Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:32

De term heks is oprecht op zn plek.

We zouden vandaag balkjes doen en daarna wat hindernisjes. Tijdens t warmrijden over de balkjes stappen, ze stopt voor t balkje. Ik geef been en ze komt ineens omhoog. Beaut die steigert? Ik ben echt kwaad op haar geworden met een flinke pets op der hoofd. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb zijn het paarden die steigeren. Daarna was ze alleen nog maar rennerig, mij uit zadel trekken, onderhals erop, kaak vast. Na 1,5uur was ze nog niet opgegeven en heb ik t maar opgegeven..

Ik weet oprecht niet wat ik met er aan moet. Er is soms geen land met er te bezeilen en de dag erna is ze ineens schaapmak. Ze heeft zelfs het draad in de paddock kapot gemaakt en valt de paarden aan die naast haar staan in de paddock. (Ze kijken niet eens naar der)

Vrijdag komt de sportmasseur en eind vd maand de tandarts.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:16

Oei das minder Saams. Had ze geen spierpijn ?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:51

Spierpijn waarvan? Ze was woensdag bij Eline, donderdag vrij, vrijdag fijn te rijden, zaterdag vrij en vandaag deze ellende.

Iemand pb’de over de paddocks en daar had ik ook nog niet aan gedacht. Ze staat hier inderdaad veel in aanval modus naar de buurpaarden. Dus er word morgen gekeken of er een andere plek is met minder paarden om haar heen.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:11

Lastig dit soort dingen, konden ze maar praten. Ze kan zich ook verstapt hebben of vast gelegen tja bedenk het maar, sterkte ermee en hopelijk zit ze weer snel lekker in haar velletje

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:29

Vorige week bij de knhs wedstrijd was er een connemara met dezelfde vader als Beaut. Die pony was nu 5 dacht ik dat ze zei. Beide spierwit. :+
Alleen was deze stuk ranker en wat korter in de hals. Kon wel echt enorm leuk lopen. Maar wel toevallig ook.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 06:59

Dat is gaaf!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:31

Ze is van Cascade Dawn toch? Dat is zeker in Ierland een zeer populaire hengst. Daar zijn (dus) nogal wat nakomelingen van, dus daar ga je zo nu en dan wel wat nakomelingen van tegenkomen . Ben nu wel benieuwd nu wie de andere pony was ( en hoe/waar verder gefokt).
Waar was de wedstrijd ?? ... ga ik eens kijken of ik de combi op startlijsten terug kan vinden :D

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:34

Zaterdag eindelijk weer eens op wedstrijd ( ben nu de weekends vrij). BB en B in Heinkenszand. Eerste keer binnen voor Pandora, ook nog nooit binnen geoefend maar ‘we gaan het zien’!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:12

Spannend!! Ik duim voor jullie!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:03

Leuk Birgit, veel plezier!!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:24

Birgit01 schreef:
Zaterdag eindelijk weer eens op wedstrijd ( ben nu de weekends vrij). BB en B in Heinkenszand. Eerste keer binnen voor Pandora, ook nog nooit binnen geoefend maar ‘we gaan het zien’!


Wat leuk, dat is bij mij in de buurt :) Succes!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:39

Leuk Birgit! Dat is ook bij mijn in de buurt :)

Ik heb er dinsdag weer voor het eerst na twee weken weer opgezeten. Opstappen was even spannend, maar verder heel fijn kunnen rijden.

Vandaag lekker een buitenrit gemaakt
Afbeelding

De bak is bij ons omheind zodat mijn maatjes deze winter droge voeten houden. Friends will be friends, River en zijn mini vriendje Diablo
Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 01:01

Leuk, nog meer Zeeuwen in het topic! Heb altijd het idee dat iedereen heel ver weg zit! Voor ons nog wel een uurtje rijden trouwens, maar in Zeeuws-Vlaanderen is niks dichtbij. Vanmiddag nog maar even gebruik gemaakt vh lekkere weer om de ‘witte’ te wassen, maar als het kouder wordt is dat geen doen meer. Hoe doen jullie dat? Scheren en dekens waarschijnlijk! Ben eigenlijk wel fan van hun blote vachtjes, maar met wedstrijden een beetje onhandig.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 01:32

Yup... scheren en dekens.. In ieder geval voor JJ. Punz is nog niet geschoren, maar wel onder de deken om haar nog enigzins schoon te houden. Wil haar binnenkort ook scheren. Ze blijft anders na het rijden zo lang nat. En dat is dan wel een nadeel van de paarden niet aan huis hebben staan. Je kunt niet nog later even naar ze toe om dekens te wisselen als ze eindelijk droog is.


