[WN] paar goede tips voor teampenning?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

paar goede tips voor teampenning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:28

Ik heb volgende week een grote barrel race wedstrijd in Italie.
Nu heeft de organisatie bedacht om de barrel racers op te delen in teams
en een team penning te organiseren Koe Just for fun Koe en voor de
team spirit en onderlinge sfeer en voor onze barrel paardjes dat
ze een keertje iets anders te doen hebben op wedstrijd Hyper!
Best een leuk idee vind ik alleen heb ik nog nooit team penning gedaan.
Ik heb wel eens met koeien gewerkt en team penning gekeken
dus ik denk ook wel dat het beetje zal lukken maar omdat het
toch in wedstrijd form is wil ik er natuurlijk wel voor gaan met mijn
team Haha! Dus daarom Vork Tips graag voor een snelle teampenning Lachen

piggeljay

Re: paar goede tips voor teampenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:20

vooral rustig aan doen als je de kudden in gaat .
van de mond van je paard afblijven, leer eerst maar eens je paard te sturen in de kudde zonder hoofdstel en als je dat allemaal kunt... ga dan eens denken aan teampennen.
dan wordt teampennen misschien ook eens leuk om naar te kijken voor het publiek, want teampennen is niet het spelletje dat ik veel ruiters er van zie maken waarin alles is toegestaan en het paard rijden zelf in wordt vergeten. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:26

Oeh ik weet niet of ik het enthousiasme van TS deel. Als ik al zie hoe teampenning er regelmatig aan toegaat met mensen die het regelmatig doen, dan hou ik m'n hart vast wat er gebeurt als een stelletje onervaren fanatiekelingen het gaat proberen...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:30

de meeste ruiters die meedoen hebben al vaker teampenning gedaan, alleen ik nog niet.
Ik heb al wel eens cutting les gehad en ik denk ook niet dat ik degene ben die de kudde in ga
Dat zal wel een van de meer ervarenen team penners doen Lachen maar ik wil eigenlijk graag tips hoe het beste de strategie aan te pakken Lachen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:33

Sonja schreef:
Oeh ik weet niet of ik het enthousiasme van TS deel. Als ik al zie hoe teampenning er regelmatig aan toegaat met mensen die het regelmatig doen, dan hou ik m'n hart vast wat er gebeurt als een stelletje onervaren fanatiekelingen het gaat proberen...

Ben je al vaker in Italie geweest dan ? Ik vind de team penners daar best goed rijden.
Bijna iedere barrel wedstrijd is ook team penning erbij dus ga ik altijd even kijken maar ziet er altijd wel goed uit wat ik tot nu toe heb gezien

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:38

Ik heb net gehoord dat ik bij Diego Dominica in t team zit, die was 3e op de Italian Cup. Krijg van te voren nog een paar lessen dus zal wel lukken denk ik Lachen
In ieder geval bedankt voor de positieve reakties Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:41

goed vasthouden zou ik zeggen Haha!
ik heb het 1 keer mogen proberen en ik stond echt met open mond te kijken naar hoe wendbaar die paarden zijn; ik het de teugels losgegooit en me goed vastgehouden; paard wist precies wat en hoe en ik wou hem niet storen
heel veel plezier iig

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:10

trickrider89 schreef:
Ik heb net gehoord dat ik bij Diego Dominica in t team zit, die was 3e op de Italian Cup. Krijg van te voren nog een paar lessen dus zal wel lukken denk ik Lachen
In ieder geval bedankt voor de positieve reakties Haha!

