Paint Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:30

Nou ik zie meer pleasure quarters hoor, en de pleasure paints vind ik er gewoon niet uitzien anyways ik zag het tussen de western topics dus ik ging even kijken. Ik zei nou super leuk! Maar ik ben toch meer fan van de quarters:) en dan krijg ik vragen van ja wat is het verschil dan he? Dus ik geef mijn antwoord en dan krijg ik daar gezeik op.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:50

Dat komt omdat de informatie die je vertelt echt helemaal nergens op slaat. En misschien zie je wel meer pleasure quarters omdat je op een pleasure stal staat ;-)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:42

Als ik je dan zeg dat mijn merrie in Amerika (succesvol!) in de pleasure heeft gelopen en de vader van mijn nu jaarling n pleasure paint is dan ga je dat gezien haar bouw en zijn bouw niet eens geloven want die zijn beide niet gebouwd als n pleasure paint ;)

Jaarling paint hengst
Afbeelding

Nogmaals mijn zwarte pareltje
Afbeelding


Trailpark is ideaal! Vooral als je wat grondwerk wil doen :)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:19

Weet je dat de informatie zegt helemaal nergens op slaat, ik zie idd meer pleasure quarters omdat ik meer in de quarters zit zoals het ek in Kreuth. Europaint heb ik een keer gekeken live op mijn computer, en wat zag dat er slecht uit! Echt Jezus je kan gewoon niet zeggen dat dat wat was. En dat betekent niet dat paints geen pleasure kunnen maar die paarden waren echt verschrikkelijk. En bij de wran zie ik trouwens ook wat meer quarters in de pleasure, en ik vind bonte paints lelijk de andere vind ik gewoon prima maar die bonte :r en ik koop waarschijnlijk een quarter van mijn vriendin, die is 2x Nederlands kampioen geworden in de L1 en die is reining gefokt en dus een reiner bouw, de bouw maakt dus geen ene ruk uit

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:29

Waarom is het dan zo moeilijk om een paint hengst met leuk kleurtje (overo, grullo enz) te vinden die in de reining zit? Allemaal pleasure of halter ..?

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:40

xLaraaj schreef:
Waarom is het dan zo moeilijk om een paint hengst met leuk kleurtje (overo, grullo enz) te vinden die in de reining zit? Allemaal pleasure of halter ..?

QTS Clearcrystal Bear (dun homozygoot tobiano, reining)
Sparkling Tide Greggo (grullo homozygoot tobiano, reining)

O:)

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:08

Cubalibre, jouw paarden zijn zo gaaf <3

Ohh Emita, mooie foto zeg!! Wat een lief koppie heeft je bijrijdpaard!

Lillypony123 schreef:
Weet je dat de informatie zegt helemaal nergens op slaat, ik zie idd meer pleasure quarters omdat ik meer in de quarters zit zoals het ek in Kreuth. Europaint heb ik een keer gekeken live op mijn computer, en wat zag dat er slecht uit! Echt Jezus je kan gewoon niet zeggen dat dat wat was. En dat betekent niet dat paints geen pleasure kunnen maar die paarden waren echt verschrikkelijk. En bij de wran zie ik trouwens ook wat meer quarters in de pleasure, en ik vind bonte paints lelijk de andere vind ik gewoon prima maar die bonte :r en ik koop waarschijnlijk een quarter van mijn vriendin, die is 2x Nederlands kampioen geworden in de L1 en die is reining gefokt en dus een reiner bouw, de bouw maakt dus geen ene ruk uit


Nou, bedankt hè :D

Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's heb geplaatst, bij dezen nog wat foto's van Jody met haar knappe baby <3

Toen hij nog echt een kleintje was (twee dagen oud)

Afbeelding

En een paar weken geleden

Afbeelding

Afbeelding

Hij groeit zo bizar hard, niet normaal. Hij is nog geen 4 maanden oud maar nu al de grootste van al onze veulens van dit jaar!
Helaas is Jody dit jaar niet drachtig geworden, ze blijft nu dus een jaartje leeg en dan doen we volgend jaar nog een poging. :)

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:16

He ik heb mijn mening in heb niks tegen jullie paarden maar zei vraagt het en ik zeg dat ik gewoon niet van bonte paints hou

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:52

Wij gaan gewoon verder genieten van onze (bonte en effen) paints :)

Ow Wat n leukerds heb je Char_lotte!!!

En thanks voor het compliment :) ben nog elke dag erg blij dat ik ze de mijne kan en mag noemen :D

jammer dat ze niet dragend is, volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen (welke hengst zou er hebben getekend voor het vaderschap?). Heel mss laat ik Jill volgend jaar ook weer dekken maar ligt nu n beetje aan wat ik tegen die tijd doe kwa training en discipline...

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:04

Wat een leuk veulen Charlotte! Halfbroertje van Murphy zie ik (veulen van Jamy van vorig jaar :D)

CubaLibre, hoe is Jill gefokt? EDIT: heb ff in je profiel gespiekt := gaaf, een ranch horse!

