Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:29

oh leuk, welkom hier.. :D

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:41

Ze hadden hem al wiskey genoemd dat vond ik wel leuk dus dat heb ik maar zo gelaten.
Hij is als gezelschaps pony gekomen maar ik wil er graag op kunnen rijden en wilde hem eigenlijk gebruiken voor als mijn nichtje komt dat we samen een buitenritje kunnen maken.
Maar dat gaat denk ik nog wel even duren want hij is toch wel banger dan ik had gehoopt.
Maar ....maakt niet uit, thuis lukt het al om op hem te stappen en draven. Ook al vindt hij dat ook eeerg eng.
Ik heb de tijd en hij is zo lief <3 het is echt een kroelkip.
Daarom vind ik het ook erg leuk om te lezen dat jullie er ook gewoon op rijden en zelfs voor de kar willen gebruiken, super!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:55

Hey wat leuk Carol! Welkom bij de club :D

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 23:52

Welkom Carol en Whiskey :D

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 00:05

Kwita: Wat een super schattige foto van Smoky met jouw dochter <3
En wat fijn dat Skylar alweer wat is opgeknapt en dat het vertrouwen weer aan het groeien is!

Nikietje: Dat komt wel goed, geef Boots maar even de tijd. De ups en downs hoort erbij, ik heb dat nu nog steeds wel eens, en ik heb Pumbaa nu bijna 5 jaar. Ben het inderdaad met Belinda eens dat het beste is om naar de positieve kant te kijken, hoe moeilijk dat ook is. Even door zijn gedrag heen kijken (want het is 'gedrag' niet zijn karakter en op zijn gedrag kun jij een positieve invloed hebben).

Belinda: Nou ik vind jullie anders ook geweldig samen! Bedankt voor je compliment. Wat super goed dat je weer een buitenritje hebt kunnen maken, zo fijn!

Kim: Wow, wat is Indah alweer gegroeid, wat gaaf zeg! Wat fijn om hem dan zo als handpaard mee te kunnen nemen en dat hij al zo braaf is.

Pumbaa is nog steeds niet uit zijn wintervachtje, ook is hij veel te dik op het moment :') Dus hij moet ff op dieet en lekker veel bewegen. Ik ben laatst met de paardjes naar een andere omgeving gegaan, naar de rijbak van een vriendin met allemaal andere paarden, schaapjes etc. Pumbaa was subliem, hij was vanaf minuut 1 op mij gefocussed, echt kippenvel momentjes. Had het niet durven dromen dat het zo goed ging, het was ook nog eens een dag met veel regen en zelfs onweer en harde wind. Normaal gesproken is het dan echt een bommetje en al helemaal in een vreemde omgeving, maar het ging ontzettend goed en ik merk dat het vertrouwen al weer enorm gegroeid is.
Hier inmiddels de ontwikkelingen van de duo training, het is zooo moeilijk, maar ook zo ontzettend leuk :D

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:05

Welkom carol!

Wauw wat ben ik jaloers op jullie samenwerking zeg!
Echt heerlijk om te zien nadine!

Hier een zeer positieve knuffel week. , Lekker een weekje vrij, op vandaag na. Lesje grondwerk. Ging echt super en ondanks de traktoren naast de bak, de gillende merrie naast ons in de paddock en de losgebroken geit in onze bak, was hij voor zijn doen ontzettend gefocust.
Daarna kon hij weer heerlijk rennen in de wei. En kreeg hij zelfs de oude merrie uit de kudde racend de wei door!

Clown dat het is :+

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:02


kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:56

Ik vind ze wel dat geld waard, maar ga je als volwassene nog op een konik van 1.35?.
Als je mijn gewicht en lengte hebt zeker niet!
En als ze pittig is zou ik er ook geen jong kind <11 op zetten!
Dus dan moet haar toekomstig ruiter al heel wat les uren hebben gehad, en die ouders gaan liever voor een wat verder beleerd paard.
Dus een kleinere jong volwassene zou haar best aankunnen, maar een konik opleren doe je niet even...ze zijn heel slim en dat kan ook tegen je gebruikt worden...besef dat wel.
En wat is haar achtergrond?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:54

Ik ga mee met Kwita, ik vind een Konik helemaal niet zo geschikt voor een volwassenen, zeker niet een konik van dit formaat. Als ik kijk naar Kaiyo, daar hebben ook wel eens grotere volwassenen op gezeten (ik ben zelf vrij klein, 165, 57kg), maar erg gemakkelijk gaat 't niet. Daarbij is hij zelfs een stukje groter dan deze merrie, namelijk 1.43. Anderzijds inderdaad totaal niet geschikt voor kinderen/mensen met weinig ervaring qua karakter van de Konik.

