dit speelt in uw situatie totaal geen rol en zoek iemand met veel ervaring met paarden om u te ondersteunen. Beter iets betalen aan een goede adviseur ipv paard na paard terug weg te moeten doen en finaal een dochter te hebben die schrik heeft van haar eigen droom!

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:50

zo pardon we zitten op bokt en niet op een cursus ned taal !!!!!!!!!!!!ik schrijf ik ik wil sgrijven!!!en als je t lastig lezen vind reageer dan gewoon niet,beetje msn taal heet dat .sjonge waAR MENSEN NIET OP LETTEN.IK WEET DAT EEN PAARD MET GOED KARAKTER GOUD WAARD IS JA .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:52

En msn taal is verboden op bokt... ik Tem even

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:53

als er mensen zijn die een paard hebben of e pony die ons weer t zelfvertrouwen terug kan geven ??reageer,gr

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:54

hahaha oh is dat zo??????en nu krijg ik tik op mn vingers??zit net op bokt voor t eerst en krijg nu al cursus ned haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:56

Paard2009 schreef:
hahaha oh is dat zo??????en nu krijg ik tik op mn vingers??zit net op bokt voor t eerst en krijg nu al cursus ned haha

Die regels gelden gewoon voor iedereen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:56

Paard2009 schreef:

Nee, je krijgt nu waarschijnlijk een waarschuwing van een mod(erator) als ze het er tenminste mee eens zijn dat je je niet aan de boktregels houdt. Als je dat wilt voorkomen kun je rechts bovenin de 3 teksten onder de knoppen 'help' 'regels' en 'wij zijn wij' misschien eens doorlezen, dat geeft wat meer inzicht in hoe bokt werkt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:59

TS ga gewoon op marktplaats zoeken naar brave e-pony's en neem iemand mee die er verstand van heeft. Die prikt wel door de verkooppraatjes heen.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:00

nou dat is nog eens een goede tip!!!!thanks ,of mag engels ook niet?

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:03

normaal prik ook ik wel door verkooppraat heen maar in dit geval niet want er was gewoon niks mis ,de pony was echt zo rustig .en het waren mensen die hem terug wilden nemen ,we zijn er gewoon ingetuimt,maar dat was meteen een goede les ,

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:04

Paard2009 schreef:
als er mensen zijn die een paard hebben of e pony die ons weer t zelfvertrouwen terug kan geven ??reageer,gr

Ten eerste of je nou op het internet zit ja of te nee, je kan wel degelijk ABN-typen dan.
Ten tweede waarom ga je niet met je dochter lessen. Een eigen paard is wel gelijk een hele stap om over je angst heen te komen. Misschien is het makkelijker om eerst onder begeleiding op een manege met instructie het te proberen.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:08

lessen doen we altijd al en deden we ook .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 00:09

Waarom zijn jullie gestopt dan?

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:10

hoe kom je erbij dat wij gestopt zijn?????

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 00:11

ik kon een jaar niet meer rijden omdat mn enkel gebroken was/