Foto's western movement Eersel 12-01-2003 deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:17

Wie heeft het over het dier op zijn kop geven?
Dan heb je het hier toch over een andere ervaring want dat is in Eersel niet gebeurd!
Ik ga altijd uit van het feit dat iedereen zijn best doet. Ik ben niet achterdochtig aangelegd. Misschien ziet het er bij jou ook wel heel krampachtig uit als jij denkt dat je je paard niet opzadelt met jou spanning. Het was een gezellige dag en ik hoop dat iedereen volgende keer weer mee doet.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 13:19

Ik geef toe dat ik ook altijd erg gespannen ben voor wedstrijden en dergelijke en natuurlijk voelt het paard dat en werkt dat niet bepaald positief voor het paard. Het paard wordt daardoor ook sneller gespannen en een fout is dan sneller gemaakt. Ik durf zelf eigenlijk geen kritiek op de mensen op de foto's te geven, omdat ik mezelf nog lang niet op zo'n wedstrijd zie verschijnen, gewoon omdat ik het een grote en enge stap vind en ik weet dat ik altijd zenuwachtig ben. Vandaar dat ik toch zeker bewondering heb voor de ruiters van die dag in Eersel. Ik weet bijna zeker dat, wanneer de spanning minder wordt, het paard ook ontspannender gaat lopen en betere stops gaat maken. Kijk maar naar dat laatste meisje. Zij had een jasje aan waar op stond dat ze mee had gedaan aan de kampioenschappen. Dutch Team nog-wat. (Sorry ik ben erg slecht in het onthouden van dat soort dingen). Dan zou je toch verwachten dat ze de sterren van de hemel zou rijden. Ook zij maakte (slordigheids)foutjes. Waarom? Omdat zij natuurlijk ook zenuwachtig was. Zeker niet onterecht

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:46

een foto is een moment opname,
en die staan nu dus op bokt, vaak zonder toestemming van de ruiter.
deze foto's ,of moment opnames, geven de ruiter wel een stempel. en dat vind ik jammer.

een aantal heb ik regelmatig zien rijden, ook degene waarbij nu de monden opstaan, maar bij deze ruiters heb ik het dus ook vaak wel mooi gezien.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 14:07

Jos schreef:
vaak zonder toestemming van de ruiter.


Wanneer één van de ruiters aan zou geven dat hij/zij deze foto's niet online wil hebben, dan zal ik deze meteen verwijderen. Ik kon alleen moeilijk naar iedere ruiter toe stappen en vragen of ik de foto('s) die ik van hem/haar gemaakt had, op het forum 'bokt' mocht zetten. Dat klinkt dan net alsof we over de foto's en de ruiters gaan discussieren. Ik wilde alleen de foto's plaatsen omdat me het leuk leek om anderen, die niet naar Eersel waren geweest, een indruk te geven van de wedstrijd. Maar als deze indruk ten onrechte negatief is, dan zal ik de foto's verwijderen als mij dat gevraagd wordt. Misschien dat SugarMiss het mij dan wel aangeeft. Ik wil er namelijk niet schuldig aan zijn een ruiter een minder goed imago te hebben gegeven. Dat is namelijk echt niet mijn bedoeling. De ene ruiter ziet een 'publicatie' van een foto van hem of haar als een eer, de ander ziet het liever niet. Ik heb deze foto's met een digitale camera gemaakt en daarvan is de sluitertijd erg lang. Het duurt dus lang voordat de foto's gemaakt zijn en dan moet ik maar zien wat het resultaat is. Het kan dus zijn dat het paard nét op het moment dat mijn toestel flitste, zijn hoofd opwierp. Ik denk dat dat het nadeel van fotografie is. Ik zal er alleen voortaan wel beter op letten welke foto's ik wel en niet plaats, want ik zit niet te wachten op boze reacties. Ik wilde alleen een impressie geven van de wedstrijd en het voor mijn gevoel hoge niveau, maar als deze fotoserie de indruk wekt dat ik wil benadrukken hoe het niveau me tegenviel, dan kan ik het beter verwijderen....

anoniemmetje
Berichten: 12
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:09