Ik denk dat je zelf even goed moet nadenken waar je het dier voor wilt gebruiken. Ik lees ook in een ander topic dat je wat problemen ondervindt met het beleren van een shetlander. Ik zou persoonlijk dan eerder voor een stabiele ingereden pony gaan, waar je samen veel mee kan leren en over een aantal jaartjes als je meer ervaring hebt opgedaan je weer gaan focussen op een Konik :(:).

De prijs vind ik overigens heel netjes die gevraagd wordt, ik denk dat ze dat wel waard is. Ik vind haar overigens wel heel fors ogen, dacht eerst dat het een hengst was :').

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:09

Nadine:wat een goede samenwerking! Wouw kan ik nog veel van leren.

Een klein volwassene kan toch best op een konik? Ik denk nl dat ik best pas op wiskey en hij is denk ik ook maar 1.35, nou ben ik ook maar 1.60 dus... Maar een kind zou ik oom niet zo snel doen, of met goede begeleiding.
Wel een leuke merrie en zeker niet duur ( wel best dik)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:32

een klein volwassene van niet groter dan 1,65m past prima op een konik van 1,35m maar een grotere ruiter moet je niet willen en aangezien Klaas30 een man is ga ik er vanuit dat hij wel groter word dan dat.

De prijs is prima maar het is niet mijn type en inderdaad ook veel te dik en die gaat ook zeker geen 5cm meer groeien

klaas30

Berichten: 368
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Wezemaal, België

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:16

oei ik ben nu al 1.70m dat wordt dus geen voor mij :D

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:01

Voor diegene die Indah eens niet als stil leven willen bewonderen :o

Ik prensenteer u, mijn etterbakje :Y)

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:42

HAHAHA Kim, wat een etterbak! Lijkt Kaiyo wel maar dan nog 3x zo erg! Achter die kip aan ook... hilarisch :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:40

ohh heerlijk zeg :D die indah hij lijkt al zo groot wat is zijn stokmaat nu?

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:44

Ik kwam vorige week op 1,48 uit Kwita :)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:23

Indah lekker aan het klieren :D

vandaag voor het eerst weer een wedstrijd gereden sinds de zwangerschap. Mijn doel was lekker rustig aan doen ergens tussen de 9 en 10 km/u maar Wolf dacht daar anders over, die had de turbo aanstaan :P gefinisht met 12,14km/u ging echt lekker :)

en er liep nog een konik mee! Die zette grote ogen op toen ze Wolf zag en bleef maar naar haar hinniken 'familie!!'. Wolf was alleen totaal niet geïnteresseerd :')

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:58

Hahaha da's een goed begin weer Van! En wat leuk dat er nog een Konik mee rijd :)

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:08

foto's van gisteren :)
Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:30

Goed bezig Van....ik benijd je, leuk dat er nog n konik was.
Die indah dat is echt al n hele kerel met zijn stokmaat!

Skylar wordt nu echt heel anders, het is een echt heel rustig en aanhankelijk aan het worden.
Toch bijzonder hoor en dat allemaal door de hormonen, ineens is hij puber af!

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:47

Wauw ziet er heerlijk uit Van!
Genieten!


Heerlijk dat hij zo veranderd kwita! Echt leuk dat hij wat meer gaat kroelen enzo!

Vandaag is boots 2 geworden! Dat moest natuurlijk geviert worden met geknuffel en getut :D

En een grote enmer slobber!
Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:32

die laatste foto is zooo herkenbaar :D

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:16

Happy Birthday Boots! *\o/*

Leuke foto's weer Van. Wolf ziet er super goed uit!

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:06

Wauw heerlijk genieten Van! Hopelijk wordt Kaiyo ooit de 3e Konik die start, lijkt me echt geweldig leuk om in ieder geval een keer de kennismakingsklasse te starten. Eerst nog maar een hoop oefenen :Y) !

Nog gefeliciteerd met Boots!! Die laatste foto haha Y)(^) !

Kaiyo heeft vanaf morgen lekker 2,5 week vrij, ik ga vanwege familie omstandigheden naar Indonesië en nog even kort vakantie vieren in Singapore.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 23:13

Bedankt Nikietje en Carol!

Wow Lynn, super gave foto's *\o/* +:)+ Toppers!

Nog gefeliciteerd met Boots zn verjaardag Nikietje!

Haha, ik heb gelachen om het filmpje van Indah, Kim. Wat geweldig, lekker aan het klieren en de shet maar rennen :D