Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar zolang mensen het er voor betalen.... 
Uriah schreef:je ziet zelfs veulens veulens ,neem nou bv een hengst veulen van een hengst die goed resultaten haalt in NL , voor zo'n veulen vragen ze rustig 4500 euro terwijl je een hengst veulen van bv een fries van ouders met allerlei predikaten nog voor geen 1500 euro kwijt kunt.
misschien ben ik een beetje off topic maar ik ben wel heel benieuwd wat anderen daar nou over denken....
DubbelDun schreef:Hoe oud, welke mate van training ??
)
Uriah schreef:mijn ervaring is vwb de prijs dat mensen wel een mega bedrag vragen ,maar bij interesse je toch wel met een leuk goed paard thuis komt voor een redelijke prijs.

DubbelDun schreef:Je snapt niet dat er nog zoveel stallen veulens fokken
) Uriah schreef:een goede qh dekhengst kost in NL plus minus1000 een goede friese hengst kost ook plus minus 1000 euro, en dan heb je ook nog de kwpn'rs natuurlijk.
men neme een top gefokte friese hengst veulen en een top gefokte qh , verschil in prijs ..... een duizendje of 3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
qh zie je steeds meer in nl ,het is in mijn ogen geen klein groepje ,en je kunt er ook in duitsland en belgie voor terecht.
@seppe ik heb zelf 1 keer een quarter gekocht,maar heb in mn omgeving vaak gezien dat mensen pittige bedragen vragen ,maar dat deze paarden uiteindelijk ook voor minder weg gaan, denk dan aan 1000 euro minder dan de vraag prijs.
5000 euro voor een leuk gefokte volwassen en rijklare qh vind ik te begrijpen ,maar 4500 a 5000 euro voor een veulen van dezelfde kwaliteit ,dat snap ik niet ! en vaak is het nog zo dat deze veulens aangeboden worden door de hengsten houder zelf.
@splash, er zijn zoveel paarden niet van nederlandse bodem , ik zal eens kijken wat bv een leuk arabier veulen kost hier in nederland.