[WN] Westernmanege in Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Westernmanege in Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:10

Ik zoek mensen die op een westernmanege in de provincie Zuid-Holland rijden en mij kunnen vertellen hoe het er is en of het een aanrader is om er te komen rijden. (Ik heb al in de FAQ gekeken, maar ik wil graag ervaringen van mensen horen.)

Ik heb geen eigen paard en zoek dus een manege om western lessen te nemen. Ik rij zelf al dertien jaar Engels (recreatief), maar heb het afgelopen jaar twee keer western gereden. Ik heb destijds een priveles genomen en dat was me erg goed bevallen. Daarna ben ik in een groepsles gegaan, maar dat vond ik toch niet prettig, gezien de instructrice dan veel minder tijd voor je heeft. Ik heb echt het idee dat ik opnieuw moet leren paardrijden, gezien Western zo anders is. Vandaar dat ik het graag op een goede manege wil leren, liefst ook met (niet al te dure) privelessen. Ik wil graag recreatief rijden, wedstrijden hoeft voor mij niet.

Ik woon zelf (tijdelijk) in de buurt van Rotterdam.
Wie weet er een goede en/of leuke manege in de buurt? Lachen
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 03-09-08 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Westernmanege in Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:11

Je zou het op Hippisch Centrum Krimpenerwaard kunnen proberen, daar hebben ze groepslessen western van degene waar ik toendertijd ook lessen van gehad heb Ja

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:37

Unwritten schreef:
Je zou het op Hippisch Centrum Krimpenerwaard kunnen proberen, daar hebben ze groepslessen western van degene waar ik toendertijd ook lessen van gehad heb Ja
Is dat een reguliere manege die daarbij ook western lessen geeft? Hebben ze daar ook speciaal opgeleide western paarden? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:43

Volgens mij is het een reguliere, je zou eventueel ook contact op kunnen nemen met de instructrice daar, (Rhaia hier op bokt)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:43

Voor zover ik weet lopen de paarden daar in verschillende 'soorten' lessen mee, er wordt wel gekeken naar geschiktheid.
Verder weet ik dat er in Bleiswijk en Den Haag stallen zitten waar ze lesgeven, ik weet alleen niet zeker of het echt maneges zijn.
Want wil je juist wel of juist niet met je eigen paard lessen??? En als je wat verder weg wilt reizen kan ik Jan Pieter Koopman aanbevelen, in Oud Gastel (net over Moerdijkbrug). Bij hem kun je zowel met eigen paard lessen als op paarden van hem. Hij geeft supergoed les (vind ik Haha! )

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:52

Barramundi schreef:
Voor zover ik weet lopen de paarden daar in verschillende 'soorten' lessen mee, er wordt wel gekeken naar geschiktheid.
Verder weet ik dat er in Bleiswijk en Den Haag stallen zitten waar ze lesgeven, ik weet alleen niet zeker of het echt maneges zijn.
Want wil je juist wel of juist niet met je eigen paard lessen??? En als je wat verder weg wilt reizen kan ik Jan Pieter Koopman aanbevelen, in Oud Gastel (net over Moerdijkbrug). Bij hem kun je zowel met eigen paard lessen als op paarden van hem. Hij geeft supergoed les (vind ik Haha! )
Ik heb geen eigen paard, dus vandaar dat ik een gelegenheid zoek met paarden waar ik op kan rijden Lachen
Oud Gastel vind ik een beetje te ver weg (60km!), zeker om wekelijks te lessen. Toch bedankt voor de tip Lachen

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:55

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:55

Ohw.... had het 'geen eigen paard' even over het hoofd gezien.... Bloos

Maar volgens mij hebben ze in Den Haag en Bleiswijk ook wel lespaarden hoor, zou je eens moeten navragen. Den Haag heet 'Madepolder' geloof ik en Bleiswijk weet ik zo 1,2,3 niet, staat hier wel een topic bij evenementen dat ze 12 okt weer een wedstrijd hebben, miss kun je daar meer info uithalen.

Succes!!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:01

Qaos schreef:
Oh wow, dat ziet er leuk en betaalbaar uit Lachen (Hier vragen ze 'maar' €30 per uur voor privéles!)
Het is ook nog eens 'in de buurt' (25km/half uur rijden).
Hier ga ik eens een kijkje nemen Lachen

Barramundi schreef:
Ohw.... had het 'geen eigen paard' even over het hoofd gezien.... Bloos

Maar volgens mij hebben ze in Den Haag en Bleiswijk ook wel lespaarden hoor, zou je eens moeten navragen. Den Haag heet 'Madepolder' geloof ik en Bleiswijk weet ik zo 1,2,3 niet, staat hier wel een topic bij evenementen dat ze 12 okt weer een wedstrijd hebben, miss kun je daar meer info uithalen.

