Engels Volbloed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:59

Dat ziet er al goed uit.
wat is het toch een knappe kerel Tong uitsteken
Fijn dat t zo goed met hem gaat.

Je kunt hem ook balkjes laten braven, maar ik denk niet dat dat al gaat icm met de pessoa,misschien wel zo aan de longe,of aan de dubbele longe.

Ps leuke foto die je had gepb't

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:18

He meid! Da's leuk dat ik weer wat van je hoor! Sinds dat Hercules is verhuisd gaat het al stukken beter. Het blijft alleen moeilijk om bij Hercules op te stijgen. Vandaag met hem wezen fietsen, jaja, voor de endurance training. Onbelast trainen in tempo en pezen harder maken.

Gaat het goed me je...pb????Nieuwsgierig!

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:35

Afbeelding

Wat kan dit beest heerlijk dressuren zeg.....hij zijn roeping misgelopen als ex-koerspaard Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Hercules op 24-05-04 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:38

Leuk verschil jongens:

Hercules december 2003:

Afbeelding

En hercules mei 2004:

Afbeelding

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:03

Afbeelding

Zijn er geen mensen meer met stoere verhalen van hun Engels Volbloed. Ben er juist erg nieuwsgierig naar..... Cool Knipoog

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:06

He die witte vlek op zijn neus is weg!!!
Jammer vond het wel mooi.

(jouw paardjes hebben gister van mij een stukje wortel gehad )

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:23

Die witte vlek is gebruind in de zon, haha...

Lief van je, maar het was toch niet om het goed te maken, of dat Imora heel duidelijk liet merken dat de wortels van haar waren haha Lachen. Ze kunnen nog wel eens opdringerig zijn Schijnheilig

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:19


Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:47

Ahhhhhh gatver, ik zie het ook helemaal gebeuren. Had je iemand in de buurt die je kon helpen? Als hij nu al rustig van de grond kan eten dan zit het hopelijk wel goed. Ik heb een keer eerder een dergelijk ongeval meegemaakt met het paard van een vriendin van mij. Op de A1, zag er heel erg uit, maar is wel goed gekomen. Gaat bij jou ook zo...zul je zien. Je kan er niets aan doen, het blijft altijd onverwachts.....

Hoe is het nu met Fellow?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:07

vanmorgen en vanmiddag leek t redlijk goed te gaan met hem naar omstandigheden, maar vanavond was hij niet zo goed.
Hij wil nauwelijks een stap verzetten en heeft duidelijk veel pijn.
Ik heb de DA gebeld en ik mocht hem nog wat pijnstiller geven, maar ik heb niet de indruk dat dat veel helpt.
De pijnstiller die de DA inspoot werkte veel beter.

Nu is t al een beetje moeilijke eter, maar nu wil hij helemaal niets....hij had de hele dag over zijn ontbijt gedaan en nu wilde hij niets meer.

Hij staat ook vaak te proberen om te strekken,zoals hij t smorgen's vaak doet, zo'n buiging..
Hij weet gewoon niet hoe hij moet gaan staan, arm dier.
Het rare is dat hij rechts de meeste zwelling en pijn heeft, maar vol op z'n rechterbeen staat en z 'n linkerbeen vaak ontlast.
Hij heeft iig geen koorts,dat valt dan ook weer mee.

Het typische is dat zijn oudste broer zo z n nek gebroken heeft (ook met uitladen en achterover vallen)
En z'n vader is met dekken achterovergeslagen en zo z'n schoft gebroken, bij hem is dat wel gelukkig goedgekomen...

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ie snel opknapt. Kan niet wachtten tot morgen als de DA komt.......

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:29

Ojee, kan ik me helemaal voorstellen dat zo'n schrikbeeld je totaal geen rust bezorgd. Dat ene paard had ook vanalles door het ongeluk, oogkas kapot en allemaal enge dingen. Dat zal ik je besparen, maar het is allemaal goed gekomen. Laat je het morgen weten? Hoe laat komt de DA?

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:39


thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:40

De DA komt tussen 9 en half 10.
Hij was de enigste Da die ik te pakken kreeg met een mobiel röntgenapparaat dat ook voor de schoft te gebruiken was. De andere zeiden dat ze alleen bij de benen foto's konden maken.
Zodra ik thuis ben en de uitslag heb laat ik het meteen weten.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:46

Ik wens je heel veel sterkte toe Thoroughbred, ik weet hoe het voelt om te moeten wachten tot morgen voor je meer weet.
Misschien kunnen we voor elkaar duimen en komt het allemaal goed.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:50

Jezus....Wat een pech hebben we toch...

