Het was echt heel erg gaaf. Ik ben een grote liefhebber van barrel en reining en was nog nooit op een clinic geweest, dus ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten, maar aangezien ik vandaag toch vrij was en ik vandaag ook zowel barrel als reining kon zien, kon ik dit absoluut niet aan me voorbij laten gaan.
Toen ik aankwam, waren er ongeveer zes mensen in de bak. Er konden tien mensen aan de (overigens gratis!!) clinic meedoen, dus ik had er nog wel bij gekund, maar heb geen paard tot mijn beschikking, dus kwam ik om aan de kant te gaan kijken en wat dingetjes mee te pikken van wat Matteo zou vertellen.
Na eventjes gekeken te hebben, heb ik toch 'de stoute schoenen aangetrokken' en ben ik gaan vragen of er geen mogelijkheid was dat ik op een paard van CoBo mee zou doen aan de clinic. Dat was helemaal geen probleem. Nog geen vijf minuten nadat ik het gevraagd had, zat ik op de rug van een prachtige buckskin/paint (officieel denk ik een buckskin/tobiano/overo??? maar ben niet zo goed in al die kleuren). Ik rijd nog maar heeeeel kort western, heb ongeveer anderhalf jaar enkele lesjes gehad, maar niet echt noemenswaardig, dus ik vond het wel een overwinning van mezelf om dan toch maar mee te gaan doen..

Ik heb uiteindelijk ongeveer drie kwartier (volgens mijn vriend, ik had zelf het gevoel dat het maar tien minuutjes waren, maar het was dan ook supergaaf) 'privé-les' van Matteo gehad. Alleen basis hoor. Overgangen, zit etc. Maar wel ontzettend leerzaam voor me. Ik vond het echt geweldig leuk. En het paard (overigens een hengst... werd me na tien minuten rijden verteld..) was echt geweldig mooi. Toen ik aankwam in Stroe zag ik hem al staan en vertelde ik mijn vriend: "Als ik ooit een paard koop word het gegarandeerd zoéén of een grulla". En daar zat ik dan tientallen minuten later, op de rug van het paard!
En ik had niet eens aangegeven dat ik graag op hem wilde rijden.. hahaOok nog leuk om te vertellen: er reed een meisje in de bak op, ik meen, een paard van CoBo en Matteo legde haar uit hoe ze barrels moest rijden. Zij moest dat dus eerst in stap doen en dan langzaam het tempo opbouwen. Ze kreeg hem echter niet echt lekker op tempo en galop wilde het paardje al helemaal niet. De cirkels om de barrels maakte ze redelijk groot en het paard had er volgens mij niet zoveel zin in. Toen Matteo erop ging zitten echter wel. Het paard knalde meteen in galop, perfect met het hoofd naar beneden, en liep tot ongeveer vijf keer aan toe PERFECT de barrels. Geweldig om te zien. Machtig mooi... Dat paardje vond het volgens mij heerlijk. Wat eerst zo'n rustig paardje leek, veranderde in enkele seconden in een super'heet' paardje. Heel erg apart!!
Zoals jullie van me gewend zijn, ook weer een aantal foto's. De digitale camera was niet helemaal in z'n element en vindt het erg moeilijk om foto's te maken van objecten die bewegen, dus de paarden zijn soms een beetje wazig geworden. Maar het gaat om het idee, toch?

Wendy Schrievers

Matteo Bergamini

Het paardje die niet wilde

En toen mocht ik ook even mijn haren laten wapperen

Artistiek...

. Zal wel niet weinig kosten