De Hackney

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mistral1209

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: zoetermeer

De Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:33

Er Zijn maar weinig mensen die echt geintreseert zijn de het ras De Hackney...men vind dat je er maar weinig mee kan...NOu ik zal eerlijk zijn want MEN heeft het FOUT Ik heb een 6 jarge Hackney van 1.65 m ze heet Mistral en ik heb haar al 1,5 jaar en wat doe ik met haar????? IK dressuur met haar ik spring 1.20m met haar en rij western in onze vrije tijd en ik ga haar beleren voor de kar...alleen heb ik nog niet genoeg geld voor een kar en tuig...maar dat komt wel..Mistral is een afstammelijng van een Cambridge Cole ze is echt een schat wilt wel voor je werken maaaaaar ze heeft een echt karakter wat je eerst moet zien door breken.....Wil je foto's zien of meer willen weten over haar of haar ras mail mij maar...Groetjes OK dan! *LOL*

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:50

He, ik vind hackneys wel cool. Vooral de kleine maat vind ik leuk. Ik heb zelf een tuigpaard, Cambridge Cole is zijn overgroot vader. Ik heb Cambridge trouwens diverse keren in het echt gezien bij Lauw.
1/2 zusje van mijn paard is ook een Cambridge. Mooi paardje.

Afbeelding
Cambride Cole

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:53

ik vind hun gang heel mooi. vooral voor de kar

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:57

Ik heb zelf vroeger een hackney gereden en uitgebracht in alle disciplines (dressuur, springen, SGW en aangespannen!). Dit was trouwens een kleine maat hackney. Tja, en verder ben ik helemaal verknocht aan dit ras. Ben geloof ik ook de enige hier die aangespannen wedstrijden rijdt met hackney's.

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:37

Ik vind Hackneys the best! Mijn opa heeft een grote maat gehad. Zo'n lief beest.

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:43

hallo!!!
ja ik heb zelf ook een hackney "Laila" foto's zijn in me profiel!!:))
en ik rijdt met ""Laila" ook wedstrijden gewoon oficeel bij de manege waar ik sta en ze kan egt goed lopen en ze kan ook wel voor de kar enz Knipoog

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:44

Leuk dat er dus nog wel een paar andere liefhebbers hier zijn. Ik heb een kleine hackney (zie profiel). Ik vind ze zeer veelzijdig: onder het zadel, voor de wagen, vrijheidsdressuur, springen, de mijn vind in elk geval alles leuk. Hoe meer publiek hoe beter hij zijn best doet: een showbink is het wel. Lachen
@ Neonlight: leuk dat je wedstrijden rijdt! Lijkt mij super leuk om te doen. Helaas geen vervoer (en geen verstand er van) dus het is er bij mij nooit van gekomen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:25

Haha, bij mij is het een uit de hand gelopen hobby! Dit jaar was het rustig, maar andere jaren hebben we zowel nationaal als regionaal gereden, dan hadden we gemiddeld 2 wedstrijden in de week door heel het land. Nu hebben we 1 pony op pensioen gezet, en een nieuwe jonge pony. Die is nog veels te gespannen op de wedstrijd, dus hebben we dit jaar alleen in de buurt, regionaal gereden. Lekker relaxed was dat!
Maar de wedstrijden zijn echt superleuk, heel gezellig. Iedereen kent elkaar en helpt elkaar, echt super gewoon. Worden ook gewoon pony's bij elkaar geleend, alles kan gewoon. Iedereen heeft een geweldig sportieve mentaliteit op die wedstrijden!