Ik heb toch wel bewondering voor deze mensen, als ik aan het trainen ben met m'n paard gaat alles super, mooie stops (met hoofd omlaag, en geen mond open! *LOL* ) etc. maar een wedstijd... ik denk dat dat een ramp zou worden met mijn zenuwen en dat ik alles fout zou doen wat fout zou kunnen gaan!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:16

ik heb geen probleem met die foto' s hoor. Bloos
en het is ook geen boze reaktie, zo ben ik niet

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:41

hoi bertus en anderen,

jammer bertus,dat je zo aangebrand reageerde.

het was niet mijn bedoeling om hier een vervelend onderwerp van te maken.Het was bedoeld als opbouwende kritiek en mijn eigen vraag:waar ligt dit nu aan?Ik heb nu wel wat geleerd.

nogmaals,ik doe dit OP EEN WEDSTRIJD niet beter!Ook ik zou sterven van de zenuwen.Ik zou zou het een eer vinden om met mijn foto hier te verschijnen,zelfs als het mondje open staat!

Misschien een leuk idee voor een nieuwe topic???
Op wat voor manier bedwing je je zenuwen,hoe doe je dit,wat voor technieken gebruik je hiervoor!

Ook een idee voor een nieuwe topic:Hoe corrigeer je het paard tijdens de stop als z'n hoofd omhoog gaat en later zelfs z'n mond open gaat???

groetjes,jj

DubbelFun

Berichten: 88828
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:06

jessiejanes schreef:
Misschien een leuk idee voor een nieuwe topic???
Op wat voor manier bedwing je je zenuwen,hoe doe je dit,wat voor technieken gebruik je hiervoor!

Ook een idee voor een nieuwe topic:Hoe corrigeer je het paard tijdens de stop als z'n hoofd omhoog gaat en later zelfs z'n mond open gaat???

groetjes,jj


Zo te zien 2 nieuwe en zeer interessante onderwerpen voor WN.
Be my guest Haha!

Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:11

Kijk eens aan Haha!
Dat wou ik effe horen!
Ik heb nog nooit meegedaan in Eersel maar als ik dat een keer doe en iemand is zo lief (Gera, echt tof hoor die plaatjes op bokt, ik was blijverast!) om die plaatjes te plaatsen dan ben ik trots!
En dan is het niet leuk als mensen ongevraagd commentaar leveren terwijl ze er niet bij waren en de achtergrond van het betreffende paard of ruiter niet weten!
Gera: volgende keer weer zulke leuke foto's plaatsen hoor!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:54

Ik denk dat je toch ergens moet beginnen.
Ik heb het gemerkt met clinics. Mijn paard is op vreemde locaties al gelijk in de stress, ze scheurt door de bak alsof ze denkt dat we dan eerder klaar zijn en weer naar huis kunnen. Ikzelf ben ook erg gespannen door al dat gedoe. Maar ik wil wel door gaan, want ik steek er wat van op. Dat zal zeker zo zijn als je wedstrijden gaat rijden. Je moet meestal (helaas) een stuk rijden, vreemde stal, vreemde bak en dan ook nog eens lawaai en gekke mensen langs de bakrand. Dat er dan zulke dingen mis gaan, is niet te vermijden. Je kan niet verwachten dat wat thuis zo goed gaat, vlekkeloos zal gaan in een totaal andere situatie. Je moet ook de kans krijgen samen ervaring op te doen.

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:20

Bertus schreef:
En dan is het niet leuk als mensen ongevraagd commentaar leveren terwijl ze er niet bij waren en de achtergrond van het betreffende paard of ruiter niet weten!


Ja, wat kan je nu verwachten als je op een FORUM bent? dat mensen hun mening geven! Ongevraagd!
Maar ik geef je wel gelijk: het zijn meestal dezelfde die negatief aan komen mutsen over 'het niet op de goede manier rijden bij een wedstrijd', maar als je bij een wedstrijd of clinic eens rondkijkt wie er tussen het publiek zit, zie je ze er nooit tussen zitten!
Beste stuurlui staat schijnbaar nog steeds aan wal...

