Oudjes?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Oudjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 14:20

hey allemaal

ik ben nog niet zo lang begonnen met westernrijden. ik heb n verzorgpaard (quarter) van 19 jaar. best n oudje dus. alleen kan ik wel heel veel van haar leren. ook met het engels rijden was ik begonnen opn oudje. zijn er meer mensen die zo begonnen zijn? of zijn er mensen die het raar vinden dat je op zo'n oldie rijdt? als ze nl aan mij vragen hoe oud leo is en ik zeg 19, dan kijken ze me soms heel raar aan en dan gaat het van : o, leuk. xou graag willen weten wat jullie hier van denken.

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:33

Nou niets mis mee toch met een 19 jarige. Bonfire is ook 19 en toont nog lang niet bejaard. Je kunt er inderdaad een hoop van leren als je dingen van je paard wil aannemen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:58

Dat een paard oud is maakt soms helemaal niks uit... want sommige oudjes zijn nog heel fit, maar niet allemaal.
Peer gedraagt zich wel best oud... maar kan heel hard crossen...Haha!

it must be love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:37

Soms kun je juist van een ouder paard verrekte veel leren!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:08

19 jaar is toch niet zo oud? Bij ons op stal staan 3 oude heren die zich nog veulens voelen. De tuiger van 24 jaar wordt nog bijna dagelijks bereden en aan z'n temperament is niet af te zien dat ie al een kwart eeuw meegaat.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:42

Ik heb mijn merrie in april 2001 gekocht. Ze was toen 15 en een ex-lespaard. Ik wist van toeten nog blazen (nu soms nog niet Haha! ) en zij was mijn eerste paard. Deze wijze dame heeft me al zoveel geleerd en ze is nog lang niet klaar met me! Geniet van de ervaring en de trucendoos van zo'n "oudje"; ze zijn het meer dan dubbel en dwars (ja, dat is ze ook) waard!!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:14

Missy is nu 17 en ondanks dat ze qua gezondheid regelmatig wat 'sukkelt' kan ze op een goeie dag nog aardig de hei onveilig maken Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:53

19 oud Verward
denk erom nu effe dimmen he Knipoog Haha!

nee geintje, 19 is niet oud. en je kunt heel veel van een niet zo jong paard leren Schijnheilig

ik heb zelf een van 17, en niemand die die leefdtijd aan haar afziet. men denk in het algemeen dat ze een jaar of 5 is, dus ik zou zeggen niets van aantrekken en geniet van je leermeester.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:15

19 Jaar is een mooie leeftijd. Ik heb twee paarden waarvan de oudste 19 jaar is. De andere is 5 jaar. Ik kan je zeggen dat ik best blij ben om nog zo's "oudje" op stal te hebben staan. Als ik eens lekker rustig naar het bos wil neem die oudste. Hiervan weet ik wat ze doet en kunnen wij beide heerlijk relaxen. Bij die jonge moet ik maar afwachten wat ze gaat doen. Als je een wat ouder paard koopt als eerst, kun je rustig aan leren wat het is om een paard te hebben. Als je dan denkt het gaat wel kun je nog altijd een jongere kopen. Maar onze ouwe gaat bij ons pas weg als het helemaal niet meer gaat. En ik hoop dat dit nog jaaaaaaaaaaaaren gaat duren.

MissHobje

Berichten: 21
Geregistreerd: 02-06-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:27

Mijn verzorgpaardje... is 21.. over 4 maandjes alweer 22 Knipoog .. enne nog mega snel.... en zeeeeeeeeeer ondeugend..
Gedraagt zich nogal als jonge hengst Haha! dus leeftijd doet er echt niet toe.. t'is maar net hoe het paardje zich voelt!!

*Tijd voor iets nieuws *

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:32

hey miss hobje...................je wordt steeds bloter Verward Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers