[WN] manen netjes in staartjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

manen netjes in staartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:04

Ik wil bij mijn fjordenbeest haar manen laten groeien. Ondertussen wil ik wel redelijk netjes op de wedstrijden verschijnen. Nu had ik bedacht dan in haar manen een heleboel kleine straatjes te maken zoals je ziet bij pleasuren en halter paarden. Nu heb ik twee probleempjes

De straatjes blijevn naar opzij wijzen i.p.v naar beneden. Maar ik heb nog een vliegendeken met hals even kijken of ik deze als een soort sleazy kan gebuiken om de boel naar benden wijzend te krijgn.

Daarnaast moet je wel of juist geen haarverzachter gebruiken?

Er blijven een heleboel pluishaartjes uitsteken. Kan je die met gel ofzo bij de rest plakkeen of knippen jullie deze af?

XoNo

Re: manen netjes in staartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:43

Ja, Fjordenmanen zijn toch wat harder en stekeliger dan dat van een Amerikaans gefokt paard bijvoorbeeld Haha!

Of je moet de staartjes wat langer houden, of inderdaad na het staartjes maken volspuiten met haarlak en ze dan strak tegen de hals plakken en houden met bijvoorbeeld een sleazy. Of het dan blijft zitten, das even uitproberen denk ik.

Pluishaartjes kun je verwijderen, ik plakte het met mijn paint tegen de rest van de manen aan met wax. Pas wel op, wax vangt stof en houdt het vast, bij witte manen zie je er niet veel van, maar zwarte manen worden grijs, dus misschien dat je toch iets van gel kunt gebruiken, of gewoon afknippen.

Haarverzachter is niet zo makkelijk met staartjes maken, ik heb speciaal spul uit Amerika die de manen stugger maakt, zodat het maken van de staartjes en het blijven zitten van de elastiekjes makkelijker gaat.

Succes Lachen

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:54

Ben bang dat die mooie staartjes niet gaat lukken bij een fjord ze hebben te dikke stugge manen daarvoor.
Waarom houd je het niet netjes in de traditionele fjordenboog dat vind ik bij een fjord het netste staan ziet er altijd zo verzorgd uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:36

Ik heb die afweging ook gemaakt met mijn fjord, maar het was niet haalbaar. Het zijn teveel, te dikke en te stugge manen om netjes in staartjes te kunnen doen zonder dat het mallotig alle kanten op gaat staan. (bij Mileen tenminste)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:27

Als je dat wilt doen en je paard heeft zijn manen netjes naar 1 kant kan je aan de onderkant een stuk wegscheren Knipoog Op die manier heb je de manen een stuk minder dik en niemand ziet het.. Wel regelmatig bijwerken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:31

Dan gaan ze helemáál opzij staan Knipoog Dan krijg je die stugge fjordenmanen dus écht niet meer netjes plat.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:34

Hmz bij mij werkte dat wel Tong uitsteken Maargoed weet ook niet hoe lang de manen van die fjord zijn Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:34

Staartjes zijn alleen maar netjes als je ze dan ook kort knipt. (vind ik)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:36

dat klopt vind ik ook Knipoog En kort komt de fjorden coupe weer te voorschijn dus dan ist praktisch onmogelijk Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:39

Klopt, helpt geen sleezy of gel of wat dan ook aan. Daarom heeft Mileen dus zelfs op d'r ouwe dag nog altijd een strakke boog Lachen

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:42

En Laukje n dikke bos andrelon haar Tong uitsteken

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 18:08

Afgelopen winter heeft mijn fjord ook lang manen gehad en het duurde heel lang voor het echt ging hangen. Haar moeder heeft een boett deken aan (en lang manen) en door de deken gaan die veel sneller naar een kant hangen.
Waarom ik de fjordenmanen wil laten groeien? Omdat ik alles zo natuurlijk mogenlijk wil doen en een fjord van nature niet met genripte manen geboren is. Mijn Paardje heeft een enorme lange voorpluk en ik hoop dat haar manen uiteindelijk ook zo lang worden. Ik vindt het erg stoer staan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:11

Waarom doe je geen vlechtjes? Dan wel onderhands vlechten want dan valt de vlecht meer naar de hals.
@ Spikers: Mijn fjord heeft ook lange manen en ik vind dat dus vele malen stoerder en mooier staan. Plus het feit dat zo'n rotboog verschrikkelijk veel tijd en handigheid vereist.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:19

Misschien kan je de vlechtjes aan 2 kanten van de manenkam maken? Dan heb je in iedergeval een dunnere vlecht. Ik denk dat je met onderhands vlechten idd wel wat berijkt, misschien dat ze dan wat minder opzij gaan wijzen. Zoals al is gezegd denk ik dat je geen manenspray moet gebruiken die de maken zachter en dus gladder maakt ondat de vlechten dan minder goed blijven zitten. Succes!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 07:56

IndianLady schreef:
Waarom doe je geen vlechtjes? Dan wel onderhands vlechten want dan valt de vlecht meer naar de hals.
@ Spikers: Mijn fjord heeft ook lange manen en ik vind dat dus vele malen stoerder en mooier staan. Plus het feit dat zo'n rotboog verschrikkelijk veel tijd en handigheid vereist.

Ja dat is een kwestie van meningverschil, gewoon maandelijks knippen dan krijg je vanzelf wel de routine hoe de boog eruit moet zien want dat verschilt per fjord ook.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:15

Ik moest de mijne elke 2 weken doen. Hij heeft zo'n verschrikkelijke bos met haar. Ik heb daar gewoon het geduld niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:06

Nagelbijten / Gniffelen De mijne heeft een idioot dikke manenkam en het kost me echt niet meer dan 5 minuten per 2 weken Knipoog Kwestie van handigheid, goede schaar, en bijhouden.