Hey Wen,

Das gaaf om een keer te doen en zeker om bij zo 1 in team te zitten Haha!

specialA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:00

trickrider89 schreef:
Sonja schreef:

Ben je al vaker in Italie geweest dan ? Ik vind de team penners daar best goed rijden.
Bijna iedere barrel wedstrijd is ook team penning erbij dus ga ik altijd even kijken maar ziet er altijd wel goed uit wat ik tot nu toe heb gezien

hoezo goed rijden??om te zien wel maar weet je ook hoe ze hun paarden behandelen?echt vreselijk,op het WK in brunssum zijn ze er om gedequed....

specialA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:03

trickrider89 schreef:
Ik heb volgende week een grote barrel race wedstrijd in Italie.
Nu heeft de organisatie bedacht om de barrel racers op te delen in teams
en een team penning te organiseren Koe Just for fun Koe en voor de
team spirit en onderlinge sfeer en voor onze barrel paardjes dat
ze een keertje iets anders te doen hebben op wedstrijd Hyper!
Best een leuk idee vind ik alleen heb ik nog nooit team penning gedaan.
Ik heb wel eens met koeien gewerkt en team penning gekeken
dus ik denk ook wel dat het beetje zal lukken maar omdat het
toch in wedstrijd form is wil ik er natuurlijk wel voor gaan met mijn
team Haha! Dus daarom Vork Tips graag voor een snelle teampenning Lachen

dat is niet zomaar uit te leggen,ik heb het 8 jaar geleden vaak gedaan en ben net weer begonnen,paard en ruiter moeten volledig op elkaar in gespeelt zijn en dan heb je nog de verschillende soorten koeien waar je rekening mee moet houden,je hebt verschillende types waardoor je moet anticiperen en weten hoe je moet rijden.....en dan nog honderd en 1 dingen....

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:10

ach er is overal wel wat om op aan te merken.
die ik ken die dit doen en dan niet op hoog niveau want hier in Tsjechie moeten die mensen nog geld verdienen met vee en het paard.

zijn heel rustig en lopen niks te trekken en te plukken of te schoppen, die boeren moeten zich vasthouden en meegaan met het paardje, paard doet alles zelf.

ik doe zelf recreatief drijven bij stieren daar kan je idd maar beter alleen zijn dan met zijn alle. ook hier mag ik van mijn trainer niet zelf rijden. ik moet het paard alles laten doen, ik heb het ook bitloos gedaan.En heb daarmee een trend gezet in Tsjechie.

en ben van plan als onze paardjes hier zijn dat ik cutting en evt in de toekomst teampenning waarneer ik partners gevonden heb! ( trickrider) het bitloos wil doen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:20

specialA schreef:
hoezo goed rijden??om te zien wel maar weet je ook hoe ze hun paarden behandelen?echt vreselijk,op het WK in brunssum zijn ze er om gedequed....

Ik heb de Italianen ook bezig gezien op de 'gewone' EK in Kreuth.... Ze staan er om bekend.
Daar wordt je alleen maar heel erg droevig van. Die zien hun paarden denk ik al als salami terwijl ze nog leven. Verdrietig

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 21:19

storrum schreef:
specialA schreef:

Ik heb de Italianen ook bezig gezien op de 'gewone' EK in Kreuth.... Ze staan er om bekend.
Daar wordt je alleen maar heel erg droevig van. Die zien hun paarden denk ik al als salami terwijl ze nog leven. Verdrietig

Daarom rijden ze zeker op de grote wedstrijden zoals de Derby (Salone Del Cavello EK) in Italie de Nederlanders zand voor de ogen? De Cowhorse werd gewonnen door de Italianen. Net zoals de Barrel Race en de andere snelheidsonderdelen. De enige die de Italianen kunnen bij houden zijn de Duitsers die samen met de Italianen de Reining domineerde, maar die zijn zeker ook niet goed voor de paarden Duivel Ik geloof als je niet goed bent voor paarden zijn ze ook niet goed voor jou. Om te winnen op zo´n niveau moet jij en je paard alles geven en heeft een dier wat plezier heeft in zn werk wel duidelijk meer kans te winnen.

Ik heb een lange tijd in Italie getraind en gewoond en de Italianen die ik ken zijn wel goed voor de paarden. Misschien wel beter als de Nederlanders. Misschien zijn er 1 of 2 uitzonderingen maar die zie je in NL ook!