Edit:
JJ moet ik gewoon scheren, wil ik hem in de winter ook echt laten werken. HIj heeft zo'n enorme wintervacht, dat hij ongeschoren gewoon oververhit raakt als hij dan echt gereden wordt.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:54

Hier ook scheren en dekens idd, Melody wordt dit weekend al voor de tweede x geschoren zelfs hij heeft gewoon een donsvacht en is met de geringste inspanning al nat. Verder wordt hij wel gewassen ook in de winter maar met warm water. Dat warme water doe ik overigens ook in de zomer. Mel houdt absoluut niet van koud water...en ik eigenlijk ook niet. Dus thermostaat kraan hier voor de pony’s.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:15

Hier word er eind van de maand ook geschoren,Karel en Quint beginnen er toch wel als echte teddyberen uit te zien. Hier kunnen we sinds dit jaar thuis ook wassen met warm water, echt genieten.
Zal karel lekker vinden want die heeft altijd dagen last van kriebels.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:54

Zo weer terug thuis! Geen prijzen, maar wel tevreden. In de bb allebei een weigering. In de b, Pandora foutloos, maar een balkje in de barage op de laatste hindernis, jammer! Rocks in de B een balk op hindernis 4. Op zich al een wonder, want hij is er heel het parcours niet echt bii, loopt alleen maar keihard naar Pandora te hinniken, dat is indoor toch weer iets lastiger dan buiten, dan kan hij de rest niet zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:58

Er was nog een connemara in dezelfde rubriek, Sansa van Strijthagen, leuke combinatie!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:36

Knap hoor! Was er geen mogelijkheid om buiten los te rijden?


Beauty mocht vandaag mee op oefenspringen. Rondje 70 en rondje 80. Een korte pitstop op H1 en H2, en toen begreep ze waarschijnlijk wat de bedoeling was :+ Rondje 70 verder fijn uit kunnen rijden. Rondje 80 was ze foutloos, maar wel een rit met de meest beroerde afstanden ever. Maar dat is echt een kwestie van kilometers maken. Voorheen had ik wekelijks les, nu 1/2x pm.
Ik ga over 2 weken weer wat fanatieker op springles. Eerst moet het springzadel probleem opgelost/gemaakt worden.


Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:29

Sansa is hier wel bekend!! Superleuk!
Ik heb nog een filmpje ( helaas dramatisch slechte kwaliteit) van de Zorro Kür die Ryan met haar reed op het ONCK, was echt té leuk.. En dapper doorgereden met de hoed voor zijn ogen:



En joh.. superprestatie! Voor het eerst binnen, en dan Pandora gewoon foutloos basis parcours en een balkje op de laatste hindernis in de barage. Ik zeg... Perfect indoor debuut!!

En die Rocks. Dan heeft hij het nog geweldig gedaan, 1 balkje maar, terwijl hij met zijn hoofd bij zijn uit het oog verloren vriendinnetje was.... Wat een pony toch ook..
Duimen dat dat met vaker oefenen wat beter gaat op den duur. Het boefje...


@Saams: Dat zijn toch wel al heel serieuze hoogtes.. :oo .

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 03:02

Leuk filmpje! Schattige combinatie en goed ook! Pony is nog maar 5 en bijna Z-dressuur, echt knap!

Inrijden kon gewoon binnen, maar dan in een andere hal aan de andere kant vd kantine. Maar bij een buitenwedstrijd ziet hij de rest vd paarden dan nog gewoon lopen, maar binnen niet. Dus moet je ze heeeel hard roepen _/-\o_
Wij zijn echt altijd de enige met een pony die keihard loopt te hinniken!
En Ria, jij hebt het altijd over Punzel als formaatje ‘tank’, nou vergeleken met Sansa is Pandora dat ook echt, ben echt benieuwd om de zusjes eens naast elkaar te zien!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 08:57

Ja, dat moeten we echt ooit eens voor elkaar zien te krijgen !!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:08

Beaut mocht vandaag weer even mee op de foto. <3
Morgen gaat Beaut weer een ochtend naar bijscholing bij EK.
Afbeelding

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:23

Birgit: Fijn gereden, denk zelf dat het met weigeringen gewoon een kwestie is van kilometers maken. Hoop volgend jaar ook met Mallow wat ervaring op te kunnen gaan doen met het springen :)

Saams: Ook fijn gesprongen, zo leuk om te lezen dat ze het bij jullie zo goed oppakken.

Vorig weekend Mallow ook geschoren, alleen z'n lichaam. Hij was super braaf en was in iets meer dan een half uurtje klaar. De dagen erna was hij was explosief en heb ik ook voor het eerst zand mogen happen, maar momenteel is hij geloof ik wel een eind gewend aan z'n korte coupe ;)

Van het weekend nog wat herfstfoto's gemaakt voordat de blaadjes van de bomen vallen: [ITP] Mallow in herfststijl

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:55

Prachtig die foto’s Minka!!!

Hier gaat t gewoon lekker door met genieten van onze prachtige pony’s
Van de week een heerlijke les gereden met Melody. En zondag mag kleine blaze voor t eerst mee op cc een bb proefje rijden. Een paar x lekker mee om ervaring op te doen en volgend jaar als ze er klaar voor is rustig starten in de B.

Iemand in deze groep pas een connemara merrie veulen gekocht uit Ierland? Haar naam is Bally Blade op papier.