Succes!!
Ja, in Bleiswijk is het The Triple B-riders, maar dat zit dus ook bij een manege vast (en niet een specifieke western manege). Volgens mij is de Madepolder wél een specifieke Western manege, dus daar ga ik maar eens een les nemen!
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 03-09-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:02

Gouda zit ook nog een stal geloof ik Ja

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:04

Klopt!! Was ik helemaal vergeten. Het heet Goudse Hout en ook daar hebben ze lespaarden. Volgens mij geeft Angelique Ferdinandus daar (onder andere) les.

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:04

Ik huurde vroeger nog wel eens paardjes bij Madepolder om buiten mee te rijden, ik vond het wel een leuke manege, lieve paardjes. Heb er ook een keer een les gereden en dat beviel me ook goed hoor.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:05

Barramundi schreef:
Klopt!! Was ik helemaal vergeten. Het heet Goudse Hout en ook daar hebben ze lespaarden. Volgens mij geeft Angelique Ferdinandus daar (onder andere) les.
Dat zit ook in de buurt (30km/half uur rijden) en ook redelijk betaalbaar. Wel jammer dat ze contributie vragen en een kwartaalkaart. Dat ontneemt me de mogelijkheid om wat flexibeler te zijn met lessen.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:06

Bleiswijk (HCRottemeren) is een manege. Ze hebben daar ook westernlessen met paarden die alleen voor de western gebruikt worden. Ik zou zeggen bel op en je wordt een hoop wijzer Knipoog

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:25

Peggy de Kraa in Voorschoten of Bleiswijk ( vraag Sarie eens hier op bokt Spirtoes Knipoog )

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:27

Hou er ook rekening mee dat je wrs 's avonds lest en richting gouda er dan file staat Knipoog Den Haag groot gedeelte zelfde verhaal.

Ik hoor wel goede verhalen over Madepolder.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:36

LovingTweety schreef:
Hou er ook rekening mee dat je wrs 's avonds lest en richting gouda er dan file staat Knipoog Den Haag groot gedeelte zelfde verhaal.

Ik hoor wel goede verhalen over Madepolder.
Ik woon net boven Rotterdam en kan gelukkig binnendoor rijden Cool (Alleen een klein stukje A4 is niet te vermijden, maar dat is het laatste stuk (zuid->noord) en volgens mij niet de filekant) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:38

Leuk topic, ik was met precies dezelfde zoektocht bezig en zelf ook bij Madepolder uitgekomen. Maar wie weet komen er nog meer tips Pling

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:40

suze_ schreef:
Leuk topic, ik was met precies dezelfde zoektocht bezig en zelf ook bij Madepolder uitgekomen. Maar wie weet komen er nog meer tips Pling
Rij je nu al ergens Western of ben je nog op zoek? Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:41

Den Haag zuid kan aaaaaardig vast staan vanwege alle vrachtwagens die naar het westland gaan Lachen Heb zelf voor mijn oude werk anderhalf jaar op de weg gezeten, dat schiet 's middags na half 5 compleet niet meer op. Ligt er natuurlijk wel aan hoelaat je gaat rijden, na 7 uur is het goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:42

nee ook nog op zoek Ja Haha!
vanaf het nieuwe jaar wil ik gaan lessen Lachen

maar ik kom bij Madepolder via A20/A13/A4 en das best uhmm filegevoelig Nagelbijten / Gniffelen

edit: wat eva zegt Ja

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:43

suze_ schreef:
nee ook nog op zoek Ja Haha!
vanaf het nieuwe jaar wil ik gaan lessen Lachen

maar ik kom bij Madepolder via A20/A13/A4 en das best uhmm filegevoelig Nagelbijten / Gniffelen

edit: wat eva zegt Ja

Ja weet niet veel maar weet wel wat over de wegen Knipoog

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:51

LovingTweety schreef:
Den Haag zuid kan aaaaaardig vast staan vanwege alle vrachtwagens die naar het westland gaan Lachen Heb zelf voor mijn oude werk anderhalf jaar op de weg gezeten, dat schiet 's middags na half 5 compleet niet meer op. Ligt er natuurlijk wel aan hoelaat je gaat rijden, na 7 uur is het goed te doen.
Ik ben om half vijf nog niet thuis uit mijn werk en als ik pech heb om zeven uur ook nog niet, dus dat komt wel goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:52

half 5 red ik ook niet nee
maar ik zou ook liever op zaterdag les hebben.
en dan liefst privé 1x in de 2 weken ofzo Lachen
groepslessen wil ik niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:57

Ik heb altijd western gereden op het Oude Hitland, daar vond ik zelf de lessen kwalitatief goed, heb er veel geleerd. Alleen tegen het einde werd het minder, toen werden ik en mn beste vriendin (wij reden vrij hoog) ingedeeld met degenen die net begonnen. Dat was voor mij ook een van de redenen om te stoppen. En later is de boel toen failliet ook gegaan..