Ik zou zelf graag in de toekomst weer een overo hebben, maar dan wel reining gefokt :D Ben erg fan van de hengst Color My Gun, maar de hengst die xLaraaj heeft voor haar merrie... Die vind ik ook wel heeeeeeul gaaf!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:29

Hihi, foundation gefokt (94% oid).... in amerika ingeschreven bij de arha (American Ranch Horse Association) en uiteraard bij het APHA.

Voorouders oa Poco Lena, Dry Doc etc dus best n leuk lijntje ;)

Ik wil Jill aan laten dekken door TC Dun In Ice maar eerst maar even kijken of dat aankomend jaar of het jaar daarna word... aankomend jaar dekken en in 2019 n veulen aan de voet heeft wel zo zijn voordelen aangezien in 2019 mijn hengst ook terug naar huis komt en ik dan mn volledige aandacht op hem en op het zadelmak maken zou kunnen richten. Maar ja, aan de andere kant zou ik dan mn aandacht eigenlijk door 3 moeten delen want Jill en veulen hebben ook wel wat aandacht nodig...

Ach,ik heb nog even om na te denken (als ik voor 31-12 mn beslissing maak krijg ik nog best wat korting) :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:55

Moest 'm ff googelen.. Bijzonder kleurtje!

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:20

Ondanks dat ik een kruising paint x fries heb die 'gewoon' bruin is, (staat hier geloof ik een stukje terug in vermeld) vind ik het oprecht leuk en interessant om al die informatie die jullie geven te lezen, kleuren/hengsten/wat ook genoemd wordt te googlen!
Ik kom ook gewoon afentoe in dit topic om naar die gave kleuren te kijken :o :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:26

Je bent welkom hoor ;)

Leuk kleurtje en goede bouw.... en in combi met mijn zwarte parel 16 verschillende kleurkansen (x2 als je het geslacht er bij telt ;) ), geen kans op vos iig aangezien mijn dame homozygoot zwart is :

bij Gentle wilde ik aankijken wat ze door zou geven, als dat imo goed was (wat t dus is!) Wilde ik als extraatje n kleurtje toe gaan voegen en juist dat krijg ik wel met die combi :)

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:37

Ja ze zijn leuk hè CubaLibre! Helaas zijn ze niet van mij haha. Ik heb wel het geluk dat ik ze mag verzorgen en rijden :)

Ze was gedekt door Gi Nocona Freckle Bar! Hij is ook de vader van Mac, het veulen van dit jaar. Gigi, een van de quarter merries, is wel drachtig van Gi Nocona Freckle Bar, dus ik ben erg benieuwd wat er uit die combi komt!

Oh wat leuk Emita! Heb je misschien een foto van dat veulentje? :)

Wauw, gave hengst is dat CubaLibre <3 Hele mooie bouw inderdaad!
Wow, 16 kleurkansen!! Dat is veel zeg!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:32

Gister heel erg trots op Yuri sinds tijd een clinic op vreemd terrein en wat was meneer braaf en deed hij super goed zijn best enorm trots :) was een clinic van Anick worp in hand trail en stukje showmanship geoefend wat nog best moeilijk was hihi Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:31

Char_lotte schreef:
Ja ze zijn leuk hè CubaLibre! Helaas zijn ze niet van mij haha. Ik heb wel het geluk dat ik ze mag verzorgen en rijden :)

Ze was gedekt door Gi Nocona Freckle Bar! Hij is ook de vader van Mac, het veulen van dit jaar. Gigi, een van de quarter merries, is wel drachtig van Gi Nocona Freckle Bar, dus ik ben erg benieuwd wat er uit die combi komt!

Oh wat leuk Emita! Heb je misschien een foto van dat veulentje? :)

Wauw, gave hengst is dat CubaLibre <3 Hele mooie bouw inderdaad!
Wow, 16 kleurkansen!! Dat is veel zeg!


Ik wilde er gisteren eentje maken maar ben het vergeten... als ik het vanavond niet vergeet zal ik een foto maken, maar hij staat ook een paar pagina's terug in dit topic :D Ik zal de foto wel even quoten zo!

Goed bezig Sheeltje! Hopelijk gedraagt hij zich net zo op wedstrijd dan :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:32

*KNIP* okeé quoten lukt niet, dus ff de foto gekopieerd:
Afbeelding

Dit is de jaarling zoon van Jamy, vader is GI Nocona Freckle Bar. Hij heeft de bijzondere kleur van z'n moeder geërfd, amber champagne <3 en de vlekken van paps :D

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:18

ik vind dat zo'n knapperd :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:08

Het NK is bijna zo ver! Wie start er allemaal in de walk & trot?

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:43

Walk en trot is toch showmanship dat ga ik doen :) hihi heb er veel zin in :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:51

Leuk!!! Tot morgen of zaterdag dan :D wij gaan morgen al richting arnhem

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:02

Wij ook vandaag dan zie ik je vanavond :)

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:38

Leuk, tot vanavond!!

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:36

Nederlands Kampioen schap voor de quarters is ook weer voorbij :D