Mijn mening is dan ook nog steeds: Ben je er niet geweest of heb je het niet zien gebeuren: Hou dan je mond! Extreme duivel

DubbelFun

Berichten: 88828
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:08

Dolore schreef:
Mijn mening is dan ook nog steeds: Ben je er niet geweest of heb je het niet zien gebeuren: Hou dan je mond! Extreme duivel

Dan zou het hier héél erg stil worden.
Gelukkig leven we in een vrij land waar het recht op meningsuiting bestaat. Een mooi goed waar we trots op zouden moeten zijn.
Verder is het vaak niet dát er een mening wordt gegeven, maar de manier waarop. Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:39

tuuuuurlijk mag iedereen commentaar geven!
Daarom doe ik dat ook Knipoog
Maar soms is het ook leuk om de positieve kant van iets uit te lichten ipv ieder keer hetzelfde commentaar te geven.
Ik ben iig blij met de nieuwe topics die hieruit zijn ontstaan.
Op die manier komen we tenminste verder en leren we ervan.

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:43

Nou Sugarmiss, dan heb je me verkeerd begrepen.
Ik vindt het goed dat er commentaar gegeven wordt over de foto's (want daar gaat dit topic over), maar er zijn mensen die er meteen CONCLUSIES aan hangen over HOE er gereden wordt, terwijl ze het niet 'live' hebben gezien, en dat vindt ik dan super-irri!
En dan zeg ik: eerst zien, DAN pas oordelen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:43

Bertus schreef:
Eersel is echt een wedstrijd waar je voor het eerst uitkomt.


Toch gek dat ik dan allemaal mensen op de foto's zie die ik wel vaker op wedstrijden heb zien starten Knipoog
Maar ik snap wat je bedoelt, en ben het opzich wel met je eens! Maar ik vind wel dat iedereen ten alle tijde een mening moet kunnen uiten, of die nou positief of negatief is. Heb respect voor elkaars mening, negeer het, of leer er van.

Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:09

XoNo"]
[quote="Bertus schreef:
Eersel is echt een wedstrijd waar je voor het eerst uitkomt.


Toch gek dat ik dan allemaal mensen op de foto's zie die ik wel vaker op wedstrijden heb zien starten Knipoog
Maar ik snap wat je bedoelt, en ben het opzich wel met je eens! Maar ik vind wel dat iedereen ten alle tijde een mening moet kunnen uiten, of die nou positief of negatief is. Heb respect voor elkaars mening, negeer het, of leer er van.
[/quote]

Ik vind het ook niet eerlijk dat Peter Simons mee deed. Hij is veel te goed voor het nivo van die wedstrijd. Ook al had hij een jong paard meegenomen.
Hij is uiteraard ook 1e geworden.....
(wel mooi om te zien lopen zeg.... Tong uitsteken )

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 18:13

Dolores schreef:
Ja, wat kan je nu verwachten als je op een FORUM bent? dat mensen hun mening geven! Ongevraagd!


Okay westernruiters... ik ben nu benieuwd of het op prijs wordt gesteld als ik de volgende keer weer foto's plaats of dat ik het beter achterwege kan laten. Het kost mij namelijk ook wel wat werk en als we er alleen geze*k over krijgen, dan kan ik het beter niet meer doen.

Ik vond alleen dat ik het moest doen omdat ik de ontzettend irritante gewoonte heb om de hele dag foto's te schieten van wat dan ook en die foto's die belanden dan in een doos (in dit geval op de harde schijf of op een cd'tje) en daar doe ik vervolgens niets meer mee. Als ik ze hier plaats, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik nog een beetje nuttig bezig ben geweest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:15

gera schreef:
ik ben nu benieuwd of het op prijs wordt gesteld als ik de volgende keer weer foto's plaats of dat ik het beter achterwege kan laten.


Neeeeeeeeeeee niet stoppen met foto's plaatsen, da's hartstikke leerzaam om tezien, ook al zijn het momentopnames.....

Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:17

zeker plaatsen!
Veel te leuk hoor!!!!!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:19

Heej gera,
Ik vind het juist heel leuk dat ze erop staan!
Als iedereen dat nou deed dan hadden we altijd een mooi verslag op Bokt van alles waar je niet naar toe kan!
En deze discussie is toch allen maar goed!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 18:20

Bertus schreef:
Gera: volgende keer weer zulke leuke foto's plaatsen hoor!


