Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ramona_T schreef:Toen ik begon met western rijden was ik 16.
Ramona_T schreef:Maar al vanaf het begin heb ik wedtrijd doeleinde.
Maar zal ik daar ooit goed genoeg voor zijn of kan ik beter weer dresuur gaan rijden?
Ramona_T schreef:Zal ik ooit leeren western rijden?
Ramona_T schreef:En daar komt nog bij dat ik over 4 jaar mijn rijkunsten op het CAH zal moeten toonen en afhankelijk daarvan word ik wel of niet aangenomen.
Ramona_T schreef:(In de les vind ik het wel leuk maar ik voel me dan zong nietsnut

Romkabouter schreef:Groepsles is nooit zo goed als priveles. Les je met je eigen paard?

Jus_dOrange schreef:Jij hebt dus les van dezelfde instructrice als ik. Als jij de indruk geeft dat je zowel zin hebt om hogerop te komen als het aan kan om wat harder te werken om hogerop te komen heb je aan haar zeker een goede instructrice. Ik krijg dus het idee dat jij of de indruk geeft dat 't je niet zoveel kan schelen zolang je maar op een paard zit of dat ze het idee heeft dat je het niet aan kan. Dan moet je dat ook gewoon zeggen tegen haar. Ik rij ook bij haar in groepslessen op lespaarden en ik heb nooit het idee dat ik de kans krijg om dom te hobbelen in de les. Ik denk dat als jij dat gevoel heeft dat zij dan het idee van jou heeft dat je het niet aankan of niet wilt, dan moet jij dat zelf gaan veranderen en gewoon op haar af stappen.

Ramona_T schreef:Ik rij nu ik denk een half jaar western.
Hiervoor heb ik dresuur gereden en even gesprongen.
Het dresuur rijden ging goed en ik pikte het snel op ik had ook heele goede les (M2)
Maar western rijden is meer mijn ding.
De laatste tijd zit ik echter te twijfelen.
Toen ik begon met western rijden was ik 16.
Maar al vanaf het begin heb ik wedtrijd doeleinde.
Maar zal ik daar ooit goed genoeg voor zijn of kan ik beter weer dresuur gaan rijden?
Ik ben niet iemand die zomaar een wedstrijd gaat doen mijn eerste dresuur wedstrijd reed ik toen ik 4 jaar reed en netjes kon schouderbinnenwaartsen enz.
Dus nu vraag ik me af moet ik niet weer dresuur gaan rijden?
Zal ik ooit leeren western rijden?
En daar komt nog bij dat ik over 4 jaar mijn rijkunsten op het CAH zal moeten toonen en afhankelijk daarvan word ik wel of niet aangenomen.En school is nou eenmaal belangrijk.
Dus red ik het om het in 4 jaar te leeren of kan ik beter maar weer dresuur gaan rijen?
Wat denken jullie?
(Ik twijfel niet over wat ik graag wil want dat is het western rijden maar ik wil niet iets doebn waar ik geen hout van kan)
(In de les vind ik het wel leuk maar ik voel me dan zong nietsnut met dresuuren deed ik het altijd goed en stonden die kleine penny kindjes altijd te kijken en te vragen of het niet moeilijk was en nu kan ik niks nu zet ik mezelf gewoon een uur per week vrijwillig voor schut)
Jus_dOrange schreef:Ik rij er sinds 2005. Ze geeft zeer zeker streng les als ze weet dat jij het aankan en wil, dus mijn gok is dat ze het idee heeft gekregen dat jij het niet aan kan of gewoonweg recreatief wilt rijden.

Romkabouter schreef:Alles staat of valt met je eigen inzet en doorzettingsvermogen, niet met je talent.
Jus_dOrange schreef:Ik rij tegenwoordig 1x weeks bij haar in een groepsles (soms zijn er 3 mensen, maar dat kunnen er ook 8 zijn). Ik krijg het idee dat jij in een groep rijdt waar de ambities verder niet zo hoog zijn. Ik heb ook een behoorlijke periode privelessen gereden bij haar en daar krijg je al helemaal geen seconde kans op rondhobbelen. Als ik jou was zou ik gewoon kenbaar maken dat je graag de sport in wilt en dat jij het idee hebt dat je dat ook aankan.
Citaat:Ramona_T schreef:
Toen ik begon met western rijden was ik 16
was. Reed al wel 100 jaar dressuur
, Dat zal dan wel nooooit meer wat worden.