[WN] Balans na 2 jaar western rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarcR

Balans na 2 jaar western rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:57

Toen mijn dochter twee jaar geleden kenbaar maakte dat ze, na 8 jaar engels rijden, wou overschakelen naar “western” rijden was dit het begin van een ontdekkingstocht.
Gelukkig bestaat er nu internet om te beginnen aan zo een tocht : zoeken van info,
adressen, datums, trainers, verkoop paard, zoeken ander paard, enz.
Na enkele kennismakings trainingen en bezoeken aan wedstrijden wist ze het :
dit is het , mijn dochter drukte het zo uit : “dit voelt als thuis komen”.
De volgende stap was het kiezen van een trainer en dan begon een tocht met vallen en opstaan maar met steeds een positieve evolutie. Vooral de aankoop van een jonge paint merrie vorig jaar, het laten opleren van haar en het nu verder trainen van haar door mijn dochter en haar trainster geeft veel voldoening.
Naast het puur technische rijden hebben we beiden veeeeel bijgeleerd over paarden en alles daar rond, van “mensen met een paard” zijn we begonnen aan de weg naar “paardenmensen” en dat geeft een ongelofelijk goed gevoel en een ander inzicht in onze “engelse” voorgeschiedenis.
Ook op menselijk gebied is de omgang met de mensen uit de western wereld een verademing. Ze zijn meestal even cool als hun paarden, steeds bereid om te helpen
en te steunen.
Nu bijna twee jaar later kunnen we een balans maken :
1. Het was een drastische en zware stap maar we beklagen hem niet.
2. We gaan verder en zien wel hoever en waar we uitkomen.
3. Het is spijtig dat zoveel “engelse” ruiters zo negatief staat tov ons,
we zijn zelfs onze huurweide verloren na onze overstap.

Winddancer

Re: Balans na 2 jaar western rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:01

Jullie huurweide alleen maar daarom verloren Bloos! ????
Super dat het jullie zo goed bevalt trouwens Haha! !

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:02

Wat raar dat jullie je huurweide hebben verloren door een overstap..
Dat vindt ik toch echt niet kunnen.
Mijn mening is dat ieder het zelf moet weten de 1 vindt western fijn en de ander engels...
Wat fijn dat het nu goed gaat Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:05

Ik kan er helemaal inkomen! Ik ben ook erg positief na de overgang van Engels naar western, ik zou niet meer anders willen! Maar ik kom idd ook een hoop onbegrip tegen en soms merk ik dat ik ook minder begrip toon naar engelse ruiters Knipoog (tenminste de ruk-en-pluk ruiters) Wel belachelijk dat jullie de weide zijn kwijtgeraakt? Erg bizar...

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:40

Als dit al een reden was om weg te moeten bij jullie huurweide, is het het ook nooit waard geweest. Welkom thuis! Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:43

ieder zijn eigen smaak toch Haha! sommige mensen houden van springen anderen vinden western weer leuk, verschil moet er zijn toch Pling!
wel raar dat je de huurweide kwijt bent geraakt.. maar zoals koetjes al zij, is het het ook nooit waard geweest

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:46

Wat een beperkte horizon van de verhuurders van de weide! Maar fijn dat jullie geen berouw hebben van de overstap. Dat gevoel van thuis komen hebben er meer gehad, en het aantal mensen die dat ook zo voelt groeit gestaag!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:13

Ontzettend leuk : Een balans
Ik denk dat jullie een goede overstap hebben gemaakt
en gelukkig zijn niet alle dressuur ruiters zo!

Het meeste zit hem ook in hoe het Western word neergezet.
Bij ons op stal beginnen ze nu ook te zien dat er in de basis weinig verschil zit
en dat sommige tips en truuks ook voor een dressuur ruiter handig kan zijn.
Maar ook andersom Pling

Mijn les, sta open voor anderen , dan staan zij ook open voor jou.

Maar om me aan te sluiten bij een van mijn voorgangers
Welkom thuis

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:12

echt belachelijk van uw wijde! verder hoop ik dat jullie nog vele jaren plezier zullen hebben van deze kant van de sport

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:49

Ik ben nu inmiddels 13 jaar geleden overgestapt en nooit spijt van gehad Lachen

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:32

Inderdaad: WELKOM THUIS!!!!! Haha! OK dan!

De weg naar een fijn te rijden Westernpaard is lang, heel lang, maar elk stapje in de goede richting smaakt naar meer, tenminste, dat is mijn bescheiden mening Ja
De wedstrijden voelen mij inderdaad ook altijd aan als een warm bad; gewoon gezellig, iedereen kletst met elkaar en wenst elkaar succes, men leeft met je mee als het naatje ging en is blij voor je als je een lintje hebt, ongeacht welke kleur. Dat heb ik in mijn dressuurtijd nog echt nooit meegemaakt

Weet je, we zijn jaren geleden overgestapt naar het Western en toen ook, door omstandigheden, naar een andere manege verhuisd, overigens als goede vrienden uit elkaar gegaan hoor, maar er werd wel wat besmuikt gelachen Lips are sealed , zo van: pffff, 30 jaren dressuur gereden en zeker niet onverdienstelijk, nou gaan ze Cowboy spelen, wat bezielen die mensen Gestoord

Nu, bijna 8 jaar later, wordt ik uitgenodigd om met mn meissie naar die manege te komen om een demonstratie Trail te rijden, omdat er veel dressuurruiters zijn die dat óók eens willen doen, want het lijkt ze zo leuk en het is zo goed voor de afwisseling Pling Cool

Snap jij het nog Haha! Haha!

Hoe dan ook: Nog heel veel plezier gewenst, je komt er wel! Pling

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:11

fijn hé, thuis te komen Pling

voor mij was dat 15 jaar geleden het geval en ik heb nooit meer iets anders gewild!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:19

Leuk dat de overstap zo'n succes is geweest, maar dat kan ook niet anders Haha!

Ikzelf ben nu 5 jaar geleden overgestapt op western rijden. Wat ik allemaal al niet geleerd heb! Niet alleen rijkunstig maar ook over het psyche van het paard. Grondwerk daar had ik nog nooit van gehoord. Nageeflijk? Nog nooit van gehoord, laat staan dat ik ooit geleerd had deftig te sturen! Neen, ik heb ook alleen maar positieve ervaringen over mijn beslissing western te gaan rijden. En ik denk wel de meeste mensen!

Inderdaad, tijdens een tocht met spelletjes, georganiseerd door engelse ruiters, gaan ze ineens een trailparcours inlassen! Nou, wij met die westernknollen hebben eens laten zien hoe dat moest Knipoog . Ikzelf heb nooit echt negatieve commentaren gehad over m'n overstap, maar ja, een pak mensen in de buurt beginnen stilaan met westernrijden. Wie had dat 10 jaar geleden gedacht?