Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, ik ga met het verhaal van DD mee.
XoNo schreef:Splash: die LIJKEN overbouwd, maar zijn het niet!
Ik zou NOOIT een overbouwd paard kopen. Ik heb in Amerika ook een overbouwd paard 'getraind' en dat was toch een heel stuk moeilijker om die op hetzelfde niveau te krijgen als een vergelijkbaar paard die niet overbouwd is.

Splash schreef:En hoeveel mensen hebben de kijk erop om te zien of een paard overbouwd is of dat het spieren zijn?? Hoeveel mensen 'kicken' niet op een stevige kont?? Hoeveel mensen denken c.q. laten zich wijs maken dat het bij het ras hoort c.q. dat het nodig is voor bepaalde wedstrijdonderdelen...Dat bedoelde ik ook. Door de spieropbouw in de achterhand lijken ze vaak overbouwd!
cissy schreef:vippie, no offense maar een quarter is nou eenmaal anders gebouwd dan een fjord
DubbelDun schreef:Splash schreef:En hoeveel mensen hebben de kijk erop om te zien of een paard overbouwd is of dat het spieren zijn?? Hoeveel mensen 'kicken' niet op een stevige kont?? Hoeveel mensen denken c.q. laten zich wijs maken dat het bij het ras hoort c.q. dat het nodig is voor bepaalde wedstrijdonderdelen...Dat bedoelde ik ook. Door de spieropbouw in de achterhand lijken ze vaak overbouwd!
XoNo schreef:DD: precies, je moet ze naar de achterhand rijden, met een overbouwd paard wordt dat gewoon veel moeilijker. Daarom zou ik inderdaad nooit een overbouwd paard kopen
Splash: sorry, dan is het goed

Splash schreef:Bijna iedere quarter is overbouwd. Dat komt niet door de bouw maar vooral door de spieren van de achterhand!
simodi schreef:XoNo schreef:DD: precies, je moet ze naar de achterhand rijden, met een overbouwd paard wordt dat gewoon veel moeilijker. Daarom zou ik inderdaad nooit een overbouwd paard kopen
Splash: sorry, dan is het goed
Volgens mij rijd je juist naar de voorhand, namelijk van achteren naar voren! De kracht moet van achteren komen, dus eerst moet de achterhand aan het lopen komen.