Voor jou doe ik het Knipoog
Eens even kijken of anderen het ook op prijs stellen.

Natuurlijk is het niet gemakkelijk om je mond te houden als je die foto's ziet en dingen ziet waar je niet helemaal achter staat, maar aan de andere kant ben ik het wel met Bertus eens dat je eigenlijk de hele proef in het echt moet hebben gezien en er dus bij hebt moeten zijn wil je kritiek leveren. Mijn foto's zijn soms misschien gewoon een beetje op een ongelukkig moment gemaakt en ik wil niet dat op grond van mijn foto's bepaalde ruiters afgekraakt/bekritiseerd worden.
Maar misschien kan ik binnenkort de camera wel meenemen en dan filmjes maken. NOG leuker dan foto's en dan krijgen we allemaal een beter beeld..

Ik heb er nu eigenlijk al zin in!! Wanneer is de volgende wedstrijd? Cool

Ik wil trouwens aanstaande maandag waarschijnlijk wel naar Stroe gaan voor de barrelrace clinic. Ik zal in ieder geval mijn fototoestel meenemen en als het mogelijk is dan kan ik misschien ook de camera meenemen... Zou wel heel erg leuk zijn en dan kan ik het later ook allemaal nog eens in alle rust bekijken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 18:23

Okay, ik ga gewoon door!! Ik hoor het al! Tong uitsteken

Over een paar daagjes dus misschien weer een foto-impressie van een aantal westernruiters! Lachen

Het is trouwens ook misschien wel leuk als ik een keer een gewoon verslag plaats (evt. naast de foto's). Van Eersel was het alleen niet zo handig, omdat ik daar alleen de open reining heb gezien en dan ga ik ook zo uitgebreid schrijven, wil ik er uberhaupt nog iets uit kunnen halen. Maar als ik een keer een hele dag op een wedstrijd rond'zwerf' dan zal ik ook mijn journalistieke talenten een keer de kans geven haha

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:45

hoi gera,

Vooral ermee doorgaan.Uiteindelijk is het alleen leerzaam ook als er wordt gezegd:"maar zo hoort het niet".Mijn opmerking was niet bedoeld om te stangen.Ik weet tenslotte helemaal niet wie deze ruiters zijn.We hebben toch allemaal wel rijfoto's thuis,waar je je voor schaamt hoe het weer uitziet of hoe je erop zit.Ik wel,tenminste. Bloos Haha!

Bertus
Berichten: 19
Geregistreerd: 20-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:59

jessiejanes:
Het was ook niet persoonlijk bedoeld naar jou. Maar sosm wordt er hier zo snel geoordeeld over dingen en dat vind ik soms wel zonde. Eersel is gewoon een hele leuke gezellige wedstrijd en ik ga bijna altijd kijken. Ik heb nooit dingen gezien die niet door de beugel kunnen, en dat is op andere wedstrijden wel eens anders.... vandaar
en bedankt voor het plaatsen van de nieuwe topics!
Ik volg ze op de voet...

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:09

gera schreef:

Natuurlijk is het niet gemakkelijk om je mond te houden als je die foto's ziet en dingen ziet waar je niet helemaal achter staat, maar aan de andere kant ben ik het wel met Bertus eens dat je eigenlijk de hele proef in het echt moet hebben gezien en er dus bij hebt moeten zijn wil je kritiek leveren.


En dat bedoel ik!
Het is altijd zo gemakkelijk om maar meteen een stempel op iemands rijgedrag te drukken n.a.v. een foto. En hoe vaak ik niet zie/lees dat er , nadat er iemand foto's heeft geplaatst, accuut negatief commentaar wordt geleverd, daar kan je dan zooo moe van worden! Gaaaap

Dus nogmaals:
Ben je er niet geweest of heb je het niet zien gebeuren: Hou dan je mond!
(en dan heb ik het natuurlijk over het rijgedrag)

Ik vind de foto's heel leuk om te zien, vooral blijven plaatsen hoor! Top!