en heeft al alles geprobeerd om niet te hoeven lopen. toen ik hem net had stond hij alleen maar stil.
toen ik hem daar overheen had, ging hij stijgeren.
bijvoorbeeld als ik aan het galoperen was ging hij stil staan en als ik hem been gaf om weer naar voren te gaan. ging hij recht de lucht in.
het ging een heeeele tijd goed en reed hem 6 dagen in de week. en 1 dag vrij.
maar ben 2 weken op vakantie geweest en hij heeft ook vakantie gehad. lekker op het land gestaan met zijn vriendje.
maar nu heeft hij dus iets nieuws ontdekt.
elke keer als hij er genoeg van heeft om nog te lopen, of als hij andere paarden niets ziet doen in de bak en hij moet lopen.
gaat hij eerst half in een spin en zakt langzaam door zijn benen.
en gaat langzaam helemaal plat op zijn zijkant liggen met zijn hals op de grond. wacht tot ik eraf ben, kijkt mij aan en staat weer op.
hij mankeert verder helemaal niets, dus dit is gewoon protest om niets te hoeven doen.
maar ik ben er echt niet blij mee. want vind het nogal gevaarlijk.
iemand idee-en hoe ik dit nou weer op kan lossen. ben echt einde raad! (of iemand met ervaringen met zoiets?)

.
)

Ze was daarvoor al furieus dat hij haar vrij pittig in de rondte aan het sturen was, want ik reed op dat moment (omdat ik niet beter kon en wist en het mijn eerste paard was) vooral recreatief en ze hoefde bij mij dus niet te werken.