Ik heb t zelfde als jou, ben op van de nerven....
Ben bang dat ik ook geen oog dicht doe vannacht.
Ik zal iig ook voor je duimen, laten we hopen dat t allemaal goed komt met onze paardjes.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:54

Ik hoop het ook meid ,ik word gek als het niet meer goedkomt met haar.
Ze betekent alles voor me na vele jaren ellende die ik achter de rug heb.
Ze is als mijn kind en zal alles doen om goed voor haar te zijn en te blijven.
Afgelopen nacht zat ik ook tot 4 uur nog op.....mijn gedachten kunnen nu nergens anders naar toe gaan als naar mijn paardje.
Ik hoop morgen in ieder geval in ons beiden gevallen iets positiefs te lezen of te kunnen melden.
Ik heb nu wat extra slaap medicatie ingenomen en ga proberen wat te rusten voor zover het lukt.
Ik hoop dat jij ook wat kan slapen, want dit alles is slopent!
Heel veel succes morgen en ik zal ook zeker aan je denken!!!

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:13

O jeetje....sterkte allemaal. Het is nu al 10.00 uur geweest en hoop dat het met jullie knollies allemaal goed is........ Ach gut

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:01

De dokter is geweest en heeft foto's gemaakt.
Hij was helaas niet positief.
Hij keek al moeilijk bij t zien van de schoft,en constateerde dan bij beweging van de hals, het bij de schoft kraakte.
Hij denkt dat t gebroken is.

Nu is t wachten tot hij belt,over wat er op de foto's te zien is.
Als t een simpele 'mooie' breuk is , is er niet veel aan de hand en kan dan gewoon genezen.
Is er een wervel afgebroken en t stuk zit ergens scheef,dan is het een heel ander verhaal.
Het zou operatief verwijderd moeten worden, maar omdat daar allemaal spieren, zenuwen en andere weefsels lopen maak je dus nog meer schade en is dat niet aan te raden. De kans is dan ook niet groot dat t goed komt.... Verdrietig
Ik hoop en bid dat dat niet t geval is.

Nu maar weer wachten op t telefoontje...... Nagelbijten / Gniffelen

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:27

Jezus meid!!!!!!! Wat erg..die arme Fellow....nu maar hopen dat het een mooie breuk is waardoor het allemaal gewoon kan genezen. Krijgt hij nu pijnstillers? Wat gebeurt er nu? Hoe lang moet je wachten.....tjeetje, het is dat ik met buikgriep op bed lig en niet in de buurt woon, anders was ik met hercules naar je toe gekomen om je op te vrolijken Ach gut

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:51

Hij heeft nu zware pijnstillers. Het is heel een heel gedoe om die te geven. eten doet ie niet en nu moet ik t poeder oplossen en met een spuit in de mond geven.
Met een wormenkuur vlieg je zowat al de hele stal met hem door en nu doet hij ook moeilijk,maar t is wel gelukt.

Hij mocht ook niet van de Da de stal uit en niet lopen, terwijl die andere kwakbol zei dat ik hem een beetje in beweging moest houden.

ik moet wachten op de uitslag van de foto's en dan weten we wat we eraan kunnen gaan doen.

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 14:38

Maar hoe lang duurt die uitslag van de foto's dan..uren, dagen...second opnion?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:24

De dokte belde net...
Het is erger dan we allemaal dachten...........
Het heeft t botkapsel van de schoft kapot, twee wervels gebroken, een derde helemaal gespleten.
Kans op herstel is minimaal ,operatie heeft weinig zin,aangezien de kans op herstel minimaal is. Zelfs niet om als eventueel als weidepaard door t leven te gaan.

Ik kon hem zo laten staat om te kijken of t na 2 mnd beter is,en elke dag pijnstillers te geven. Maar dat zag hij ook somber in.

Ga morgen de foto's bekijken maar ik heb eigenlijk voor mezelf al besloten dat ik hem geen 2 mnd met zoveel pijn laat staan om te zien of t wat wordt.

mijn arme lieve vent....dit heeft hij niet verdiend, wat is t leven toch vaak oneerlijk....kl#tezooi.....

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:37

poedersuiker poedersuiker K*U*T* dit betekent toch niet wat ik denk?.........

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:23

potverdomme meid, wat een vreselijk bericht! Huilen
Dit mag toch gewoon niet waar zijn!!!!
Het is zo raar, ik ken je niet, ken je paard niet, maar voel me zo bij je betrokken, waarschijnlijk omdat ik ook een EV heb die vandaag naar de kliniek moest en ik moest afwachten met angst en beven wat eruit zou komen.
Ik ga je daar hier nu niet mee lastig vallen, dat zet ik wel in het topic "Onassa naar de kliniek" mocht iemand het willen weten.
Ik zit hier gewoon te vloeken van onmacht .......
Meid......ik wou dat ik iets voor je kon betekenen Huilen
Het enige wat ik kan zeggen is, heel veel sterkte en mocht je behoefte hebben het van je af te tikken, doe het, je mag me ook altijd pb'en.
Ik leef enorm met je mee Ach gut

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 20:45

Oh, thoroughbred, dat is echt kl*te!!! En dan ook nog door zo iets knulligs gebeurd!!!
Heel erg veel sterkte!!!!!