Om naar mijn eigen tak van de sport terug te gaan (hier heb ik meer ervaring in en kan ik beter een oordeel over treffen) In de barrel race in Italie ken ik verschillende Quarter Horses van rond de 15 jaar en zelfs ouder die al jaren aan de top meelopen, dit kan alleen als je goed bent voor een paard anders gaat dit niet (ik ken trouwens in NL geen QH van over de 15 die aan t EK mee doet maar die kan er goed wel zijn?) Pole benders die zonder bit op hoog niveau starten en winnen. Zelfs de president van de barrel organisatie heeft van een paar jaar terug op t EK de finale gehaald met een Criollo die hij zonder hoofdstel reed. Maar ja.. dit zal allemaal wel zijn omdat de Italianen niet goed zijn voor hun paarden Vork

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:13

piggeljay schreef:
vooral rustig aan doen als je de kudden in gaat .
van de mond van je paard afblijven, leer eerst maar eens je paard te sturen in de kudde zonder hoofdstel en als je dat allemaal kunt... ga dan eens denken aan teampennen.
dan wordt teampennen misschien ook eens leuk om naar te kijken voor het publiek, want teampennen is niet het spelletje dat ik veel ruiters er van zie maken waarin alles is toegestaan en het paard rijden zelf in wordt vergeten. Huilen
Helemaal mee eens! En als je het toch gaat doen: doe dan alsjeblieft een 'snaffle' in en géén 'shanks', want echt: door de adrenaline stroom in je lichaam vergeet je hoe je moet rijden en voordat je het weet staat je paard met z'n mond wagenwijd open naar de hemel te kiekeloeren.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 23:26

ik ben een barrel racer ...ik rijd niet met shanks Haha!

edit; en ook niet met sporen Knipoog

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:35

Goed zo! OK dan!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:47

specialA schreef:

Ik vond een aantal andere teams al verschrikkelijk om te zien (eerste keer dat ik teampenning wedstrijd mee maakte, het WK Brunssum dus). Toen kwamen die Italianen, bah verschrikkelijk. Echt niet om aan te zien.

Maak er iets leuks van, blijf lief voor je paardje, dan komt het helemaal goed met jullie Pling

specialA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:12

wel mooi die foto's in je profile en leuk wat je doet....

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 14:35

thanks Lachen Ik dacht ook bij mezelf als ik bizons kan drijven dan zullen die paar kalfjes toch niet zoveel problemen opleveren Haha!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:44

Klinkt een beetje als "ik ga een keer reinen, geef me wat tips". Ben zelf serieus aan het teampennen en train dit iedere maand 1 1/2 uur. Het spelletje en de samenwerking met de anderen (taken uitvoeren en snel kunnen wisselen van taak) en het lezen van de koeien en de kudde kost gewoon tijd en training. Zou het lekker relaxed aan doen en er vooral veel van genieten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 16:59

iedere maand 1 1/2 uur vind ik niet zoveel. Dat train ik denk ik een week voor de wedstrijd in teampenning per dag als voorbereiding op ´dit spelletje´ Vorig jaar was ik zeker iedere dag (7 mnd lang) 2 uur met de bizons en longhorns bezig dus t lezen gaat al aardig maar ik heb alleen geen ervaring met teampenning daarin tegen genoeg ervaring met andere snelheidsspelen. Ik heb om tips gevraagd omdat ik dacht dat er misschien wel zinvol advies uit zou kunnen komen. Als iemand mij zou vragen om tips voor de barrel race en degene heeft al een goede basis dan zou ik aanraden goede ruime pockets te rijden en te kijken waar je heen gaat en niet naar de barrels. Zulke tips zou ik wat mee kunnen. Gelukkig heb ik van mn Italiaanse vrienden al begrepen dat ik duidelijke taken krijg en als ik die volg dat het allemaal wel lukt. Ik hoef niet de kudde in te rijden en met snelheid heb ik al ervaring dus zal wel los lopen Cool

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 06:36

specialA schreef:

hoezo goed rijden??om te zien wel maar weet je ook hoe ze hun paarden behandelen?echt vreselijk,op het WK in brunssum zijn ze er om gedequed....[/quote]

Ja dat heb ik ook gezien, paard werd gewoon afgeranselt, omdat italiaantje ontevreden was over zijn eigen prestaties, dus voor een man over 200 kreeg dat arme paard het er even goed van langs, en dan de ring inkomen voor de prijsuitreiking....