[WN] Leuk outdoor trailpad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaunos

Leuk outdoor trailpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:08

Het ultieme trailpad?

Afbeelding

Ik kon het niet laten om dit ruiterpad eens op de foto te zetten.
Het is een van de weinige ruiterpad-bordjes die ik hier in de buurt ken, maar het pad is volgens mij alleen geschikt voor de ultieme trailfanaat met een superbehendig paard. Na deze trap (die in het echt overigens steiler is dan hij op deze foto lijkt) wordt het pad heel smal met aan de ene kant prikkeldraad en aan de andere kant bos. Als persoon kun je net onder de takken doorlopen, dus te paard moet je echt plat gaan liggen. Als dat geen trail is, dan weet ik het niet meer Haha!
De eerste keer dat ik er langskwam dacht ik eigenlijk dat het bordje verkeerd stond, maar aan de andere kant van het pad waar je weer op een breed zandpad komt staat ook zo'n bordje richting dit pad Verward

Sassy4barrel

Re: Leuk outdoor trailpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:40

Haha! Het is wel een uitdaging

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:03

Waar is dit pad? Lijkt me wel wat, alleen vind het prikkeldraad iets minder....

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:08

Zeg, als men geen ruiters in het bos wil hebben dan kunnen ze t ook gewoon zeggen hoor... Tong uitsteken

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 08:14

Haha, het pad is in Meerssen, vlakbij Maastricht. Je bent van harte welkom *LOL* En een uitdaging is het zeker!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:17

Ik zie het probleem niet zo, een paard kan hier prima mee overweg zolang het niet blind is of slechter ter been.
Alleen met het prikkeldraad zou ik ook moeite hebben.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:28

Ik zie het probleem eigenlijk ook niet, ziet er geinig uit Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:27

Lijkt me leuk om eens te gaan rijden, maar ja... tis voor mij niet echt om de hoek.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:26

Lijkt mij ook wel een uitdaging omdat met mijn paard te doen Ja

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:44

Nou het prikkeldraad hoort dus ook bij de deal...
En dan kan ik dus heel goed begrijpen dat dit niet zo'n geweldige opzet is voor een ruiterpad. Gewoon een stijl stukje is geen probleem, maar om een draadwond te riskeren..., Nee dank je!

Maar ieder is natuurlijk vrij om dat risico te nemen of niet...

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:03

kijk, dat is eens wat anders! lijtk mij wel leuk, maar ik ben dan ook gek op trail en dan zo'n pad in de natuur tegenkomen is wel op en top trail vind ik haha
Maar een beetje ongewoon is het wel. snap dat het niet een normaal ruiterpad is zo.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:31

Ziet eruit als een echte uitdaging! Ik heb al heel wat rare ruiterpaden gezien, deze kan zeker in dat lijstje. Alleen die prikkeldraad dan weer. Zijn ze (de ruiterpadenmakers) nou echt niet slimmer dan dat?

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:05

Is wel wat voor mijn trec training.Daar komt in de ptv ook weleens een trap in voor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:15

Dit zou mijn paard geweldig vinden. Haha!

Ik vind alleen het prikkeldraad minder geweldig.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:25

Leuk lijkt het me. Haha! Bergop zie ik er geen probleem in. Bergaf vrees ik dat mijn haf er anders over denkt. Clown

Prikkeldraad naast smalle ruiterpaden is een typisch duits/zuid limburgs verschijnsel, lijkt het wel. Hier in omgeving Aken / Kerkrade / Vaals / ... kom ik het vaker tegen. Boos! Erg leuk is het als je dan een tegenligger tegenkomt. Verdrietig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:30

Bij onze oude stal is er zo´n trim-je-fit-pad met ook zo´n trap. Wij galoppeerde die zelfs omhoog Lachen .
Dat er prikkeldraad zit is natuurlijk minder Scheve mond . Als je daar vaker rijdt, zou ik gewoon een keer een snoeischaar voor al die takken en een een tangetje meenemen om dat prikkeldraad weg te knippen Knipoog .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:34

Canis schreef:
Nou het prikkeldraad hoort dus ook bij de deal...
En dan kan ik dus heel goed begrijpen dat dit niet zo'n geweldige opzet is voor een ruiterpad. Gewoon een stijl stukje is geen probleem, maar om een draadwond te riskeren..., Nee dank je!

Maar ieder is natuurlijk vrij om dat risico te nemen of niet...

Sorry, als mensen daar niet bekend zijn, hoe moeten ze dan weten dat er aan het eind prikkeldraad komt?

Wat Sterre al aangaf, gewoon wegknippen. Of een keertje een berichtje naar de gemeente (of valt het onderhoud van de ruiterpaarden onder een andere instantie?)

En een briefje aan een paardentijdschrift lijkt me hier ook wel op zijn plaats. Al is het maar om duidelijk te maken dat de planners van de ruiterpaden soms ook niet weten waar ze mee bezig zijn.
Die trap op zich moet het probleem niet zijn.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:00

Dat prikkeldraad mogen ze houden, maar dat ruiterpad vind ik helemaal geweldig!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:30

Pad ziet er zo leuk uit, maar "ultieme trailfanaat" hoef je daar toch niet voor te zijn? Jammer dat het zo ver weg is, dat maakt de kans dat ik het ooit tegenkom vrij klein Tong uitsteken
Dat smal met prikkeldraad is inderdaad echt gevaarlijk, ik zou zeker bij de bosbeheerder aankloppen of dat niet anders kan.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:40

Hee dat pad ken ik. We kwamen er vroeger geregeld met de paardjes, inderdaad vrij steil en bergaf was wel even slikken. Zou het nu waarschijnlijk bergaf niet zo durven met mijn dirkje, maar vroeger met de pony's was geen probleem. En dan lekker eten bij de nachtegaal (ligt dat er ook nog?)

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 06:13

Jaja, de nachtegaal is er ook nog steeds, met stands langs het terras waar je je paard even neer kunt zetten. Kan me voorstellen dat het pad vroeger wat breder was en met een kleinere pony zijn de laaghangende takken ook niet zozeer een probleem. Met name bergaf lijkt het pad me echt lastig. En ook 's winters of als het nat is, is het echt niet te doen, want dan is de bodem spiegelglad. Wat de prikkeldraad betreft: die zit langs een wei, dus ik vrees dat de gemeente daar niks aan kan doen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 06:22

kautos, je hebt gelijk hoor, het is ook echt een rotpad. Vroeger was het volgens mij even erg, zo te zien op de foto. Maar toen was ik jonger en dacht niet zo over dingen na Cool Tegenwoordig zou ik het echt alleen met een betrouwbaar paardjes durven (eh, en met de ogen dicht Haha! )
Waar rij jij western in Meerssen? (ik zit ongeveer met de auto ongeveer 20 minuten van je af, vlak bij een westernstal)

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 06:27

Ik heb de paarden aan huis staan en rij ofwel op de manege hier in het dorp in de bak ofwel bij rijvereniging in Houthem die sinds kort een eigen buitenbak heeft. Les heb ik hier van Krista Rehorst en 1x per maand ga ik naar Wendy van Osch. Bij welke westernstal zit jij in de buurt?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:12

wat een leuk pad, spatter ziet daar de lol wel van in!

enige nadeel is inderdaad het prikkeldraad
ik zou een snoeischaar meenemen om richting bos en omhoog wat ruimte te scheppen